Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

BMW prezentuje tunel aerodynamiczny w Monachium

2009-10-29

Przynajmniej takie wnioski nasuwają się po obejrzeniu materiału wideo z pierwszych testów w nowym tunelu aerodynamicznym bawarskiej marki. Zaproszono na nie prezenterkę telewizyjną - Sylvie van der Vaart.

Najpierw zaproszono ją do BMW serii 3 z 1987 roku. Wielki wiatrak skierował strumień powietrza w stronę auta z prędkością 60 km/h. Wbrew obawom wiatr nie wyrwał prezenterki z auta, ale zdecydowanie miał wpływ na jej fryzurę.

Po chwili na miejscu klasycznego E30 stanął nowy kabriolet serii 3 - model E93. Tutaj sytuacja prezentowała się zupełnie inaczej. Mimo złożonego dachu, pani van der Vaart musiała wystawić dłoń ponad ramę przedniej szyby by poczuć jakikolwiek podmuch wiatru.

Ten eksperyment pokazuje zmiany jakie zaszły w ciągu 22 lat od prezentacji E30 cabrio. Miejsca takie jak to Centrum Testów Aerodynamicznych pozwoliły inżynierom BMW na poprawę aerodynamiki kolejnych modeli dla lepszego prowadzenia jak i zmniejszenia zużycia paliwa aut BMW, co ma bardzo dużą wagę w programie EfficientDynamics.

Powstaje jednak pytanie: po co komu kabriolet, kiedy siedząc w otwartym aucie nie można poczuć wiatru we włosach?

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wydawać by się mogło, ze ludzie kupują kabriolety po to by poczuć wiatr we włosach. Chyba jednak nie.
    auto motor i sport, 2009-10-29 11:18:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij