Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Audi S4 B9: Nowe, ale stare - Targi Frankfurt 2015

Z nowym Audi S4 jest tak, jak z jego "normalną" wersją - A4. Niby nowy, ale jednak bardzo mocno podobny do swojego poprzednika. I to nie tylko stylistycznie. Ale z drugiej strony, po co poprawiać to, co dobre?

Konrad Maruszczak 2015-09-16

Kilka miesięcy po premierze nowego Audi A4, debiutuje jego sportowa wersja - S4. Podobnie jak w normalnej wersji, tak i tutaj stylistyka nie uległa drastycznym modyfikacjom w zestawieniu do ósmej generacji. Nowy model wygląda bardziej jakby przeszedł facelifting, ale do takich zabiegów marka z Ingolstadt zdążyła nas już przyzwyczaić.

Zwykły śmiertelnik, nie koniecznie mocno interesujący się samochodami, nie odróżni tego auta od wersji podstawowej z dieslem. I o to chodzi, ma być szybko, ale dyskretnie. Na temat stylistyki karoserii oraz wnętrza mówiliśmy już podczas A4, więc tu skupimy się na układzie napędowym.

Mimo że silnik ma tutaj 3 litry pojemności i sześć cylindrów w układzie V, czyli identycznie jak w poprzedniej generacji, to tutaj jest to zupełnie nowa konstrukcja. Zamiast kompresora pojawiło się turbo. Zmieniła się przez to charakterystyka pracy i oczywiście wzrosła moc. 3-litrowe TFSI produkuje teraz 354 KM oraz 500 Nm. Dzięki turbosprężarce motor jest bardzo elastyczny, maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1300 do 4500 obr./min. Dzięki nowej, ośmiobiegowej skrzyni tiptronic, nowe S4 przyspiesza do pierwszej setki w 4,7 s. Ma przy tym spalać poniżej 8 litrów na 100 km (wg. testów NEDC).

Tradycyjnie już dla mocnych Audi napęd przenoszony jest na wszystkie koła. Tutaj zamontowano samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy, który w normalnych warunkach kieruje 60% mocy na tył, 40% na przód. W ekstremalnych sytuacjach aż 70% mocy może trafić na przednią oś lub 85% na tylną. Zaprojektowany dla S4 system kontroli trakcji, przyhamuje zewnętrzne koło dla uzyskania lepszej trakcji. Rozkłada on także moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami.

W sportowej limuzynie Audi popracowano też nad zawieszeniem. Pięciowahaczowy system ma poprawić właściwości podczas szybkiej jazdy po zakrętach, a dynamiczny układ kierowniczy, zmieniający siłę wspomagania ma poprawić precyzję prowadzenia. Zawieszenie w S4 jest o 23 mm niższe od "serii".

Audi S4 B9 debiutuje jako sedan i kombi. Auto na razie można podziwiać na salonie samochodowym we Frankfurcie, a dostawy do klientów zaplanowano na przyszły rok.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij