Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi S1: Postrach miast

231-konny silnik może do megamocnych nie należy, ale w tak małym aucie, jak Audi A1, takie stado koni wygląda całkiem imponująco. Efekt? Bariera 100 km/h na prędkościomierzu Audi S1 zostaje osiągnięta po 5,8 sekundy.

2014-02-13

Pod maską najmocniejszej odmiany najmniejszego Audi pracuje dwulitrowa jednostka TFSI z czterema cylindrami, turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Moc 231 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 370 Nm pozwolą rozpędzić małe Audi do prędkości 100 km/h w 5,8 sekundy (wersję Sportback w 5,9 s.) i rozpędzić się do 250 km/h. Spalanie, to deklarowane przez Audi, całkiem rozsądne - 7,0 l/100 km i 7,1 l/100 km w odmianie pięciodrzwiowej.

Audi S1 ma nie tylko być szybkie, ale ma również zapewniać właściwości jezdne na odpowiednio wysokim poziomie. W tym celu usztywniono zawieszenie, zmodyfikowano również układ kierowniczy. Jak w każdym Audi z literką S w oznaczeniu, jest też napęd na wszystkie koła. System Audi drive select pozwala ustawiać pod swoje oczekiwania sposób pracy silnika, działanie automatycznej klimatyzacji i adaptacyjnych amortyzatorów. Większa moc wymaga także pewniejszych hamulców, dlatego powiększono do 310 mm tarcze hamulcowe, ozdobione czerwonymi zaciskami i emblematem S1.

Na zewnątrz nie od razu rzuca się w oczy większy potencjał S-jedynki. Nieco inny kształt mają tylne diody, pojawiły się nowe ksenony (Xenon plus). Bardziej będziemy się wyróżniać, zamawiając dodatkowy pakiet quattro. Wnętrze, utrzymane w dość ciemnej kolorystyce, to głównie sportowe fotele, nakładki na pedały i liczne kolorowe akcenty.

Obie wersje nadwoziowe Audi S1 do sprzedaży trafią w drugim kwartale roku. W Niemczech będą kosztować 29.950 i 30.880 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A i owszem, ale jest. :)

    Samuraj, 2014-02-21 23:40:05
  • avatar
    zgłoś
    wersja 5d to chyba tylko w USA jest dostępna.  

    Bylek, 2014-02-21 13:13:18
  • avatar
    zgłoś
    Jest Fiesta ST 5d. ;)

    Samuraj, 2014-02-20 19:58:50
  • avatar
    zgłoś
    Z tymi czterema rurami z tyłu to przesadzili. Poza tym stylistycznie jesy dobrze.
    Na pewno będzie szybsze niż Clio RS o Fiescie ST nawet nie wspominając. Pokusiłbym się o zakład, że wygra na torze z nowym Focusem ST. Czas pokaże.  
    5 drzwiowe nadwozie to z pewnością coś, czego szukają potencjalni klienci w tym segmancie. Fiesta na razie jest tylko dostepna w trzydrzwiowym nadwoziu, a Clio nie kazdemu musi przypaśc do gustu.
    Zastanawia mnie tylko masa własna tego auta?
    Podmuchy wiatru bardziej chyba zaszkodzą bohaterowi innego z artykułów które widziałem w AMiS w tym tygodniu - Renault Twingo RS :)

    Bylek, 2014-02-20 13:26:52
  • avatar
    zgłoś
    Myślę, że nie ma się o co martwić. :)

    Samuraj, 2014-02-14 19:21:39
  • avatar
    zgłoś
    250 km/h to już jest dość zdrowy podmuch sam z siebie, więc w A1 z pewnością mocno ogarnięty jest temat kontaktu pojazdu z "podłogą". Myślę, że to jest bardziej problem autostradowych SUV-ów, które mają na co przyjąć ewentualny szkwalik od burty (wybaczcie zboczenie żeglarza ;) )

    eri, 2014-02-13 22:08:54
  • avatar
    zgłoś
    Mam nadzieję, że historia Fiata Uno Turbo i.e. nie znała podobnych przypadków w epoce braku ESP, sztywności blach na poziomie papierowej bibułki oraz zaporowych stawek ubezpieczenia na małe auta z serii "wasabi edition".
    Co do małego Audi, wypada mieć trochę więcej wiary w jego kompetentne podwozie, które dzielnie radzi sobie z takimi potworkami jak Polo GTI. Zresztą niejeden sceptyk przeżywał próbę słysząc o limitowanej serii Polo WRC...
    Natomiast co dzieje się przy mocniejszym podmuchu "na prędkości" 250 km/h... Hm, z autopsji wiem, że nigdy tyle nie jechałem ;)

    airmatic, 2014-02-13 19:45:49
  • avatar
    zgłoś
    też się zastanawiam jak takie autko jedzie 250 km/h i co się dzieje przy mocniejszym podmuchu

    Pastuch, 2014-02-13 18:56:58
  • avatar
    zgłoś
    Czy to ma sens w tak małym aucie. Miałbym brak poczucia bezpieczeństwa. Albo większy model, albo namiastkę wrc w postaci polo r wrc. Jednak jeśli ktoś potrzebuje namiastkę auta premium to jest okazja.

    garfield, 2014-02-13 18:49:52
  • avatar
    zgłoś
    231-konny silnik może do megamocnych nie należy, ale w tak małym aucie, jak Audi A1, takie stado koni wygląda całkiem imponująco. Efekt? Bariera 100 km/h na prędkościomierzu Audi S1 zostaje osiągnięta po 5,8 sekundy.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-02-13 12:28:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij