Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW M5 - z napędem na tył i 4x4

Najnowsza generacja BMW M5 otrzyma przełomowy napęd - w zależności od ustawień samochód będzie napędzany na cztery koła lub jedynie na tylne koła.

Bawarska firma opublikowała właśnie pierwsze zdjęcia zamaskowanego jeszcze samochodu oraz garść informacji o nim. Natomiast grafika, którą widzicie na zdjęciu głównym to wizja modelu M5 stworzona przez Shulte Design. Oficjalny debiut BMW M5 będzie miało dopiero podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie i to właśnie wtedy po raz pierwszy zobaczymy ten model, ale przypuszczamy, że o ile model seryjny będzie różnił się od tego na ilustracji, to będą to zmiany nieznaczne.

Wracając do tematu, BMW oficjalnie potwierdziło, że ich nowy model będzie napędzany na cztery koła, co jest bardzo dobrą wiadomością patrząc z perspektywy osiągów i bezpieczeństwa. Jednak, aby klienci zainteresowani frajdą za kółkiem i "paleniem gumy" również byli zadowoleni, producent zaoferuje możliwość uruchomienia napędu jedynie na tylne koła!

Nowe rozwiązanie nazywa się M xDrive i pozwala z poziomu systemu multimedialnego iDrive wybrać jeden z trzech trybów pracy układu napędowego - 2WD, 4WD i 4WD Sport. Funkcja 4WD oznacza oczywiście standardowy napęd na cztery koła, jego wersja Sport sprawia, że układ napędowy przerzuca w większym stopniu moment obrotowy na tylne koła, natomiast opcja 2WD - jak łatwo się domyślić - oznacza napęd na jedną oś. Na tylną, rzecz jasna. Kojarzycie takie rozwiązanie? Tak, podobny sposób na pogodzenia napędu na tył i 4x4 zastosował Mercedes w modelu E63 AMG 4Matic+.

 BMW M5 2017

BMW potwierdziło, że pod maską nowej generacji modelu M5 znajdzie się podkręcony silnik V8 znany z poprzednika. Ciągle będzie miał pojemność 4,4 litra i dwie turbosprężarki, ale bawarski producent nie ujawnij więcej szczegółów. Z przecieków jakie krążą po sieci od wielu tygodni wynika, że samochód będzie miał około 600 KM i przyspieszy do "setki" w mniej niż 3 sekundy.

Nie wiadomo na ile pewne są te informacje, ale z pewnością M5 będzie nieco szybsze do słabszej i niżej pozycjonowanej wersji M550i, która do setki przyspiesza w 3,9 sekundy. Wrażenia z jazdy M550i znajdziecie w najnowszym wydaniu "amis" (w kioskach w piątek 19 maja).

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij