Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Astrą na wschód

Nowa Astra notchback, a nie hatchback - czyli po prostu sedan to pomysł Opla na podbój rynków motoryzacyjnych na Wschodzie.

2007-01-25
Opel Astra We Astry wnętrzu niewiele zmian

Prawie na całym świecie praktyczny, choć nie zawsze najurodziwszy hatchback dawno wygrał z klasycznym, eleganckim, choć może mniej uniwersalnym sedanem. Prawie, bo nie wszędzie. Ostatnim bastionem dobrego gustu okazują się Rosja i Turcja, gdzie kupno sedana należy do dobrego tonu, a hatchback to obciach. W obu tych krajach sedany to ponad 65% rynku! Reszta świata, w tym Polska, akceptuje je zaledwie w kilkunastu procentach. Stąd General Motors pochylił się nad tym problemem i w rodzinie Adama Opla pojawił się nowy przychówek. Nowa Astra, a to już piąte dziecko w tej rodzinie (po 5-drzwiowym hatchbacku, station wagonie, 3-drzwiówce GTC i Twin- Topie cabrio-coupé) przyszło na świat w prorodzinnej Polsce.

Niemiecki producent z polskiego terytorium (baza w Gliwicach) chce rozpocząć marsz na Wschód. Opel ma na tych rynkach dobrą opinię i tylko pod tym kątem stworzył swego sedana, z góry wiedząc, że Europy Zachodniej nim nie zawojuje. Chociaż niezbadane są wyroki rynku, bo auto jest wielce urodziwe. (A historia uczy, że operacje plastyczne hatchbacka na sedana nie zawsze się udawały i przychodziły na świat wyjątkowe pokraki.)

Nowa Astra to porządna czterodrzwiówka z równie porządnym, dużym (500 litrów), ale oddzielnym bagażnikiem. Ma bardzo dynamiczną linię i świetne proporcje - 4,62 m długości, 1,75 m szerokości i 1,46 m wysokości. A więc duże rodzinne auto, ale o sportowym wyglądzie. Duży rozstaw osi (2,70 m), bo płyta podłogowa pochodzi z kombiaka, który u Opla nazywa się station wagon. Od razu będą oferowane cztery silniki - dwa benzynowe i dwa diesle o pojemnościach 1,3-1,8 litra i mocach 90-140 KM. Do tego aż 4 skrzynie biegów: mechaniczne 5- i 6-biegowe, 4-biegowy automat oraz Easytronic. W podwoziu wszystkie najlepsze oplowskie osiągnięcia, a więc IDS i ABS z inteligentną korekcją w zakrętach. W opcji m.in. Hill start, biksenony czy szybkie ogrzewanie elektryczne.

Na miejsce światowej premiery wybrano nie Polskę, ale Turcję. Dlaczego? Bo takie prezentacje robi się tylko na dużych międzynarodowych targach, np. Stambuł, i na dużych, nowoczesnych rynkach - powiedział mi tam przedstawiciel GM. No cóż, z faktami się nie dyskutuje.

Zakłady w Gliwicach nie są jeszcze gotowe do produkcji nowego sedana. Kampania wschodnia Opla ruszy więc dopiero jesienią 2007 roku.

Tekst i zdjęcia: Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowa Astra notchback, a nie hatchback - czyli po prostu sedan to pomysł Opla na podbój rynków motoryzacyjnych na Wschodzie.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:44:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij