Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Alfa Romeo MiTo: Dawka wdzięku

Początkowo miała się nazywać Junior. Potem mówiono o niej Furiosa. Ostatecznie ochrzczono ją mianem Alfa Romeo MiTo.  

Maciej Struk 2008-06-19
Alfa Romeo Mito Przód MiTo, czyli pierwsze spojrzenie Alfy w kierunku małych samochodów.

W końcu jest! Mała Alfa Romeo, mniejsza od modelu 147, to pierwszy całkowicie nowy model, który powstał po supersportowym 8C Competizione. Zapożyczenia z tego ostatniego widać najbardziej w przedniej części nadwozia – niemal identyczne lampy, takie same mocne przetłoczenia na masce i wlot powietrza w zderzaku w kształcie odwróconego bumeranga. Niewykluczone, że podobnie prezentować się będą wszystkie kolejne modele włoskiej marki. Z tyłu w MiTo uwagę zwracają okrągłe światła, jak w 8C, we wnętrzu których rozświetlają się modne ostatnio diody LED.

Alfa Romeo od zawsze związana była z Mediolanem. Do 1972 roku w jej nazwie znajdowało się słowo Milano. MiTo nawiązuje do dwóch włoskich miast – Mediolanu właśnie i Turynu (wł. Torino). W pierwszym z nich, będącym stolicą mody, powstał projekt nadwozia, a w drugim, – w mieście Fiata i ostatniej olimpiady zimowej – MiTo ma być wytwarzane. Może i nowe określenie jest trafne, ale Junior brzmiałoby chyba lepiej.

Mimo że bazuje na Fiacie Grande Punto, nowa Alfa Romeo ma być godna tego, by nosić Scudetto (klasyczną, trójkątną tarczę) na masce. Dba o to specjalny system DNA, dostrajający samochód do aktualnych warunków panujących na drodze. Trzy tryby wpływają na pracę silnika, układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia i skrzyni biegów.

Dynamic odpowiedzialny jest za tzw. fun to drive, Normal przeznaczony jest do jazdy po mieście, a All-Weather – do poruszania się we wszystkich warunkach pogodowych. Działa to podobno świetnie, a auto zmienia swoją charakterystykę, niczym kameleon kolory.

Owiane na razie tajemnicą wnętrze Mi.To ma być bogato wyposażone, wykonane z bardzo dobrych materiałów i przyprawione na sportowo. Odpowiednie wrażenia z jazdy będą zaś zapewniać cztery jednostki napędowe (benzynowe i wysokoprężne) do wyboru – wszystkie wyposażone w turbosprężarkę i dysponujące mocą od 90 do 155 koni mechanicznych. Niedługo ofertę ma uzupełnić ognista wersja GTA. Chodzą słuchy, że nawet z 230-konnym silnikiem.

Więcej szczegółów dotyczących nowego auta poznamy wraz z jego światową premierą, przewidzianą na czerwiec bieżącego roku. Jeśli MiTo będzie jeździć tak, jak wygląda, to na pewno znajdzie wielu fanów, niekoniecznie związanych wcześniej z włoską marką. A na to Alfa Romeo liczy bardzo mocno!

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Alfa Romeo MiTo ma być konkurentem dla VW Polo, Mazdy 2 i Skody Fabii. Ma być, a raczej będzie najładniejszym przedstawicielem segmentu B.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/prezentacja-wydarzenie-Alfa-Romeo-Mito,18841,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-28 13:59:12
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij