Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi RS 5 Coupe (2017) – 3,9 sekundy do setki

Na Salonie Samochodowym w Genewie Audi prezentuje nowe RS 5. Sześciocylindrowy silnik biturbo zapewnia mu niesamowite osiągi i fantastycznie brzmi.

Audi RS5 Coupe Audi RS5 Coupe

Oczywiście osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu w nowym Audi RS 5 jest lakierowana na czarno i wyjątkowo szeroka. Tę szerokość podkreślają wielkie otwory powietrza chłodzącego znajdujące się z przodu poniżej reflektorów. Dla głównego stylisty Audi, Marca Lichte, były one szczególnie ważne, bo nawiązują do Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku.

Otwory umieszczono też z tyłu nadwozia, by nadawały mu groźniejszego wyglądu. Ten cel spełniają również błotniki z poszerzanymi nadkolami – są szersze o 15 mm w stosunku do tych stosowanych w modelu podstawowym. Jednak w przeciwieństwie do monstrualnie kanciastych błotników i nadkoli pierwszego Quattro, te w RS 5 bardzo harmonijnie łączą się z sylwetką auta.

Włókno węglowe także pod maską

Dostępne za dopłatą matrycowe reflektory w technice LED mają w RS 5 czarne wypełnienie – w autach z jasnym kolorem nadwozia wyglądają jak oczy groźnie spoglądające gdzieś w dal, autom lakierowanym na ciemny kolor dodają z kolei elegancji.

Za dodatkowe pieniądze można zmówić RS 5 z pakietem elementów wykonanych z włókna węglowego, z tego materiału jest zrobiony nawet dach auta. Taki „karbonowy” zestaw sprawia, że samochód jest lżejszy o 3 kg, a jego środek ciężkości nieco się obniża. Inne elementy z włókna węglowego to obudowy lusterek, osłony na progach i dyfuzor z tyłu auta.

Zamówić można również „karbonową” ramkę wokół osłony chłodnicy (Single Frame) i wykonaną częściowo z tego materiału elegancką osłonę silnika. Seryjnie nowe Audi jest wyposażane w 19-calowe obręcze kół, w opcji dostępne są 20-calowe z oponami w rozmiarze 275/30 R20. Te ostatnie mają nowy wzór z pięcioma ramionami. W porównaniu z kutymi obręczami, nowe sprawiają, że samochód staje się w sumie lżejszy o 8 kg, przy masie wynoszącej 1655 kg. Nowe koła mają też specjalne zawory - wyposażone w czujniki i nadajnik stale podają rzeczywiste ciśnienie powietrza i temperaturę opon.

Sportowe GT z dużą ilością miejsca

Sportowe fotele ozdobione szwami tworzącymi siatkę rombów nie okażą się zbyt ciasne nawet dla roślejszych kierowców. Jednym z najważniejszych rynków, na których sprzedawano dotąd RS 5 były Stany, więc pod tamtejsze standardy zaplanowano wnętrze – z przodu w nowym Audi jest naprawdę dużo miejsca. Przed oczami kierowcy znajduje się Virtual Cockpit (opracowany specjalnie do tego modelu), na którym są wyświetlane informacje o przeciążeniu w danej chwili oraz czasy okrążenia toru. Te ostatnie mogą się też pojawiać na dostępnym w opcji wyświetlaczu head-up.

We wnętrzu wiele tych elementów, z którymi kierowca ma bezpośredni kontakt pokryto przyjemną w dotyku alcantarą – np. kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów czy boki konsoli środkowej. Dostępne (za dopłatą) są aplikacje z włókna węglowego umieszczone na tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej. Smakowitym detalem stylistycznym stały się nawet pasy bezpieczeństwa – mają czarny kolor i kontrastowy czerwony szew na brzegach.

W zawieszeniu Audi RS 5 wykorzystano system DRC (Dynamic Ride Control), który zmniejsza przechyły nadwozia. Siłę tłumienia amortyzatorów można stopniować (ustawienia komfort, normal i sport). Za ekstra pieniądze można dokupić dynamiczny układ kierowniczy z przełożeniem zmniejszonym do wartości 12,5:1.

Także za dopłatą dostępne są 40-milimetrowe tarcze hamulcowe wykonane z włókna węglowego i montowane przy przednich kołach, z tyłu tarcze są stalowe.

Nowy V6 biturbo o mocy 450 KM

W Audi RS 5 zamontowano nowy 2,9-litrowy silnik V6 z dwiema turbosprężarkami. Osiąga moc 450 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy sięgający 600 niutonometrów w przedziale od 1900 do 5000 obr/min. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia ma bardzo krótkie niższe przełożenia, by sportowe auto mogło błyskawicznie się rozpędzać. Wyższe biegi są dłuższe, żeby oszczędzać paliwo.

Standardowo Audi RS 5 ma napęd na cztery koła (centralny mechanizm różnicowy rozdziela siłę napędową w proporcji 40% na przednie koła i 60% na tylne) i rozpędza się do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy. Elektroniczna blokada ogranicza maksymalną prędkość do 250 km/h, ale jeśli zapłacić za jej zdjęcie, RS 5 rozpędzi się do 280 km/h.

Średnie zużycie paliwa Audi określa na 8,7 l/100 km. Kto kocha sportowe samochody od razu rozpozna, że nowe auto ma dwukanałowy (?) układ wydechowy, widać to choćby po błyszczących czarnym lakierem owalnych końcówkach. Komponując dźwięk wydechu inżynierowie wzorowali się na brzmieniu Audi RS 4 z roku 2000, specjalnie po to sprowadzili nawet historyczny egzemplarz z fabrycznego muzeum Audi.

Podsumowanie

Nowe Audi RS 5 i z zewnątrz, i w środku wygląda świetnie. Jak chyba każde Audi jest perfekcyjnie wykonane i trudno znaleźć coś, na co można by ponarzekać. Nowy V6 biturbo z potężnym momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów na pewno sprawi kierowcy mnóstwo frajdy, zwłaszcza że powinien także rasowo brzmieć. RS 5 ma się pojawić w sprzedaży w połowie roku, w Niemczech najtańszy będzie kosztować 80 900 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 101 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    What liinratbeg knowledge. Give me liberty or give me death.
    ~Morey, 2017-03-14 03:55:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij