Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Alpina D3 Bi-Turbo - mocna i oszczędna

2009-03-18
Alpina D3 Bi-Turbo

D3 Bi-Turbo napędza 2-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny BMW z turbodoładowaniem i aluminiowym blokiem. Dodatkowo w jednostce znalazł się najnowocześniejszy układ wtrysku common rail firmy Bosh oraz Piezo-wtryskiwacze.

W konstrukcji silnika zastosowano dwie turbosprężarki. Mniejsza zapewnia odpowiedni moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych silnika - 400 Nm przy 1 500 obr./min. i 450 Nm przy 2 000 obr./min., a większa wkracza do akcji po przekroczeniu 3 000 obr./min., pozwalając na osiągnięcie maksymalnych 214 KM. Nad pracą całego układu czuwa przekonstruowany komputer sterujący, który odcina dopływ paliwa dopiero przy 5 200 obr./min., podczas gdy standardowe silniki diesla tracą "parę" już przy około 4 000 - 4 500 obr./min.

Tak zmodyfikowana "trójka" przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h. Wszystko przy średnim spalaniu na poziomie 5,4 l/100 km i emisji 143 g/km CO2.

Alpina oferuje także opcjonalną, automatyczną przekładnię ALPINA SWITCH-TRONIC z trybem pracy manualnej, w którym biegi przełącza się za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kierownicy.

Tradycyjnie dla Alpiny, model D3 Bi-Turbo porusza się na charakterystycznych lekkich obręczach aluminiowych. W kabinie pasażerskiej wyróżniają się natomiast niebieskie wskaźniki i sportowa kierownica pokryta skórą.

Źródło: mototarget

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Znana firma modyfikująca seryjne BMW - Alpina - przedstawiła najnowsze wcielenie modelu serii 3 z mocnym i oszczędnym silnikiem wysokoprężnym pod maską.
    auto motor i sport, 2009-03-18 09:51:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij