Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi TT TDI – jazda z Dieslem

Audi TT Roadster TDI

"Klekot" trafił od razu do dwóch wersji Audi TT - otwartej i zamkniętej. Silnik, który został zastosowany to rzecz jasna zupełne przeciwieństwo dawnych ospałych jednostek. W XXI wieku do czynienia mamy z dwulitrowym "ropniakiem" osiągającym równe 170 KM. Maksymalny moment obrotowy to 350 Nm osiągany w przedziale 1750-2500 obr/min.

Jednostka 2.0 TDI zapisuje nowe karty w historii tych silników, korzysta bowiem z technologii Common Rail. TT TDI ma szansę stać się najoszczędniejszym sportowym pojazdem, producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,3 litra na 100 km. Jak kształtuje się natomiast ważna kwestia osiągów? Nienajgorzej - 7,5 sekundy do 100 km/h i 226 km/h prędkości maksymalnej to całkiem przyzwoite wartości (wersja coupe), roadster "robi" setkę w 7,7 sekundy a pojechać może maksymalnie 223 km/h.

"Tetetki" TDI poruszają się na 16 calowych felgach aluminiowych. Materiał ten użyto również do budowy konstrukcji, dzięki temu coupe waży tylko 1370 kg, roadster natomiast 1415 kg. Samochody są oferowane w Polsce od 15 lipca.

Źródło: audi

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 740 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Niemiecka marka jako pierwsza zastosowała silnik wysokoprężny w aucie sportowym.
    auto motor i sport, 2008-07-17 11:07:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij