Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Auto dla kobiety - polecamy 5 modeli

Nietuzinkowe, stylowe i modne - to cechy, których szukamy w idealnym samochodzie dla kobiety. Rozglądamy się na rynku aut nowych, nie określamy limitów budżetowych - jak szaleć, to szaleć.

Konrad Maruszczak 2016-03-08
Lancia Ypsilon 2016

1. Lancia Ypsilon

To idealne auto dla pani, która chce się wyróżniać z tłumu. Ypsilon to jedyny model w ofercie Lancii, a więc możemy być pewni, że zostaniemy dostrzeżeni na ulicy. Oprócz tego, mała Lancia to bardzo stylowe auto, w końcu zostało zaprojektowane we Włoszech.

Do wyboru mamy trzy jednostki napędowe konstrukcji Fiata (Lancia jest jego własnością). Pierwsza to mały, 2-cylindrowy silniczek 0,9 litra o mocy 85 KM z automatyczną skrzynią biegów MTA. Większa, 1,2-litrowa jednostka ma 69 KM i jest dostępna tylko z "manualem". Do wyboru jest jeszcze 95-konny diesel 1.3. Najtańszą opcją jest odmiana 1.2, kosztuje od 46 490 zł.

2. Fiat 500

To tak naprawdę brat Lancii Ypsilon, ale nieco tańszy i produkowany w Polsce. "500" to częstszy widok na ulicach niż Lancia, ale dzięki wielu możliwościom personalizacji, ciężko będzie znaleźć drugi taki sam samochód. Fiat 500 niedawno przeszedł facelifting, który nadał świeżości stylistyce.

Pod maską znajdziemy jednostki 1.2 69 KM oraz 0.9 85 KM. Brakuje tam diesla, ale naszym zdaniem jest on niepotrzebny. Małe benzynowe jednostki nie palą dużo, a podczas jazdy miejskiej nie będziemy mieli problemów z filtrami DPF, które są częstą bolączką nowoczesnych silników wysokoprężnych, nie wyjeżdżających poza miejskie dżungle.

Ceny zaczynają się do 41 500 zł, ale za fajnie wyglądającą "500" trzeba zapłacić ponad 50 tysięcy.

Mini Cooper S 17-calowe aluminiowe obręcze kół prezentują się świetnie, ale niski profil opony pogarsza komfort jazdy.

3. MINI

To coś dla pań, które lubią zaszaleć za kierownicą. Nie chodzi o to, że auto jest mocne (choć oczywiście mamy do wyboru wersję JCW), ale MINI lubi szybciej pokonywać zakręty. Sportowo zestrojone zawieszenie oraz układ kierowniczy zachęcają do szybszej jazdy. O stylowe wnętrze oraz wysoką jakość wykonania we wnętrzu nie musimy się martwić.

Mnogość opcji wyposażenia, a także wersji kolorystycznych sprawiają, że panie będą mogły do woli przebierać w katalogu. Jednostki napędowe pochodzą z BMW (bawarska marka jest właścicielem MINI). Do wyboru mamy benzynowe odmiany 1.2, 1.5 turbo oraz 2.0. Dla oszczędnych przewidziano trzy diesle: 95 KM, 116 KM oraz 170 KM.

MINI oferuje odmiany 3- lub 5-drzwiową, a także najnowszą Cabrio. Ceny startują od 69 900 zł, ale szybko mogą przekroczyć 100 tys.

Citroen DS3

4. DS3

Francuzi znają się na dobrych ubraniach, jedzeniu i winie. Ale dobrych samochodów też nie można im odmówić, szczególnie jeśli mówimy o DS3. To tak naprawdę Citroen, ale rok temu podzielono firmy i stworzono luksusową linię DS.

DS3 to bardzo udany samochód, zarówno stylistycznie, jak i pod względem mechanicznym. Do wyboru mamy dwie jednostki napędowe: 1.2 PureTech o mocy 82 lub 110 KM oraz 1.6 THP 165 KM. W opcji jest jeszcze rasowa wersja Racing o mocy 202 KM.

Bardzo ciekawa stylistyka karoserii i wnętrza oraz szeroka możliwość personalizacji sprawiają, że obok DS3 żadna pani nie przejdzie obojętnie. Ceny startują od 63 400 zł.

Mazda MX-5 Sport Recaro Limited Edition

5. Mazda MX-5

Ostatnia propozycja jest nieco "odjechana". Głośny, ciasny i twardy roadster dla kobiety? Dlaczego nie! Mazda MX-5 to świetne auto, które daje mnóstwo frajdy z jazdy, a dzięki kompaktowym rozmiarom dobrze sprawdza się w mieście. Jeśli kogoś przeraża materiałowy dach, może domówić hardtopa. Poza tym, nasz test długodystansowy dowiódł, że ten samochód bardzo dobrze spisuje się nie tylko latem.

Mazdę MX-5 możemy mieć z jednym z dwóch silników. Pierwszy to jednostka 1.5 o mocy 131 KM przy 7000 obrotów na minutę, a moment obrotowy sięga 150 Nm. Druga, mocniejsza 2.0 ma 160 KM. Która jest lepsza? Do charakteru bardziej pasuje ta druga, ale motor 1.5 nieźle radzi sobie z bardzo lekkim nadwoziem, a przyspieszenie na poziomie 8 sekund do setki nie powinno zawstydzać.

Ceny? Podstawowa wersja kosztuje 89 900 zł. Za dwulitrowe odmiany trzeba dopłacić 7000 zł.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij