Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Best Cars 2017 - wyniki

Plebiscyt ma charakter międzynarodowy, bo odbywa się równocześnie aż w 11 europejskich krajach, a także w Meksyku, Chinach i Brazylii. Oto zwycięzcy polskiej edycji 2017.

Czym jest Best Cars? To jedyny taki plebiscyt na świecie w którym Czytelnicy pełnią rolę jurorów. I mówimy tu o Czytelnikach z wielu krajów, gdyż rodzina pism spod szyldu "auto motor i sport" jest bardzo duża - głosy liczone są m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia czy Meksyk.

Już po raz 23. Czytelnicy „auto motor i sport” podzielili się swoimi opiniami na temat tego, jak widzą świat motoryzacji. W Best Cars chodzi bowiem o coś więcej niż o wybranie ulubionych modeli (mamy nadzieję, że Czytelnicy wskazywali je nie tylko na podstawie własnych doświadczeń, ale i naszych testów).

Klas, na które podzielono auta jest 11, a liczba samochodów co roku powiększa się. W tej edycji brało udział 378 modeliw zeszłej były 364. W Best Cars Czytelnicy wskazują też na marki, które kojarzą im się z pewnymi konkretnymi cechami, np. dobrą reklamą, sukcesami w sportach motorowych albo z dobrym stosunkiem ceny do wartości. Z ponad 6600 nadesłanych opinii wyłania się więc unikalny obraz polskiego miłośnika motoryzacji – jego emocji, upodobań i niechęci.

Best Cars 2017 - nagroda główna
Jak co roku do jednego z Czytelników trafi samochód. Tym razem nagrodą główną był Peugeot 3008 w topowej wersji GT, z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 180 KM. W tym roku szczęśliwcem, do którego trafi nagroda, jest Pan Jarosław Krochmal ze Świętochłowic. Gratulujemy!
Abarth 595

 Samochody najmniejsze

Abarth 595/695 / 19,0% głosów  

Małe, zadziorne, bynajmniej nie najnowsze auto, ale wciąż zdobywające uznanie w oczach Czytelników. Ostre jak kolec skorpiona Abarthy kąsają tak skutecznie, że od lat znajdują swoje miejsce na podium. W porównaniu z zeszłoroczną edycją plebiscytu Abarth wygryzł zwykłą „500” z pierwszego miejsca, zdobywając o ponad 4% więcej głosów niż ona. W sumie obydwa modele uzyskały w tej klasie ponad 1/3 głosów! Abarthy 595 występują w czterech wersjach – Elaborabile (145 KM), Turismo (165 KM), Competizione (180 KM) oraz 695 Biposto (190 KM). Wszystkie są napędzane przez turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Najsłabszy Abarth przyspiesza do setki w 7,8 s, najmocniejszy – w 5,9 s! Wersja Biposto rozpędza się nawet do 230 km/h, a każdy koń mechaniczny dźwiga w niej zaledwie 5,2 kg. Wszystkie odmiany, oprócz topowej, można zamówić ze składanym dachem z tkaniny. W gamie jest też specjalna odmiana stworzona we współpracy z Yamahą. Nazywa się Yamaha Factory Racing – ma ona silnik o mocy 160 KM, zawieszenie firmy Eibach i specjalny układ wydechowy.

2. Fiat 500 / 14,6% głosów

3. Toyota Aygo / 8,8% głosów

4. Peugeot 108 5. VW Up 6. Opel Adam 7. Ford Ka+
8. Hyundai i10 9. Opel Karl 10. Renault Twingo  

Przystępny cenowo

Toyota Aygo / 29,4% głosów

W klasie aut najmniejszych za przystępne cenowo uznawaliśmy modele nie droższe niż 36 tys. zł (w zeszłym roku pułap był ustawiony o 1000 zł niżej). Ze zwycięstwa cieszy się Toyota Aygo, która pokonała m.in. Renault Twingo (2. miejsce) i Opla Karla (był trzeci). Co ciekawe, Aygo to najchętniej kupowany model tej klasy w Polsce – klienci indywidualni kupili w zeszłym roku 1513 egzemplarzy małej Toyoty. Cena: od 34 300 zł
2. Renault Twingo 3. Opel Karl 4. Fiat Panda
5. Skoda Citigo 6. Kia Picanto  

 Samochody małe

Citroën C3 / 11,0 % głosów

To jedna z największych nowości 2016 roku. I najlepszy dowód na to, że auta oceniamy przede wszystkim po urodzie. W przypadku Citroëna C3, zgrabnego, małego, po prostu sympatycznego miejskiego auta zasada
ta zadziałała znakomicie. Auto dopiero niedawno trafiło do sprzedaży, a w naszym plebiscycie zdążyło zdetronizować Mazdę 2, która roku temu zdobyła niemal taką samą liczbę głosów. W tym roku „dwójka” w ogóle nie zmieściła się na podium. Vive la France!

2. Mini / 9,4% głosów

3. BMW i3 / 8,9% głosów

4. Mazda 2 5. Audi A1 6. Alfa Romeo MiTo 7. Honda Jazz
8. Renault Clio 9. Toyota Yaris 10. Ford Fiesta  

Przystępny cenowo

Renault Clio / 23,2% głosów

Gdyby wybory odbywały się dzisiaj, Clio nie miałoby prawa startu w tej kategorii, bo w międzyczasie jego cena podskoczyła z 41 950 do 42 400 zł. Według naszego podziału w klasie aut małych za przystępne cenowo uznajemy samochody kosztujące do 42 tys. zł. Niemniej Clio wygrało i pokonało Toyotę Yaris oraz Peugeota 208. W zeszłym roku górą w tej kategorii była Toyota (próg ustalony na 41 tys. zł).  Cena: od 42 400 zł

2. Toyota Yaris 3. Peugeot 208 4. Skoda Fabia 5. Opel Corsa
6. Citroen C-Elysee 7. Peugeot 301 8. Nissan Micra 9. Dacia Sandero
10. Dacia Logan      

 Samochody kompaktowe

Mazda 3 / 7,3 % głosów

 

Odkąd występuje na liście Best Cars zawsze była na podium, ale nigdy na jego najwyższym stopniu. Chociaż wśród klientów indywidualnych w Polsce w swojej klasie była dopiero dziesiąta pod względem popularności, to w Best Cars 2017 w końcu zgarnęła pierwsze miejsce. Klasa samochodów kompaktowych to jedna z najciaśniejszych, jeśli chodzi o różnice procentowe. Między pierwszym a trzecim miejscem jest tylko jeden procent różnicy. Co ciekawe, w tym roku na podium nie znalazło się Subaru z modelem Impreza, który w zeszłorocznej edycji był numerem jeden. „Trójka” to jedyny model z podium, który był też w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych kompaktowych aut. W zeszłym roku klienci indywidualni kupili 1471 egzemplarzy tego samochodu, którego cena wynosi co najmniej 68 900 zł – i jest to najwyższa cena podstawowa auta kompaktowego z listy najchętniej kupowanych.

2. Alfa Romeo Giulietta 6,9% głosów

3. Mercedes CLA / 6,3% głosów

4. Audi A3 5. Opel Astra 6. Honda Civic 7. Mercedes klasa A
8. Volvo V40 9. Subaru WRX STI 10. Renault Mégane  

 Przystępny cenowo

Opel Astra / 20,8% głosów

Pierwsza na liście najchętniej kupowanych aut kompaktowych w Polsce w 2016 roku i pierwsza wśród kompaktów przystępnych cenowo (pułap – 60 000 zł). Produkowana w Polsce Astra odjechała rywalom (drugie miejsce zajął Fiat Tipo, trzecie Renault Mégane) i drugi rok z rzędu w tej kategorii zdobyła najwięcej głosów – w tym roku jednak o 2% mniej niż w zeszłym. Cena: od 59 900 zł

 

2. Fiat Tipo 3. Renault Mégane 4. Toyota Auris 5. Seat Leon
6. Peugeot 308 7. Kia Cee'd 8. Citroen C4 9. Skoda Rapid
10. Seat Toledo      

 Samochody klasy średniej

Alfa Romeo Giulia / 21,8% głosów

W żadnej innej klasie przewaga zwycięzcy nad autem z drugiego i trzeciego miejsca nie była tak miażdżąca. Alfa Romeo Giulia, drugi rok z rzędu, zajęła pierwsze miejsce w klasie średniej. W Polsce Giulia kosztuje co najmniej 139 000 zł i występuje z silnikami o mocy od 150 do 510 KM. Jeśli mielibyśmy bawić się w przewidywanie przyszłości, to obstawiamy w ciemno, że w kolejnych edycjach Best Cars pierwsze miejsce w klasie średniej jest już w zasadzie zajęte.

2. Mazda 6 / 5,7% głosów

3. Jaguar XE / 4,3% głosów

4. Renault Talisman 5. Skoda Superb 6. Mercedes klasa C Coupe 7. BMW seria 4 GranCoupe
8. Mercedes klasa C 9. Audi A4 10. Audi A5 Coupe  

Przystępny cenowo

Mazda 6 / 31,2% głosów

W klasie średniej za maksymalny pułap cenowy uznaliśmy 91 000 zł. Ponad 30% głosów zgarnęła  Mazda 6, która wyprzedziła Skodę Superb (22,2%) i Forda Mondeo (10,3%). W rankingach sprzedaży to Skoda jest numerem jeden z 983 autami sprzedanymi w 2016 r. Z kolei na Forda Mondeo zdecydowało się w Polsce mniej klientów niż na Mazdę czy Skodę – jego szczęśliwy numerek to 566. Cena: od 89 700 zł 

2. Skoda Superb 3. Ford Mondeo 4. Toyota Avensis 5. Kia Optima
6. Hyundai i40 7. Opel Insignia  

Samochody klasy wyższej średniej

Volvo S90/V90 / 18,6% głosów

Nowe Volvo S90 oraz V90, czyli wersja kombi, to fenomen Best Cars 2017. Model ten nie tylko strącił z pierwszego miejsca Maserati Ghibli, ale też wygrał w kategorii aut przystępnych cenowo. W Polsce w zeszłym roku do klientów indywidualnych i firm trafiło łącznie 288 egzemplarzy Volvo S90/V90 –176 sedanów i 112 kombi.

2. Maserati Ghibli / 17,0% głosów

3. Audi A6/A6 Avant / 10,0% głosów

4. Mercedes klasa E 5. Audi A7 Sportback 6. Lexus GS 7. Jaguar XF
8. BMW serii 5 9. Mercedes klase E Coupe 10. BMW serii 5 GT  

Przystępny cenowo

Volvo S90/V90 / 49,5% głosów

Za auta przystępne cenowo w klasie wyższej średniej uznaliśmy modele kosztujące nie więcej niż 185 000 zł. Ze znaczną przewagą wygrało Volvo, które wyprzedziło Mercedesa E Coupé (19,9% głosów) i BMW serii 5 (18,9% głosów). Rok temu w tej kategorii górą było z kolei Audi A6, które pokonało BMW „piątkę” i Mercedesa klasy E. Cena: od 171 600 zł

2. Mercedes klasa E Coupe 3. BMW serii 5

Samochody luksusowe

Tesla Model S / 14,0% głosów 

Mimo że Elonowi Muskowi, założycielowi Tesli, na razie nie udaje się zrealizować ambitnych planów (w zeszłym roku do klientów na całym świecie dostarczono ponad 76 tysięcy aut, a plany zakładały 90 tys.), to Tesli w Best Cars 2017 poszło nadspodziewanie dobrze. W zeszłym roku luksusowa, w pełni elektryczna Tesla Model S była trzecia, w tym roku z pierwszego miejsca zepchnęła Astona Martina Rapide S. I to mimo że marka nie ma w naszym kraju oficjalnego przedstawicielstwa, a najbliższy oficjalny dealer znajduje się w Niemczech (w Dreźnie i w Berlinie). Tesla Model S w najbardziej elektryzującej wersji to prawdziwy demon przyspieszenia, który pierwszą setkę osiąga w czasie zaledwie 2,7 s i w sumie może mieć moc ponad 760 KM. Realny zasięg Modelu S wynosi do 500 km.

2. Porsche Panamera / 12,8% głosów

3. Maserati Quattroporte / 9,9% głosów

4. Aston Martin Rapide S 5. BMW serii 7 6. Mercedes klasa S Coupe 7. Lexus LS
8. Mercedes klasa S 9.  Audi A8 10. Jaguar XJ  

Przystępny cenowo

Mercedes CLS / 33,4% głosów

Za auta, hmm, przystępne cenowo w klasie samochodów luksusowych uznaliśmy te, które nie kosztują więcej niż 380 tys. zł. Ze sporą nawiązką ten warunek spełnia Mercedes CLS, który wyprzedził Klasę S oraz Audi A8. W zeszłym roku CLS musiał uznać wyższość Porsche Panamery poprzedniej generacji. W 2016 roku na zakup CLS-a zdecydowało się 12 indywidualnych klientów, a na Klasę S – 53. Cena: od 265 000 zł

2. Mercedes klasa S 3. Audi A8

Samochody sportowe

Porsche 911/ 9,5% głosów

Drugi rok z rzędu Porsche 911 pokazuje reszcie aut sportowych tylko końcówki wydechu, wygrywając w swojej kategorii. Respekt należy się Porsche tym większy, że w pokonanym polu zostawiło o wiele droższe i mocniejsze samochody. W zeszłym roku na polskim rynku Porsche sprzedało łącznie 125 „911”, z których tylko 11 trafiło do klientów indywidualnych. W porównaniu z 2015 rokiem to wynik lepszy o 19 egzemplarzy. Rok 2017 może się okazać jeszcze lepszy, bo do oferty dołączyła kolejna odmiana Porsche 911 – GTS. Ma moc 450 KM i do setki przyspiesza nawet w ciągu 3,7 sekundy. Cena podstawowej wersji GTS wynosi ponad 617 tys. zł. Licząc wszystkie odmiany silnikowe i nadwoziowe oraz rodzaje napędu, w gamie Porsche znajduje się teraz aż 19 różnych „911” – od Carrery po 911 Turbo S Cabriolet.

2. Honda NSX / 8,6% głosów

3. Ferrari F12 Berlinetta / 7,5% głosów 

4. Aston Martin Vanquish 5. BMW serii 7 6. Bugatti Chiron 7. Nissan GT-R
8. Ford Mustang 9. Mercedes-AMG GT 10. Audi R8  

Przystępny cenowo

Ford Mustang / 29,6% głosów

W rankingu sprzedaży wśród klientów indywidualnych Mustang w 2016 r. był prawdziwym bestsellerem, bo z salonów wyjechało nim 99 klientów. W Best Cars w kategorii aut sportowych przystępnych cenowo (pułap do 250 tys. zł) zostawił w pokonanym polu Porsche 718 Caymana oraz Infiniti Q60. W zeszłym roku Mustang też był pierwszy, ale dostał wyraźnie więcej  głosów (ponad 42%). Cena: od 159 000 zł

2. Porsche 718 Cayman 3. Infiniti Q60 4. Lexus RC 5. Toyota GT86
6. Audi TT Coupe 7. Nissan 350 Z 8. Subaru BRZ 9. VW Scirocco

Kabriolety

Mercedes S Cabrio / 5,4% głosów

W klasie kabrioletów ścisk jak na nadmorskim bulwarze. Do zwycięstwa Mercedesowi S Cabrio wystarczyło 5,4% zebranych głosów. W zeszłym roku, żeby cieszyć się z pierwszego miejsca, Ferrari 488 Spider musiało nazbierać nieco ponad 9% głosów. S Klasa Cabrio to jeden z najdroższych kabrioletów w zestawieniu – za „podstawową” wersję z 455-konnym silnikiem Mercedes wystawia rachunek na 634 500 zł. Najdroższa, za 1 160 500 zł, jest odmiana AMG S 65, która na tylnych kołach ma prawdziwy dynamit w postaci silnika V12, uzyskującego moc 630 KM.

2. Mazda MX-5 / 5,3% głosów

3. Aston Martin Vanquish Volante / 5,2% głosów 

4. Aston Martin DB9 Volante 5. Mercedes SL 6. Ferrari California 7. Abarth 124 Spider
8. Porsche 911 Cabrio/Targa 9. Ferrari 488 Spider 10.Alfa Romeo 4C Spider  

 

Przystępny cenowo

Mazda MX-5 / 25,5% głosów

Kabriolety przystępne cenowo to te za maksymalnie 180 tys. zł. Mazda MX-5 pokonała w tej kategorii Forda Mustanga i Abartha 124 Spider, czyli model zasadniczo z Mazdą bliźniaczy. Japoński roadster wygrał również w zeszłym roku. Wśród polskich klientów indywidualnych MX-5 cieszy się stosunkowo dużą popularnością – w 2016 roku tym małym roadsterem wyjechało z salonów 46 osób. Cena: od 89 900 zł

2. Porsche 718 Cayman 3. Infiniti Q60 4. Lexus RC 5. Toyota GT86
6. Audi TT Coupe 7. Nissan 350 Z 8. Subaru BRZ 9. VW Scirocco

SUV-y

Peugeot 3008 /15, % głosów

 

Kolejny, po Citroënie C3, dowód na to, że atrakcyjna stylizacja jest kluczem do sukcesu w Best Cars. W przypadku Peugeota 3008 dochodzi do tego jeszcze świetny projekt wnętrza i bardzo przyzwoite jego wykończenie. Za kabinę Peugeot zgarnął zresztą pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacji. 3008 na polskim rynku jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru (1.2 PureTech o mocy 130 KM lub 1.6 THP o mocy 165 KM) oraz z dwoma wysokoprężnymi (1.6 Blue HDi/120 KM i 2.0 Blue HDi/180 KM). Peugeota 3008 nie można  natomiast, niezależnie od wersji, wyposażyć w napęd na cztery koła.

2. Range Rover Evoque / 11,5% głosów

3. Hyundai Tucson / 6,4% głosów

4. Toyota RAV4 5. Toyota C-HR 6. VW Tiguan 7. Mazda CX-5
8. BMW X1 9.  Mercedes GLA 10. Kia Sportage  

 

Przystępny cenowo

Peugeot 2008 25,6% głosów

Francuzi górą w klasie SUV-ów – wśród tych przystępnych cenowo (za maksymalnie 60 tys. zł) pierwsze miejsce zdobył Peugeot 2008, który wyprzedził zeszłorocznego zwycięzcę Fiata 500 X oraz Citroëna C4 Cactusa. Próżno tych modeli szukać wśród dziesięciu najpopularniejszych aut wśród klientów indywidualnych w 2016 roku w Polsce. 2008 przeszedł w zeszłym roku niewielką kurację odmładzającą. Cena: od 54 900 zł
2. Fiat 500X 3. Citroen C4 Cactus 4. Range Rover Evoque 5. Dacia Duster 6. Nissan Juke
7. Kia Soul 8. SsangYong XLV 9. SsangYong Tivoli    

Samochody terenowe

Volvo XC90 / 12,5 % głosów

 

W podstawowej wersji kosztuje co najmniej 229 900 zł, w najdroższej (Excellence) – 530 000 zł. Samochód, którego reflektory mogą (mają) kojarzyć się z atrybutem Thora, drugi raz z rzędu zajął pierwsze miejsce w klasie aut terenowych, zdobywając o ponad 2% więcej głosów. XC90 można kupić z silnikami wysokoprężnymi (2.0 o mocy 190 lub 235 KM), benzynowymi (2.0/254 lub 320 KM) lub jako wersję z napędem hybrydowym typu plug-in (407 KM). W zeszłym roku XC90 było drugim, po XC60, najpopularniejszym modelem szwedzkiego producenta. W sumie z salonów wyjechało nim 1063 klientów (14% ogólnej sprzedaży marki).

2. Mercedes klasy G / 8,2% głosów

3. Maserati Levante / 4,7% głosów

4. BMW X6 5. Toyota Landcruiser 6. Audi Q7 7. Land Rover Discovery
8. Jeep Grand Cherokee 9. Jeep Wrangler 10. Range Rover  

 

Przystępny cenowo

Land Rover Discovery Sport / 21,9% głosów

Dokładnie 312 egzemplarzy Discovery Sport wyjechało w 2016 roku do polskich klientów (firmowych i indywidualnych). Był to drugi najpopularniejszy model w ofercie brytyjskiego producenta. Wśród aut terenowych przystępnych cenowo (za kwotę do 150 tys. zł) Discovery Sport odjechał konkurentom w postaci Volvo XC60 (ubiegłoroczny zwycięzca) oraz Audi Q5. Cena: od 149 900 zł
2. Volvo XC60 3. Audi Q5 4. Jeep Cherokee 5. Hyundai Santa Fe 6. Kia Sorento
7. Mitsubishi Outlander 8. Nissan X-Trail 9. SsangYong Tivoli    

Vany

Ford S-Max / 13,7% głosów

Kiedy do sprzedaży wchodził Ford S-Max pierwszej generacji, od razu stał się hitem. Tylko raz w naszym plebiscycie opuścił najwyższe miejsce na podium (w 2014 roku wygrał Citroën C4 Picasso, S-Max był wtedy drugi). Van Forda, znany z tego, że potrafi zachwycić kierowcę nie tylko cechami praktycznymi, ale też wysokim komfortem i niemal sportowymi właściwościami jezdnymi, w najmocniejszej wersji z  dwulitrowym silnikiem Ecoboost osiąga moc 240 KM.

2. Renault Espace 8,5% głosów

3. Volkswagen Multivan / 7,3% głosów

4. Mercedes klasa V 5. Renault Scénic 6. Citroën C4 Picasso 7. VW Touran
8. BMW serii 2 Active Tourer / Gran Tourer 9. Opel Zafira 10. Toyota Prius Plus  

 

Przystępny cenowo

Ford B-Max 15,8% głosów

W sezonie 2017 podrożał o 300 zł i przekroczył maksymalny pułap cenowy dla vanów (60 tys. zł) wyznaczony w zeszłym roku, gdy ogłaszaliśmy plebiscyt. B-Max o włos wyprzedził Opla Merivę oraz Fiata 500 L/500 L Living, który wygrał w zeszłorocznym Best Cars. Wśród najpopularniejszych vanów na polskim rynku niepodzielnie króluje Opel Meriva - w 2016 roku kupiło go 1663 klientów indywidualnych. Cena: od 60 300 zł
2. Opel Meriva 3. Fiat 500 L / Living 4. Ford Tourneo Courier 5. Hyundai ix20 6. Kia Venga
7. Citroën C3 Picasso 8. Citroën Berlingo 9. Fiat Qubo 10.Dacia Lodgy  11. Dacia Dokker

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij