Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Audi A5 Sportback - oficjalny debiut

Audi A5 Sportback nowej generacji to przede wszystkim nowa stylistyka z zewnątrz i wewnątrz oraz zmodyfikowane zawieszenie. Audi od razu pokazuje wersję S5 Sportback, której silnik generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Bartosz Broński 2016-09-07
Audi A5 Sportback

Producent z Ingolstadt w 2009 r. do gamy modelowej wprowadził pierwszą generację A5 Sportback, po 7 latach przyszedł czas na nową generację. Auto wyróżnia się nowymi reflektorami oraz osłoną chłodnicy singleframe. Na nowo zaprojektowany zderzak ma agresywne kształty i ozdobne listwy. Z boku auta, nad klamkami biegnie przetłoczenie, które łączy przednie światła z tylnymi. Tył auta, czyli opadająca linia dachu wzorem coupe przypomina nam Infiniti Q50, co jest dużą pochwałą w kierunku japońskiego auta.

 

Tak jak w nowym Audi A5 Coupe, taki i w A5 Sportback pod słupkiem "A" znajdziemy delikatny emblemat, który zdradza nam wersję auta - S5 lub S Line. Dolne przetłoczenie z boku auta optycznie skraca sylwetkę A5 Sportback. Z tyłu znajdziemy nowe światła zbudowane z diod LED i przetłoczenie karoserii będące delikatnym spojlerem, coś na wzór Audi A3 Limousine. Elegancka listwa w zderzaku skrywa podwójną końcówkę wydechu.

Audi chwali się odchudzoną karoserią, która jest lżejsza o 15 kg w stosunku do poprzednika. W jej konstrukcji zastosowano kompozytowe materiały. Samochód waży 1470 kg, czyli o 85 kg mniej, niż pierwsze Audi A5 Sportback.

Nowe wnętrze

Model A5 Sportback urósł - długość wzrosła o 17 mm a rozstaw osi wynosi 2824 mm. Kierowca i pasażer mają teraz więcej miejsca na wysokości ramion (+11 mm) oraz kolan (+24 mm). Bagażnik ma 480 litrów. Wnętrze to wysoki poziom materiałów używanych przez producenta z Ingolstadt w innych modelach - skóra, drewno, aluminium oraz alcantara. Na życzenie można zamówić oświetlenie wnętrza z aż 30 kolorami do wyboru.

Na desce rozdzielczej znajdziemy nowy ekran o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Kratki nawiewów zostały wkomponowane w wąski pas pomiędzy ekranem a panelem do obsługi klimatyzacji, jego przyciski obsługiwane przez dotyk, tak jak w Audi A4. Oczywiście zamiast seryjnych zegarów można wyposażyć A5 Sportback w Audi virtual cocpit, czyli ekran TFT o przekątnej 12,3 cala, który bardzo dobrze sprawdza się w innych modelach, a zadebiutowała w Audi TT nowej generacji.

 

Na pokładzie znajdziemy również najnowszą wersję systemu multimedialnego MMI, który korzysta z 10 GB pamięci flash, napędu DVD oraz usługi Audi connect (subskrypcja na okres 3 lat). W nowym Audi można podłączyć smartfon z systemem iOS lub Android i ładować telefon bezprzewodowo poprzez standard iQ. Dla audiofilów przygotowano opcjonalny zestaw audio Bang & Olufsen Sound System, który korzysta z 19 głośników o mocy 755 W.

Systemy wspomagające

Na liście wyposażenia standardowego i dodatkowego nie zabraknie takich elementów jak adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach.

Jadąc z prędkością do 65 km/h samochód pracuje w trybie quasi-autonomicznym - będzie samodzielnie zwalniał, przyspieszał i na drodze równej czasowo przejmie sterowanie. Kierowca dostanie wskazówki od komputera, kiedy najlepiej zwolnić i przyspieszyć, aby oszczędzać paliwo. Układ korzysta m.in. z informacji GPS.

Ciekawym systemem bezpieczeństwa jest na pewno asystent unikania kolizji, który poprzez dane z przedniej kamery, ACC i czujników radarowych zareaguje i i ominie przeszkodę, jeśli komputer nie zauważy reakcji kierowcy. Bardzo jesteśmy ciekawi, jak ten system będzie sprawdzał się w codziennym użytkowaniu.

Układ napędowy

W zawieszeniu A5 Sportback zastosowano pięciowahaczową konstrukcję przy przedniej osi, a przy tylnej pięc wahaczy zastąpiono czterema. Opcjonalnie można samochód wyposażyć w adaptacyjne zawieszenie, którym sterujemy poprzez system Audi drive select. W A5 Sportback zastosowano również nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy, za dopłatą dostępny będzie dynamiczny układ kierownicy, który zmienia swoją charakterystykę w zależności od prędkości i kąta skrętu kierownicy.

Silnik

Gama silników Audi A5 Sportback to trzy jednostki TFSI i trzy TDI. Charakteryzuje je przedział mocy od 150 KM do 286 KM. W zależności od wersji można będzie wybrać pomiędzy 6-biegową skrzynią mechaniczną, 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią S tronic i 8-stopniowym tiptronic'iem. Wariant z napędem przekazywanym na 4 koła (quattro) będzie można zmówić w dwóch wersjach, z silnikiem 3.0 TDI (286 KM) oferowany jest on w standardzie.

Audi A5 Sportback silniki:

  • 2.0 TFSI moc 190 KM (320 Nm)
  • 2.0 TFSI moc 252 KM (370 Nm)
  • 2.0 TDI moc 190 KM (400 Nm)
  • 3.0 TDI moc 218 KM (400 Nm)
  • 3.0 TDI moc 286 KM (620 Nm)

Audi S5 Sportback

Najmocniejsza odmiana dostępna w gamie Sportback będzie oznaczona jako S5. Pod maską znajdziemy silnik 3.0 TFSI V6 bitrubo, który zapewni kierowcy 354 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto do 100 km/h przyspiesza w 4,7 s, a maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h.

Audi A5 i S5 Sportback będzie można oglądać na targach Paryż Motor Show już za kilkanaście dni, a w sprzedaży oba modele pojawią się na początku 2017 roku. Ceny w Niemczech to od 37 800 euro za A5 Sportback i od 62 500 euro za Audi S5 Sportback. Do pełnej gamy "piątki" brakuje tylko nowego Audi RS 5, które zapewne pojawi się w pierwszej połowie przyszłego roku.  

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 175 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij