Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

BMW serii 6 – debiut wersji coupe (wideo)

2011-03-14
BMW 650i BMW 650i

W styczniu w Detroit Niemcy zaprezentowali "szóstkę" w wersji cabrio, teraz przyszedł czas na zamkniętą odmianę, która jesienią tego roku trafi do europejskich salonów. Wiadomo już, że ceny auta zaczynać się będą od poziomu 74 700 euro za wersję 640i, a za 650i trzeba będzie zapłacić minimum 11 tysięcy euro więcej.

Wymiary wersji coupe są takie same jak zaprezentowanego w styczniu w Detroit kabrioletu - 4,89 metra długości, 1,89 metra szerokości. W porównaniu z poprzednią generacją nowy model jest o 7,5 centymetra dłuższy, 4 cm szerszy i pół centymetra niższy. Ma też o 7,5 centymetra większy rozstaw osi. Większa odległość między osiami przełożyła się na przyrost miejsca w kabinie - szczególnie dla pasażerów tylnej kanapy.

Wersja 640i napędzana jest sześciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 320 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Ma przyspieszać do 100 km/h w 5,4 sekundy i zużywać średnio 7,7 litra paliwa na 100 km. Wynik ten zawdzięcza wykorzystaniu systemu start-stop i układu Eco-Pro, który zmienia charakterystykę pracy pedału przyspieszenia i skrzyni biegów, a także reguluje pracę układu klimatyzacji, podgrzewania foteli i lusterek tak by ograniczać zużycie energii, a co za tym idzie oszczędzać paliwo.

Mocniejsza wersja - 650i - dostępna będzie z 407-konnym silnikiem V8 z momentem obrotowym o wartosci 600 Nm dostępnym w zakresie 1750-4000 obr/min. Pierwszą setkę na prędkościomierzu pokaże po 4,9 sekundy od startu i zadowoli się średnio 10,4 litra paliwa na 100 km. Tak jak 640i - mocniejsza wersja będzie miała założony elektroniczny kaganiec ograniczający prędkość maksymalną do 250 km/h.

Za jakiś czas do oferty dołączyć ma jeszcze wersja M6, wyposażona w turbodoładowany silnik V8, którego parametrów jeszcze nie zdradzono.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    O ile do otwartej wersji jestem nieco uprzedzony to coupe mogę z czystym sumieniem nazwać pełnoprawnym następcą starej szóstki. Jest rewelacyjna, ale pewnie (przykładem kabrioletu) będzie niemiłosiernie droga. :/PS. Fajny patent z czujnikiem / kamerą cofania.
    ~Samuraj, 2011-03-14 22:09:10
  • avatar
    zgłoś
    Aha... Ja najwyraźniej też nie młodzieniaszek, bo w serii 1 by M czułbym się jak duży dzieciak po osiemnastce. Za to "trójka" coupe baaardzo mi odpowiada. Ot, powściągliwość i lekkość właściwa dla mojej skromnej trzydziestki
    airmatic, 2011-03-14 20:16:07
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem czy to kryzys wieku (prawie) średniego ale jej "lekkość" mam gdzieś. Poproszę zapakować, byle nie ten kolor.
    eri, 2011-03-14 20:10:34
  • avatar
    zgłoś
    Niby złagodzono dość kontrowersyjną sylwetkę, ale ta cała powściągliwość nowego Bawarczyka znów wymaga oswojenia. Niestety, mimo wysiłku designerów "post Bangle'owskich" seria 6 nie wygląda na optycznie lżejszą.Drugie "niestety" za miejsce światowej premiery. Nie można było zabrać jej do Poznania na ten weekend?
    airmatic, 2011-03-14 20:03:57
  • avatar
    zgłoś
    W kwietniu będzie można obejrzeć je na żywo w Szanghaju, póki co BMW opublikowało zestaw zdjęć i materiały wideo.
    auto motor i sport, 2011-03-14 10:22:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij