Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

BMW serii 5 - nowe filmy wideo

2009-11-23
Nowe BMW serii 5 BMW 5 szóstej generacji

Według zapowiedzi przedstawicieli niemieckiej marki nowa "piątka", oznaczona jako F10, miała być najładniejszym BMW wszechczasów. Czy tak jest w rzeczywistości - sami oceńcie. Natomiast na pierwszych zdjęciach auta widać, że z przodu upodobniło się ono do nowej serii 7, natomiast tył przywodzi na myśl "trójkę" Coupe. 

Tak, jak donosili nasi szpiedzy, długość nowej "piątki" zwiększyła się niewiele (z 4841 do 4899 mm), natomiast znacznie urósł rozstaw osi, bo z 2888 do 2968 mm. Ten drugi wymiar sprawia, że teraz wygodnie na swoich miejscach będą mogli się rozsiąść nie tylko pasażerowie pierwszego, ale też drugiego rzędu.

Pod maską auta znajdą się na początku cztery silniki benzynowe do wyboru oraz trzy wysokoprężne. Moc tych pierwszych waha się od 204 przez 258 do 306 koni mechanicznych w przypadku jednostek sześciocylindrowych, natomiast na szczycie oferty widnieje 407-konna V-ósemka z układem Twin Turbo.

Trzy turbodiesle mają moc 184 koni mechanicznych w modelu 520d, 204 konie mechaniczne w 523d oraz 245 konie mechaniczne w autach oznaczonych jako 530d. Nawet z najsłabszym z silników BMW serii 5 to auto dynamiczne. Według zapewnień producenta przyspiesza ona do 100 km/h w czasie 8,1 s i jedzie z prędkością maksymalną 227 km/h.

Standardowo silniki, oprócz najmocniejszego 4,4-litrowego, łączone będą z sześciostopniowymi przekładniami ręcznymi. Opcjonalnie zaś oferowana będzie nowa 8-stopniowa przekładnia automatyczna, które współpracuje w najszybszym BMW serii 5 z jednostką V8 pod maską. 

Wszystkie wersje nowej "piątki" wyposażone są w pakiet EfficientDynamics, którego zadaniem jest redukcja zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery. W jego skład wchodzą: system odzyskiwania energii podczas hamowania, wskaźnik wyboru optymalnego przełożenia oraz aktywne wloty powietrza do chłodnicy.

Ponadto, dla obniżenia masy samochodu, wiele elementów nowego BMW wykonanych zostało z lekkiego aluminium. Są to między innymi drzwi, osprzęt silnika, czy też podzespoły układu jezdnego. W "piątce", w odróżnieniu od poprzednika, zastosowano nowe, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. To kolejny uśmiech w stronę ekologii.

Jak na limuzynę wyższej klasy przystało, wyposażenie nowej piątki będzie bardzo bogate. Dotyczy to zarówno elementów podnoszących komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Wraz z nową "piątką" po raz pierwszy w BMW zadebiutuje system ConnectedDrive, skupiający w sobie asystenta parkowania, układ ostrzegający o możliwości wystąpienia kolizji, system start/stop i aktywny tempomat.

Opcjonalnie oferowane są układ ostrzegający o przekroczeniu pasa jezdni, układ informujący o ograniczeniach prędkości oraz system pomagający widzieć w nocy (BMW Night Vision) i wyświetlacz typu head-up display, przekazujący informacje na przedniej szybie. 

Zapraszamy do obszernej galerii BMW serii 5 (w pasku po lewej) oraz do obejrzenia filmu przedstawiającego nowy model bawarskiej marki:

 

 

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jaki wniosek z nowej premiery?Chyba tylko taki, jedyny słuszny. Brać stare "Piątki", póki są.A może za cztery lata przyzwyczaisz się do obecnej i zmienisz na tę nową.Póki co, Bangle'owska wersja jest bardziej zadziorna, ma więcej "twarzy".Obecna jest zbyt poważna i - jak na BMW - smutna .
    ~acer, 2009-11-25 14:03:13
  • avatar
    zgłoś
    Teraz to dopiero będzie można się pogubić. Dopiero co jako-tako ogarnąłem te wszystkie "E"
    Karol_Fazer, 2009-11-24 23:45:26
  • avatar
    zgłoś
    'Karol_Fazer' napisał(-a):Ciekaw jestem skąd oznaczenie F10?wykorzystali już wszystkie E, więc nowe modele numerują eFami. I np. 6sta generacja trójki będzie F30.
    esper, 2009-11-24 20:31:58
  • avatar
    zgłoś
    Musze przyznać że to F10 naprawdę jest już ładne, poprzednia (E60) dużo brzydsza a skolei tak czy siak ze wszystkich "piątek" najlepsza jak już tu wspominaliście E39. Chociaż zobaczymy co pokaże tuning nowego modelu. Ciekaw jestem skąd oznaczenie F10?Mi się ten model jeszcze trochę kojarzy z taką napuchniętą nową 3 ale tylko trochę, zresztą to jak dla mnie na +. W sumie ze wszystkich nowych modeli BMW to ten jest najładniejszy.
    Karol_Fazer, 2009-11-24 20:16:06
  • avatar
    zgłoś
    'aser' napisał(-a):mam E39 I dla mnie jest najpiękniejsza, E60 to nie to już. a F10 ZOBACZYMY na żywo to pogadamy.nie no - to logiczne:D Póki nie przesiądę się na coś innego to zgadzam się z pierwszą częścią wypowiedzi kolegi.
    esper, 2009-11-24 07:59:49
  • avatar
    zgłoś
    Ogólnie pozytywne wrażenie, chociaż wygląd specjalnie odkrywczy nie jest. Jak odpowiednio spojrzeć, to z przodu przypomina nieco Volvo, z tyłu zaś np. Citroena C5. Nic jednak to nie szkodzi, bo jest tak, jak chcieli - sportowo, a jednocześnie z klasą. Wnętrzu również tej klasy nie brakuje, zwłaszcza z tą jasną tapicerką, jak na prezentacji. Kawał dobrej roboty.
    Pink, 2009-11-24 01:07:57
  • avatar
    zgłoś
    mam E 39 I dla mnie jest najpiękniejsza, E60 to nie to już. a F10 ZOBACZYMY na żywo to pogadamy.
    ~aser, 2009-11-24 00:48:39
  • avatar
    zgłoś
    A ja wolę ostatnią piątkę! Przynajmniej z wyglądu. Z boku F10 jest jakoś tak dziwnie wydłużona.
    ~wynoch, 2009-11-23 21:36:19
  • avatar
    zgłoś
    nie wygląda źle. Na zdjęciu w otoczeniu poprzedników wygląda zacnie. A E60 wyjątkowo źle Do F10 zapiąć dobrą 19ke, a może i 20kę, delikatnie opuścić na zawiasie, najlepiej na pneumatyce i będzie cudna. I nawet nie musi być biała.Ciekaw jestem jak będzie wyglądać kombi.
    esper, 2009-11-23 21:25:32
  • avatar
    zgłoś
    Po dziesiątkach spekulacji, wielu zdjęciach szpiegowskich, przyszedł czas na najdłużej oczekiwaną premierę tego roku. Oto nowe BMW serii 5!
    auto motor i sport, 2009-11-23 21:05:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij