Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi A6 – nowa generacja oficjalnie

2010-12-01
Audi A6, Audi Audi A6

Projektanci Audi do spółki z księgowymi zapatrzyli się na bratniego Volkswagena i ujednolicają stylistycznie gamę modelową, upodabniając kolejne auta do siebie nawzajem jak tylko się da. Stąd nowa generacja konkurenta BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E jest bliźniaczo podobna do modelu A7, czy A8. Póki jednak nie opatrzy się do obrzydzenia - nie będziemy narzekać.

Nowa A-szóstka ma 4,92 metra długości, 1,87 metra szerokości i 1,46 metra wysokości. Do bagażnika można włożyć 530 litrów bagażu.

Pod maską może się znaleźć jeden z dwóch silników benzynowych i trzech wysokoprężnych. W ofercie ma również pojawić się wersja hybrydowa, która według zapewnień producenta ma łączyć w sobie moc silnika V6 ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej.

Klienci zainteresowani silnikami benzynowymi mogą wybrać 2,8 litrowe V6 o mocy 204 KM (280 Nm), lub turbodoładowane 3.0 TFSI o mocy 300 KM (440 Nm). Mniejsza jednostka rozpędza auto do 240 km/h, do pierwszej setki przyspiesza w 7,7 sekundy i zużywa średnio 7,4 litra na 100 km. Trzylitrowiec załatwia pierwszą setkę w 5,5 sekundy, rozpędza się do 250 km/h (ograniczenie elektroniczne) i zużywa średnio 8,2 l/100 km.

Gama jednostek wysokoprężnych startuje od dwulitrowego TDI o mocy 177 KM i momencie obrotowym 380 Nm, który ma rozpędzać auto do 100 km/h w 8,7 sekundy i zużywać średnio 4,9 litra na 100 km. Kolejny na liście jest trzylitrowy silnik TDI V6 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Ten pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w 7,2 sekundy, rozpędzi auto do 240 km/h i zużyje średnio 5,2 litra oleju napędowego na 100 km. Najmocniejsza w gamie diesli jest 245-konna odmiana silnika 3.0 TDI o momencie obrotowym 500 Nm. W tej wersji auto osiąga prędkość 100 km/h w 6,1 sekundy od startu, rozpędza się do 250 km/h i zużywa średnio 6,0 l/100 km.

Klienci będą mogli wybrać wśród wersji z napędem na przednią oś, lub z napędem na cztery koła - Quattro. Wśród skrzyń biegów wybrać będzie można sześciobiegowego manuala, lub automat - Multitronic oraz S tronic.

Pierwsze egzemplarze mają trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku, jakiś czas potem w gamie pojawi się wersja kombi, a także mocniejsze S6 i supermocne RS6.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 100 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tu się zgodzę, bo Audi chyba wie jak spowodować, żeby mieć jak najwięcej klientów. Ogólnie bardzo podoba mi się starsza A6, ale jak to zwykle bywa do nowej też się z czasem przekonam. A na żywo pewnie będzie prezentować się świetnie.Nowe A6 w ruchu:
    ~Samuraj002, 2010-12-02 18:39:40
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):To tak jak ja. Dobry komentarz autora, bo sumie Audi serwuje nam ładne i solidne auto, ale tak naprawdę nic tu takiego nowego. :/Ja osobiście na nową generację zacząłem patrzeć inaczej. Pal licho te wszystkie podobieństwa (choć rzuciły się w oczy niemal od razu) do innych modeli w gamie, nawet do A1. Wielkim plusem tego Audi jest to, że wygląda nowocześnie i jest bardzo piękne (co na to BMW? ), a w odróżnieniu od Passata po liftingu w stylistyce nie ma ani jednej fałszywej nuty. Czyli A6 jest w świetnej formie, jak zawsze Nie musi wyglądać jak zupełnie nowe. Ono jest nowe. I świetne jakby od niechcenia. Audi wie, jak to robić
    airmatic, 2010-12-01 22:51:04
  • avatar
    zgłoś
    To tak jak ja. Dobry komentarz autora, bo sumie Audi serwuje nam ładne i solidne auto, ale tak naprawdę nic tu takiego nowego. :/
    ~Samuraj002, 2010-12-01 19:49:00
  • avatar
    zgłoś
    Wygląda w porządku, ale nic więcej. Naprawdę szkoda, że stylistom Audi brakuje nieco odwagi. Ich projekty są udane, ale mi brakuje nieco większej różnorodności - nie obraziłbym się np. gdyby przód tego A6 miał wygląd nieco zbliżony do tego z Infiniti M. Nieco zmniejszyć grill, światła poprowadzić odrobinę bardziej pionowo i w połączeniu z LEDowymi patentami, mogłoby to wyjść interesująco i oryginalnie. Tył w sumie ok. Nie mam wątpliwości, że na żywo samochód będzie prezentował się bardzo okazale, ale osobiście czuję lekki niedosyt.
    Pink, 2010-12-01 08:52:51
  • avatar
    zgłoś
    Niemiecki producent pokazał światu najnowsze wydanie modelu A6. Albo jak kto woli A7 z większym bagażnikiem. Ewentualnie mniejsze A8.
    auto motor i sport, 2010-12-01 08:23:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij