Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi A2 Concept - pierwsze zdjęcia

2011-09-08
Audi A2 Concept Audi A2 Concept

Na pokładzie mierzącego niecałe 4 metry długości autka znalazło się sporo ciekawostek. Ma np. ciemny szklany dach, który można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk. Po przyłożeniu napięcia elektrycznego małe cząsteczki zawarte w szkle ustawiają się w taki sposób, iż światło bez przeszkód przenika przez szybę. Natomiast po przyciemnieniu dachu szkło prawie całkowicie blokuje dopływ promieniowania podczerwonego ze światła słonecznego. Zatem skutecznie zacienia wnętrze i wnosi ważny wkład w efektywne zarządzanie temperaturą w elektrycznym Audi A2 concept.

Górne dwie trzecie powierzchni osłony chłodnicy skrywają przyłącze ładowania akumulatora i króciec płynu chłodniczego. To wszystko, co powinno interesować klienta - maska silnika jest na stałe skręcona z nadwoziem.

W dolnej części osłony chłodnicy, spełniającej rolę wlotu powietrza, osadzone są elementy chłodzące z pianki grafitowej. Materiał ten jest lekki i doskonale odprowadza ciepło z płynu chłodniczego do otoczenia. W centralnym wlocie powietrza umieszczonych jest osiem bloków, każdy zawiera sześć elementów grafitowych.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w A2 concept są reflektory z technologią diodową, tak zwane Matrix Beam. Wiązka małych, ułożonych jedna nad drugą diod generuje światła mijania i drogowe, a mikroreflektory pozwalają na precyzyjne sterowanie strumieniem światła. Diody można oddzielnie włączać i wyłączać, aby w każdej sytuacji idealnie oświetlić drogę. Liczne diody w dolnej części reflektorów, wyglądające jak kolia z pereł, są odpowiedzialne za światła do jazdy dziennej.

Pod linią okien leży charakterystyczny element Audi A2 concept: Audi dynamic light - pas świateł łączący przednie reflektory ze światłami tylnymi. Audi dynamic light generowane jest przez diody i światłowody. Gdy samochód stoi pas o szerokości kilku centymetrów jest czarny. Gdy właściciel zbliży się
do swojego Audi A2 concept, na powitanie zapalą się niebieskie światła, koncentrując się na klamkach drzwi zagłębionych w tym pasie. Drzwi otworzą się, gdy kierowca dotknie ich ręką. Podczas jazdy dynamic light palą się jasnym, pomarańczowym światłem. Po włączeniu kierunkowskazu pulsuje odpowiednia strona pasa, podczas hamowania czerwony impuls świetlny przebiega wzdłuż boków nadwozia ostrzegając pozostałych uczestników ruchu.

Także tylne światła wykonane są w technologii Matrix Beam. System za pomocą czujnika rozpoznaje warunki oświetlenia i odpowiednio dostosowuje jasność świateł do otoczenia. Światła przeciwmgielne generowane są przez lasery - w każdym module wbudowano pięć sztuk. Przy dobrej widoczności światła laserów nie widać, we mgle lub podczas deszczu wiązka laserowa trafia na cząsteczki wody w powietrzu i jest widoczna jako unoszący się nad drogą trójkąt.

Tablica przyrządów w kabinie została podzielona na dwie części. Jej lewa część zamyka półkolem miejsce pracy kierowcy. Wzdłuż krawędzi przebiega Audi dynamic light w dwóch oddzielnych łukach od drzwi do kokpitu. Podobnie jak pas świateł na zewnątrz, także światła we wnętrzu witają pasażerów. W podłodze nie ma środkowego tunelu, konsolę między przednimi fotelami można obniżyć. Ciepłe lub zimne powietrze przepływa w sposób pośredni, bez wyczuwalnych strumieni, przez perforowaną powierzchnię poniżej przedniej szyby.

Kierownicę Audi A2 concept spłaszczono na górze i na dole, wieniec jest połączony ze środkową częścią jednym ramieniem. Dwa duże, skierowane do środka pałąki posiadają powierzchnie wrażliwe na dotyk, służące do sterowania najważniejszymi funkcjami. Tylko kierunkowskazy i wycieraczki obsługiwane są tradycyjnymi dźwigniami.

Po jednoczesnym dotknięciu obu płaszczyzn dotykowych A2 concept przechodzi w tryb częściowo automatyczny. Funkcja ta stanowi wielkie ułatwienie, na przykład podczas powolnej jazdy po zatłoczonych ulicach. Kierowca jednak przez cały czas zachowuje pełną kontrolę nad samochodem, tak jak w aktualnym systemie ACC Stop & Go, który stanowił podstawę nowej technologii zastosowanej w A2 concept.

Audi A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Jego litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Silnik elektryczny zamontowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Jego 116 KM mocy maksymalnej i moment obrotowy 270 Nm są przesyłane na przednie koła przez jednostopniową przekładnię.

Studyjne auto Audi przejeżdża w europejskim cyklu jazdy 200 km. Ładowanie akumulatora do pełna prądem 400 V trwa około 1,5 godziny, w przypadku prądu ogólnie dostępnego w gospodarstwach domowych 230 V ładowanie trwa około czerech godzin. Audi A2 concept jest już przystosowane do nowej techniki bezkontaktowego ładowania (Audi Wireless Charging).

Audi A2 concept przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy, jego maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h, bowiem większa prędkość wpłynęłaby niekorzystnie na zasięg.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeden z najbardziej zaawansowanych pojazdów tegorocznego salonu. Auto robi wrażenie, tylko miejmy nadzieję, że nie będzie taką klapą jak poprzednik.
    ~Samuraj, 2011-09-08 10:23:32
  • avatar
    zgłoś
    Dotąd na szkicach, teraz - pierwsze zdjęcia. Zobacz jak wygląda miejskie auto jutra według Audi.
    auto motor i sport, 2011-09-08 09:19:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij