Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi R8 GT – ultralekkie, superszybkie

2010-05-04
Audi, R8 GT, R8 Audi R8 GT

Bazująca na wersji R8 V10 wersja GT jest lżejsza i mocniejsza od "zwykłego" brata. W Niemczech kosztuje 193 000 euro.

Kuracja odchudzająca objęła m.in. przednią szybę, która wykonana jest z cieńszego szkła, lżejsze skrzydło spoilera na klapie oraz wykonaną z tworzywa wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) tylną część nadwozia. W sumie zaoszczędzono 100 kg, dzięki czemu R8 GT waży 1525 kg.

Źródłem napędu jest wciąż 5,2-litrowy silnik V10, a napęd przenoszony jest na wszystkie koła. W normalnych warunkach 85% momentu obrotowego przenoszone jest na koła tylne. Po zmianach w elektronice moc R8 wzrosła z 518 do 553 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Silnik połączony jest z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią R Tronic.

Limitowana edycja wyróżnia się z zewnątrz dodatkami w matowej czerni, reflektorami w technologii LED oraz dokładką zderzaka, bocznymi panelami i dyfuzorem wykonanymi z włókna węglowego.

Auto jeździ na 19-calowych felgach aluminiowych o szerokości 8,5 cala z przodu i 11 cali z tyłu. Obuto je w opony 235/35 (przód) i 295/30 (tył).

W kabinie wciąż jest luksusowo. Audi zaplanowało tapicerkę z alcantary, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację i wysokiej klasy sprzęt audio.

Na życzenie klientów, którzy będą korzystać z auta raczej na torze, w kabinie może znaleźć się klatka bezpieczeństwa w czerwonym lub czarnym kolorze i gaśnica.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 803 400 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij