Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi A5 i S5 - wyczekiwany debiut

Oczywiście Audi nikogo nie zaskoczyło i A5 mocno upodobniło się do Audi A4 B9. Są jednak elementy, po których rozpoznasz nowe Audi A5/S5.

Bartosz Broński 2016-06-03
Audi A5 Coupe 2016

Nowość w stylistyce A5 to reflektory, które w porównaniu z poprzednikiem mają wygładzoną dolną krawędź i nowy kształt. Oczywiście samochód będzie można zamówić z opcjonalnymi reflektorami Matrix LED. Niższa i szersza osłona chłodnicy "single frame" ma teraz grubsze żebrowanie. Przetłoczenia na pokrywie silnika i na nadkolach sprawiają, że sylwetka auta jest bardziej atletyczna w porównaniu do odchodzącego modelu.Z tyłu auto bardzo przypomina Audi A4. 

We wnętrzu debiutuje 12,3-calowego ekranu TFT o rozdzielczości 1440 x 540 pikseli, który zastąpił analogowe zegary. Uaktualniony system multimedialny MMI jest kompatybilny z ekranem o przekątnej 8,3-cala. Na konsoli centralnej znajduje się pokrętło z touchpadem i dwoma przyciskami po bokach, służące do obsługi MMI. Przez całą długość konsoli środkowej biegnie pas w który wkomponowano kratki nawiewów,a pod nim ozdobna listwa z aluminium. Panel klimatyzacji z dotykowymi przyciskami przeszczepiono z nowego Audi A4.

A5 Coupe w Europie będzie oferowane z dwoma silnikami TFSI oraz trzema TDI. Moc silników będzie wynosić od 190 do 286 KM. W zależności od wersji będzie można wybrać 6-biegową skrzynię mechaniczną lub 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową S tronic. Dla topowego diesla o mocy 286 KM przygotowano skrzynię 8-biegową tiptronic, która trafi również do nowego Audi S5.

Audi S5 Coupe

 

Sportowe coupe poznamy po charakterystycznym zderzaku z wstawkami, które przypominają kształtem diodwe lampy z Volvo XC90 (tzw. młoty Thora). Do tego S5 ma srebrne obudowy lusterek bocznych oraz elegancki emblemat "S5" zamontowany pod nimi. Z boku auto dostało czarne nakładki progowe, zaś z tyłu mamy elegancki dyfuzor z dwiema podwójnym końcówkami układu wydechowego. We wnętrzu Audi S5 Coupe znajdziemy sportową, ściętą u dołu kierownice oraz zadziorne czerwone podświetlenie tunelu środkowego.

W Audi S5, podobnie jak w S4 zamontowano nowy silnik V6 biturbo o pojemności 3.0 o mocy 354 KM, co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 4,7 sekundy.

Darmowy internet od Audi

W nowym Audi A5/S5 debiutuje Audi connect z kartą SIM instalowaną już w fabryce. Niemiecki producent oferuje 3-letnią, darmową subskrypcję, która pozwala na korzystanie z Google Street View, poczty e-mail oraz Twittera. Moduł LTE/UMTS zapewnia transfer z prędkością do 100 MB. Usługa z fabryczną kartą SIM będzie dostępna w całej Europie, wkrótce także i w Polsce.

Audi rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowe A5 i S5 w lipcu, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów "Starego Kontynentu" jesienią 2016.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij