Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Alfa Romeo Stelvio - oręż przywracający chwałę

Alfa Romeo Stelvio może zostać pokazana na salonie Paryż Motor Show. Auto na rynku zaatakuje Mercedesa GLC, Audi Q5 i BMW X3. Samochód na razie ukrywany jest pod fabrycznym oznaczeniem "949".

Bartosz Broński 2016-08-26
Alfa Romeo Stelvio Schulte Design

Rok 2003. Targi motoryzacyjne w Genewie. Alfa Romeo przedstawia studyjny samochód o nazwie Kamal, który zbudowano na platformie pochodzącej z modelu 159 i Brery. To początek historii związanej z crossoverem od Alfy Romeo. 13 lat po debiucie Kamala na targach Paryż Moptor Show Włosi zaprezentują nową wizję crossovera, który teraz przyjmie imię Stelvio.

Stelvio zostanie zbudowany na platformie Giorgio, tej zapożyczonej z Alfy Romeo Giulii. Wbrew opiniom krążącym w świecie motoryzacji to nie jest ta sama płyta podłogowa, na której zbudowano Maserati Ghibli. Według naszych informacji Giorgio została od podstaw skonstruowaną przez Alfę Romeo pod Giulię. Pierwotnie Stelvio miało mieć zmodyfikowaną platformę z Fiata 500L.

Pierwszy, seryjny crossover od Alfy Romeo będzie konkurował z takimi autami, jak BMW X3, pod koniec dekady powinniśmy ujrzeć większe auto, rywala dla BMW X5. Samochód również zostanie zbudowany na płycie podłogowej Giorgio. I co ciekawe ten model może nosić imię Kamal. Nazwa podobno została zastrzeżona w urzędzie patentowym przez Alfę Romeo.

Na początku roku internet obiegło zdjęcie przedstawiające legendarnego, włoskiego projektanta. Lorenzo Ramaciotti siedział w aucie, które wielu uznało za crossovera Alfy Romeo. To ten człowiek zaprojektował Alfę Romeo 4C, Giulię i teraz okazuje się, że spod jego ołówka wyszedł crossover Stelvio.

Silnik stworzony przez Ferrari

Stelvio podzieli jednostki napędowe z Giulią, i to co powinno ucieszyć fanów Alfy Romeo - nie zabraknie topowej odmiany z 510-konnym silnikiem 2.9 V6 bitrurbo, który zasila Giulię Quadrifoglio. Poza tym możemy spodziewać się benzynowego, 200-konnego silnika, który ostatnio zadebiutował w Gulii i wysokoprężnej jednostki o mocy 150 lub 180 KM. Aut w standardzie będzie oferowane z napęd 4x4.

Paryż Motor Show będzie najprawdopodobniej miejscem debiutu Alfy Romeo Stelvio. Włoski producent nie ukrywa, że chce podbić amerykański rynek i dlatego premierę auta koncern Fiata może przesunąć na targi motoryzacyjne w Los Angeles, które odbędą się miesiąc po paryskiej imprezie motoryzacyjnej. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to samochody zaczną trafiać do klientów w pierwszej połowie przyszłego roku.

Kolejnym autem, które zostanie pokazane po Stelvio ma być flagowy sedan, następca modelu 166. Ostatnim z nowych modeli Alfy Romeo będzie Giulia coupe, która najpóźniej powinna zadebiutować na początku kolejnej dekady XXI wieku. Dopiero, wtedy przyjdzie czas na następce kompaktowej Giulietty, która nie tak dawno przeszła face lifting.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Gulia miała być modelem, który ponownie wprowadzi Alfę Romeo na należyte miejsce. Jednak tak naprawdę, to dopiero SUV Stelvio pokaże, czy będziemy świadkami powrotu włoskiego producenta do czołówki europejskich producentów.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Alfa-Romeo-Stelvio-orez-przywracajacy-chwale,22855,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-08-26 15:53:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij