Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi A3 Sportback i S3 – do kolekcji

2012-09-25
Audi S3

5-drzwiowe A3 tradycyjnie nazywa się Sportback. Auto jest o 73 mm dłuższe niż odmiana 3-drzwiowa, ma też o 35 mm większy rozstaw osi (różnica w porównaniu do poprzedniej generacji wynosi 58 mm). Ma to poprawić warunki pasażerów w kabinie, szczególnie w jej tylnej części. Bagażnik też zyskał "na wymiarze" - jego pojemność to teraz 380 litrów (15 litrów więcej niż w wersji 3d, 10 litrów więcej niż w poprzednim Sportbacku). Po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji jest już 1220 litrów - aż o 120 litrów więcej niż u poprzednika i obecnej 3-drzwiowej wersji.

W ofercie silnikowej te same pozycje, które poznaliśmy wcześniej: benzynowe 1.4 TFSI o mocy 122 KM i 1.8 TFSI (180 KM) a także dwa diesle: 1.6 TDI (105 KM) a także 2.0 TDI (140 KM). Audi planuje również wprowadzenie odmiany 1.2 TFSI o mocy 105 KM w późniejszym terminie. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w 6-biegową skrzynię mechaniczną, za dopłatą będzie dostępna skrzynia S-tronic - znana i chwalona. Sportback w wersji 1.4 TFSI jest o 30 kg cięższy od wersji bez tylnych drzwi. Auto pojawi się u dealerów w lutym przyszłego roku.

Po drugiej stronie skali stoi nowe S3 łączące elegancję ze sportowym sznytem i znakomitymi osiągami. Silnik 2.0 TFSI został gruntownie zmodernizowany, waży o 5 kg mniej i wytwarza aż 300 KM (poprzednio 265 KM) i 380 Nm momentu (nieprzerwanie między 1800-5500 obr/min). Przekłada się na to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy (o 0,3 sekundy dłużej trwa to w wersji z "manualem"). Prędkość ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Poprzedni model na sprint 0-100 km/h potrzebował 5,8 sekundy. Średnie zużycie paliwa określono na ambitne 6,9 litra na 100 kilometrów (wersja ze skrzynią mechaniczną równe 7 litrów). Kierowca standardowo będzie miał do wyboru kilka ustawień systemu Audi Drive Select: comfort, auto, dynamic, efficiency lub individual. Każdy z nich wpływa na pracę przepustnicy, układu kierowniczego i działanie skrzyni zgodnie ze swoją nazwą.

Stylistycznie S3 czerpie garściami z pakietu S-line. Nowe są zderzaki z przodu, 18-calowe felgi, pojedynczy grill, zmieniono też progi i lusterka, tylny dyfuzor wkomponowany został w nowy tylny zderzak a całość wieńczy dachowa lotka. Wewnątrz szare instrumenty z białymi wskazówkami, wskaźnik ciśnienia doładowania, aluminiowe pedały, emblematy S i sportowe siedzenia. S3 trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku - cena w Niemczech to 38 900 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Co Ty gadasz - te lusterka komponują się znakomicie. Co do napędu - mamy Quattro.
    ~Samuraj, 2012-09-28 12:41:01
  • avatar
    zgłoś
    Co jak co, ale oto stoi przed Państwem najbardziej kompetentna mieszanka kompaktu, wysokiej jakości świata premium, generacji pachnącej absolutną nowością i zastrzyku prestiżu w dawce takiej jak trzeba, czyli porządnej bardzo. Do przepisu chciałbym jeszcze dodać przymiotnik "przednionapędowego" kompaktu, ale za tak dobre wyniki w sprincie (tylko 5,1 sek. do 100 km/h) podejrzewam wsparcie Wielkiego Brata, czyli układu typu Haldex/Syncro. Niechże ktoś podrzuci, jakie to napędowe "licho" tkwi nad podłogą mocnej "A-trójki"...Na dodatek w całej rodzinie nowego A3 widać porządne rozwinięcie pomysłu na kompakt z wyższej niż Golf półki - to już nie jest inaczej przebrany VW z czterema pierścieniami na grillu, jak to było w pierwszej generacji. Zwłaszcza na widok Sportbacka każdy nabywca siódmej generacji bestsellera z Wilkogrodu będzie piał z zachwytu i zastanawiał się, czy aby nie było warto dłużej oszczędzać.Wracając jeszcze na moment do S3... Designersko stonowany, elegancki i atletyczny, zupełnie jak były trener Barcelony, "Pep" Guardiola, który uwielbiał przychodzić na mecze swej drużyny z Katalonii w eleganckim garniturze. I tu siedzi małe "ale": lusterka malowane na kolor srebrny może i wyróżniają wersje S w gamie Audi, jednakże na "ciele" nowego S3 (szczególnie w czerwonych barwach) wyglądają tak, jakby ktoś na wspomnianym garniturze byłego coacha Barcy przyszył kod kreskowy, i to na obu rękawach...
    airmatic, 2012-09-28 08:13:26
  • avatar
    zgłoś
    Właściwie organoleptycznego zachwytu oczekuję właśnie od modeli RS, więc wszystko jest w porządku, choć moje pierwsze odczucie było właśnie takie, że to S3 jest takie ..., zwykłe.
    ~Samuraj, 2012-09-28 00:35:38
  • avatar
    zgłoś
    W dodatku drapieżne ma być RS3.
    rzęsor, 2012-09-27 19:02:39
  • avatar
    zgłoś
    Rozwijając nieco powyższą dość ubogą konwersację wtrącę, że w moim odczuci siła S3 czy generalnie serii S tkwi właśnie we wzrokowym nie robieniu wrażenia Atrybuty tych samochodów mają ujawniać się w czasie jazdy, a nie postoju i to jest słuszna (lubiana przeze mnie) koncepcja. Może zatem odpowiedzialni za design nowego S3 ucieszyliby się z opinii Samuraja
    eri, 2012-09-27 16:54:51
  • avatar
    zgłoś
    Nie, to ocena raczej wzrokowa.
    ~Samuraj, 2012-09-27 14:51:10
  • avatar
    zgłoś
    A jeździłeś już nim?
    rzęsor, 2012-09-27 14:24:49
  • avatar
    zgłoś
    Zapewne.
    ~Samuraj, 2012-09-26 11:37:25
  • avatar
    zgłoś
    ...Ty na S3 też nie zrobiłeś
    eri, 2012-09-26 09:00:02
  • avatar
    zgłoś
    Szczerze? S3 nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia.
    ~Samuraj, 2012-09-26 01:44:25
  • avatar
    zgłoś
    3-drzwiowe A3 już poznaliśmy, teraz czas na jego 5-drzwiową odmianę a także wersję S.
    auto motor i sport, 2012-09-25 13:44:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij