Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Audi A8 - światowa premiera flagowej limuzyny

Czwarta generacja Audi A8 ujrzała światło dzienne. Jesteśmy obecni w Barcelonie, żeby przekazać wam, co kryje w sobie nowa limuzyna Audi.

Audi A8 Audi A8

Jakie jest nowe Audi A8? W wielkim skrócie można powiedzieć, że czwarta generacja flagowego modelu spod znaku czterech pierścieni jest kolejnym wielkim krokiem naprzód i sposobem na potwierdzenie hasła "przewaga dzięki technice", którym Audi promuje swoją markę od lat.

Dość powiedzieć, że nowe Audi A8 to jeden z pierwszych na świecie samochodów seryjnych, stworzonych z myślą o automatycznej jeździe. Od roku 2018 Audi stopniowo wdrażać będzie elementy jazdy autonomicznej, m.in. chodzi o automatyczne parkowanie, samodzielny wjazd do garażu czy jazdę w korkach.

Jeśli chodzi o stylistykę, nowe Audi A8 zwiastuje kolejne zmiany w designie nowych modeli marki. Widać tu sporo nawiązań do koncepcyjnego modelu Audi Prologue. Przód wyróżnia się szeroką, pionową osłoną chłodnicy Singleframe i reflektorami diodowymi HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser, a z tyłu uwagę zwracają światła, z łączącą je diodową listwą OLED, która biegnie na całej szerokości auta.

Nowe Audi A8 ma 5,17 metra długości w wersji klasycznej, a jako Audi A8 L występuje z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm. W porównaniu do poprzedników obie wersje znacznie się zatem wydłużyły.

Najbardziej prestiżowe miejsce podróżowania nowym flagowym Audi znajduje się z tyłu, po prawej stronie. W Audi A8 L można zamówić "siedzenie relaksujące", z wieloma możliwościami regulacji i z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer może ogrzewać i masować stopy, opierając je o tylną część siedzenia przedniego pasażera.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Nowe Audi A8 to również jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów, zbudowany z myślą o autonomicznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może odciążyć kierowcę, a nawet go w pewnym stopniu zastąpić, w sytuacji, kiedy ruch spowolniony jest do maksymalnie 60 km/h. Przydatne w korkach, tworzących się często na autostradach i drogach szybkiego ruchu.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Funkcja automatycznej jazdy w korkach pozwala systemowi na przyspieszanie, hamowanie i kierowanie samochodem. Kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i - w zależności od obowiązujących w danym kraju przepisów - przeczytać gazetę czy oglądać pokładową telewizję. System ten będzie wprowadzany sukcesywnie w kolejnych krajach, na ile pozwalać będą na to lokalne przepisy.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot) oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer) pozwalają na wprowadzenie samochodu na miejsce parkingowe lub do garażu oraz późniejsze wyprowadzenie auta. Co istotne, podczas tych manewrów, kierowca nie musi w ogóle siedzieć w pojeździe.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Prowadzenie nowego Audi A8 ma być lepsze niż kiedykolwiek wcześniej, za sprawą dynamicznego, działającego na wszystkie cztery koła układu kierowniczego, którego przełożenie na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, natomiast koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Kolejne istotne rozwiązanie techniczne, to w pełni aktywne zawieszenie Audi AI. System ten jest w stanie, przy pomocy elektrycznych siłowników, podnieść lub opuścić każde z kół z osobna. Dzięki temu wybrać można pomiędzy delikatną i komfortową podróżą, a dynamicznym prowadzeniem jak w samochodzie sportowym.

Co więcej, w połączeniu z systemem ochrony bezpieczeństwa pre sense 360 stopni, nowe Audi A8 ma możliwość natychmiastowego uniesienia jednego z boków w przypadku nieuchronnej kolizji bocznej, zmniejszając w ten sposób ewentualne skutki wypadku dla pasażerów.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Żeby wszystkie te elektroniczne systemy mogły działać, potrzebne było użycie instalacji elektrycznej o napięciu 48 volt. Współpracuje ona ze wszystkimi rodzajami napędów, które spotkać można w nowym A8. A są to m.in. dwa ulepszone silniki V6 turbo: 3.0 TDI (286 KM) i 3.0 TFSI (340 KM).

Dwie jednostki ośmiocylindrowe - 4.0 TDI o mocy 435 KM i 4.0 TFSI o mocy 460 KM - pojawią się nieco później. Ekskluzywnym, topowym silnikiem będzie jednostka W12 o pojemności skokowej 6 litrów. Nie jest ona jeszcze dostępna w sprzedaży, trwa proces jej homologacji. 

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Technika mild hybrid (ang. MHEV – mild hybrid electric vehicle), współpracująca z instalacją 48 V, umożliwia "żeglowanie" z wyłączonym silnikiem oraz bezgłośne ponowne włączenie silnika.

Ponadto system ma wysoką moc odzyskiwania energii - nawet do 12 kW. Rozwiązania te pozwalają obniżyć spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km w realnych warunkach jazdy.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

W dalszej kolejności na rynku pojawi się model Audi A8 L e-tron quattro, dysponujący mocnym napędem hybrydowym typu plug-in. Jego silnik 3.0 TFSI i mocny silnik elektryczny, wspólnie generują moc 449 KM i moment obrotowy 700 Nm. Pojemność akumulatora wystarczy na pokonanie około 50 km na samym prądzie. Opcjonalnie będzie można ładować go bezprzewodowo, z wykorzystaniem funkcji Audi Wireless Charging.

Audi A8 nowej generacji Audi A8 nowej generacji

Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią 2017 roku. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 90 600 euro za bazowy model V6, natomiast wersja przedłużona A8 L startuje od poziomu 94 100 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 405 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Damn. Tiptronic wciąż źle działa. Dlaczego nie jest tak jak w BMW, gdzie redukcja biegu jest przez popchnięcie elektronicznego wybieraka? VAG ciągle uparcie trzyma się tego niewłaściwego schematu z plusem na górze. Francuzi w nowych modelach mają automaty z plusem na dole. Podobnie robi koncern FCA czy Ford.
    ~Geminiman, 2017-07-11 14:33:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij