Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Arrinera Hussarya GT debiutuje oficjalnie

Arrinera Hussarya GT debiutuje oficjalnie w Wielkiej Brytanii, jako pierwsze polskie auto wyścigowe. Zobacz, co wyróżnia nowy supersamochód przeznaczony na tory wyścigowe.

Arrinera Hussarya GT fot. Arrinera Automotive S.A.

Podczas premiery nowej Arrinery Hussary'ii GT towarzyszyli Gosia Rdest i Maciej Dreszer - jedni z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych w Europie. Co ważne, Hussarya z dopiskiem "GT" będzie przeznaczona tylko i wyłącznie do ścigania się po torach wyścigowych.

Przy tworzeniu Arrinery brali udział doświadczeni zawodowcy z branży motorsportu. Producent nie zdradza o kogo dokładnie chodzi, ale wiemy, że to ludzie z F1, wyścigów GT3 i GT4. Przy pracach pomagał też angielski twórca samochodów sportowych - Lee Noble.

Sporo czasu poświęcono tutaj właściwościom aerodynamicznym, które opracowywano na nowoczesnym oprogramowaniu CFD. Sądząc po ogromnym tylnym spoilerze, masywnym dyfuzorze i specjalnym dolocie na dachu, efekty nie poszły na marne. Tutaj design kreowała nauka, nie sztuka.

Nie zapomniano też o bezpieczeństwie, które jest nieodłącznym elementem samochodów wyścigowych. Otwór w dachu ma ułatwić dostanie się do kabiny służbom medycznym, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pod karoserią zamontowano panele z aluminium, karbonu i kevlaru, które mają absorbować energię uderzenia. Wszystko jest oczywiście zgodne z regulacjami FIA.

O zawieszenie zadbała firma Öhlins, która specjalnie do tego modelu zaprojektowała sprężyny i amortyzatory. Ramę nadwozia wyścigowej Arrinery wykonano ze stali, a konstrukcja nosi nazwę techniczną BS4 T45. Dzięki kompozytom i lekkiej ramie całe auto waży zaledwie 1250 kg.

I na koniec najlepsze - silnik. Do tylnonapędowej Arrinery zamontowano 6,2-litrowy, centralnie umieszczony motor V8. Połączono go z 6-biegową sekwencyjną skrzynią biegów z łopatkami do zmiany przełożeń. Nie podano niestety oficjalnych osiągów. Ale biorąc pod uwagę masę, możemy spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h rzędu 4 sekund. Auto musi też dobrze hamować. O to zadbała firma Alcon, która zamontowała 380-milimetrowe tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Arrinera Hussarya GT zadebiutowała na targach Racing Car Show w Birmingham. Nie wiadomo na tę chwilę, ile powstanie egzemplarzy wyścigowej Arrinery oraz jaka będzie jej cena. W dalszym ciągu także czekamy na informacje w sprawie drogowej wersji.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij