Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi na targach zabawek

Niemiecki producent planuje zaprezentować swoją ofertę zabawek i miniaturowych modeli samochodów podczas największych na świecie targów gier i zabawek.

2008-08-23

Spielwarenmesse International Toy Fair odbędzie się w dniach 4-9 lutego w Norymberdze w Niemczech. Zaprezentują się tam najważniejsi na świecie producenci zabawek, a dołączy do nich Audi. Firma zaprezentuje m.in. "srebrną strzałę" Auto Union Type C w skali 1:2.

Napędzany łańcuchem Auto Union pojawi się w towarzystwie samochodów dla dzieci i pluszowych misiów, które również znajdują się w ofercie firmy.

Z silników polecamy 1,6- litrowego benzynowca. Jednostka ta ma moc 101 KM, osiąganą przy 6000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 145 Nm uzyskuje już przy 4000 obr/min. Takie parametry wystarczają, by ważące 1190 kg auto pędziło po autostradzie z prędkością maksymalną 180 km/h. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Focus potrzebuje 11,8 sekundy. Elastyczność nie jest mocną stroną tego silnika. Zmiana prędkości od 60 km/h do setki zajmuje 13,6 s. Ten sam manewr powtórzony na piątce trwa o 7 sekund dłużej.

Co ciekawe, na kondycję auta i jego zachowanie na jezdni tylko w nieznacznym stopniu wpływają kiepskie polskie drogi. Sprawdziliśmy jak spisuje się Focus na dystansie 50 000 km. Jaki był wynik naszego testu? Je- żeli ktoś od jego rezultatów uzależnia zakup auta, już teraz powinien zacząć rozglądać się za używanym Focusem. Auto spisywało się bezawaryjnie i zawsze dowoziło nas do celu, bez względu na to czy był to krótki wypad do miasta, czy też trasa licząca kilka tysięcy kilometrów. Jedyne postoje wynikały z potrzeby uzupełnienia paliwa i płynu do spryskiwaczy.

Ponadplanowych wydatków wymagała wymiana pękniętej podgrzewanej przedniej szyby, wkładu lusterka - ten problem dotyczy większości modeli sprzedawanych na polskim rynku - i osłon przeciwbłotnych, do czego w dużym stopniu przyczynili się testerzy, sprawdzający... odporność samochodu na wysokie krawężniki.

Ponieważ auta idealne nie istnieją, testowego Focusa dręczyła jedna, ale za to bardzo poważna usterka. Z przedniej maski, powoli, zaczęła łuszczyć się wierzchnia warstwa lakieru. Dlatego kupując auto używane warto dokładnie przyjrzeć się lakierowi i to nie tylko na pokrywie silnika.

Tekst: Jacek Ociepko
Zdjęcia: archiwum

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    nic tylko gratulować
    esper, 2010-09-30 20:49:15
  • avatar
    zgłoś
    Witam, mam focusa 2001 r 2.0 16v 147 tys km od nowości i nic! Absolutnie nic się jeszcze nie zepsuło, wymieniam tylko materiały eksploatacyjne, żarówki, leję paliwo i jeżdżę, samochód jest dynamiczny i świetnie się trzyma drogi, jeśli chodzi o stylizację to wszedł do produkcji wtedy kiedy golf 4, a wygląda jakby zaprojektowano go jakieś 5 lat później, właściwie wygląd nadal świeży. Zawieszenie jeżdżąc po drogach, a nie polskich "drogach" jest właściwie niezniszczalne, oczywiście wielowahaczowe.
    ~Gość, 2010-09-30 19:50:38
  • avatar
    zgłoś
    witam..mam forda focuad combi tdci z 2004 roku nic mi sie w nim nie psuje jest idealny wiec gadki typu ze autko jest do....dla mnie jest bzdura ..o samochod trzeba dbac ....
    ~kasia ze szcecina, 2009-06-14 22:38:05
  • avatar
    zgłoś
    no i dziwi się ktos ze focus startuje w wrc, skoro na polskich drogach doskonale sobie radzi?
    ~andrew.1988, 2009-02-19 15:38:56
  • avatar
    zgłoś
    Do Krzyśka z TarnowaMoże nie umiesz jeździć, kup sobie francuza.Ja mam na swoim prawie 200000 i oprócz paliwa i drobnostek od Polski dróg nic nie dokladam do tego modelu. Jeżdżę bardzo dynamicznie i dzielnie to autko mnie znosi. Kupiłbym nowego w tej wersji jakbym miał jeszcze raz taką okazję.
    ~Użytkownik, 2009-01-06 10:01:50
  • avatar
    zgłoś
    A ja natomiast polecam w 100 %!! Mam focusa z 2003 roku z silnikiem TDCi i przejechałem już 130 kkm i ZERO usterek! Żadne pompy paliwa (usterkę tą zlikwidowali wprowadzając nową pompę Delphi po 2001 roku), żadnych luzów w zawieszeniu kompletnie nic! No jedno trzeba przyznać. W niektórych miejscach (np. po uderzeniu małego kamyczka itd.) są malutkie ślady rdzy. Ale to na razie naprawdę nie rzuca się w oczy! Pali około 6 l ropy przy normalnej jeździe (no może z małymi szaleństwami). Przy jeździe na emeryta zszedłem do 5 l ale nie polecam! 0 satysfakcji z jazdy i zabójstwo silnika! Trzyma się grogi jakby naprawdę był przyklejony! Jakbym miał go kupić raz jeszcze nie zastanawiał bym się ani minuty! Naprawdę polecam!
    ~darus161, 2008-11-01 16:22:19
  • avatar
    zgłoś
    Witam! Mam focusa z przebiegiem 60 tys km ( 5 letni). Auto jeżdżone głownie w trasy - weekendowe wypady z żoną poza miasto. Do pracy mam 10min piechotą więc w tygodniu jeżdżone sporadycznie. Usterki od początku eksploatacji: dwa razy padła cewka wysokiego napięcia, raz wymiana obu tłumików, raz wymiana łącznika elastycznego wydechu, nagminnie padające żarówki świateł mijania, przeciekająca przekładnia kierownicza tzw. maglownica i na dodatek niebezpieczne luzy w niej na razie nie zmieniam bo nowa kosztuje 3000zł, raz padnięty katalizator - na szczęście kupiłem używkę bo bym musiał 2500 zł wywalić na katalizator, skrzypienie i stukanie różnych elementów w zawieszeniu, wymienione łączniki stabilizatora, padnięty akumulatora po 3 latach od nowości, już dwa razy wymieniane tarcze i klocki hamulcowe bo po prostu się ścierają za szybko, a poza tym tarcze hamulcowe oryginały forda nagminnie się krzywią !!!!, awaria pompy w układzie chłodzenia, kilkukrotna awaria fabrycznego alarmu i imobilajzera- unieruchomione autko w środku nocy na trasie do Gdańska z małym dzieckiem w środku (wyjazd nad morze w ubiegłe 2007 wakacje). I wszechobecna rdza na dolnych rantach drzwi i tylnej klapy bagaznika. Wymienione sprzęgło. Zaznaczam, że bardzo dbam o to autko - zawsze najlepsze oryginalne oleje, filtry, świece, płyny, garażowane i mało jeżdżone po mieście na krótkich odcinkach. Paliwo zawsze dobre z markowych stacji i przede wszystkich autko nie do szaleństw tylko normalnej jazdy. Wszystkie części wymieniane tylko na oryginały fordowskie z ASO. A śmiałem się z Meganki kolegi, że francuza kupił to mu się rozleci na polskich drogach. :-)NIE POLECAM nikomu o normalnych wymaganiach co do autka. Ostatnio to bojno tym złomem jechać dalej niż 50 km poza miasto :-) bo nie będzie miał kto człowieka zholować do domu.Więc niech Pan kierownik nie chrzani bzdur o focusach bo w ASO jak się pojedzie to praktycznie każdy klient w poczekalni to z focusem do reanimacji.
    ~Krzysiek z Tarnowa, 2008-10-28 10:59:17
  • avatar
    zgłoś
    Ja tez polecam. Mam Ford Focus Combi i jestem z niego przeokrutnie zadowolona Jest wygodny , ladnie sie trzyma drogi , a wspomaganie kierownicy powoduje, ze autko ppieknie trzyma sie drug i zakretow! Kocham to autko
    ~engelsien, 2008-08-28 15:25:58
  • avatar
    zgłoś
    nie mieli sie czego czepić to dali minus za stylstykę wnętrza. Mi się ona podoba, minusem są co najwyżej kiepskie uchwyty na kubki.
    ~Fokker, 2008-08-24 21:48:44
  • avatar
    zgłoś
    jak najbardziej polecam, pomykałem dosc długo focusikiem 1.8 tdti i musze przyznac ze silnik spisywał sie super, niskie spalanie i dynamika do tego perwfekcyjne prowadzenie.generalnie zajefajne autko i godnie zastapił escorta
    ~Roci, 2008-08-24 21:00:08
  • avatar
    zgłoś
    Jesienią 1998 roku w salonach sprzedaży pojawił się długo oczekiwany następca wysłużonego już Escorta. Focus - tak nazywało się najnowsze dziecko Forda z segmentu C - był niemal pod każdym względem wzorem innowacyjności.
    auto motor i sport, 2008-08-23 13:39:20
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij