Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Bezpieczeństwo bez kompromisów

Pytanie o bezpieczeństwo jest w przypadku małego auta szczególnie uzasadnione. Konstruktorzy Skody Citigo stworzyli najbezpieczniejszy model w tej klasie. O życie i zdrowie podróżujących nim dbają sztywne nadwozie oraz systemy elektroniczne.

2012-05-16
Skoda Citigo Z myślą o dzieciach zewnętrzne miejsca tylnej kanapy wyposażono w uchwyty Isofix do mocowania fotelików. Wyłącznik poduszki pasażera– w opcji

To wręcz niewiarygodne, ale od auta o masie zaledwie 850 kg w pojedynku na śmierć i życie można oczekiwać tak samo dużo jak od pojazdu dwukrotnie cięższego. To wbrew fizyce? Niekoniecznie!

Z uwagi na wyjątkowo krótki przód i niewielką strefę zgniotu inżynierowie musieli w inny sposób zadbać o pochłanianie energii podczas kolizji. Dlatego też nadwozie w dwóch trzecich jest wykonane z wysokogatunkowej stali. Kolejne 10% to stal formowana na gorąco, która zapewnia wysoką stabilność konstrukcji, a zaledwie jedną czwartą stanowią standardowe blachy, które mają zastosowanie głównie w zewnętrznym poszyciu karoserii. W ten sposób powstała niewidoczna klatka bezpieczeństwa, niczym w samochodzie rajdowym. Tak sztywna konstrukcja nadwozia ma także korzystny wpływ na właściwości jezdne auta. Ponadto wybór wysoko wytrzymałej stali jako surowca przełożył się na obniżenie masy własnej pojazdu.

Zaraz za przednim zderzakiem znajduje się czujnik wczesnego ostrzegania przed kolizją. Aktywuje on czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, a także pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa.

Gotowe do niesienia pomocy kierowcy w podbramkowych sytuacjach są następujące systemy: przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy oś przednią i tylną (EBV), hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania (HBA), optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem (MSR), optymalizacji przyczepności podczas ruszania (ASR), stabilizacji toru jazdy (ESP); a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS).

Ponadto mała Skoda jako pierwszy samochód w swoim segmencie oferuje funkcję awaryjnego hamowania w mieście, która wykorzystuje czujnik zbliżeniowy. System działa przy prędkościach nieprzekraczających 30 km/h. Potrafi przyhamować lub całkowicie zatrzymać pojazd w sytuacji grożącej kolizją. Kosztuje tylko 500 zł i oferowany jest od wersji Active.

Kiedy już dojdzie do wypadku, życie kierowcy i pasażera chronią czołowe oraz boczne poduszki. Za 200 zł Citigo można wyposażyć w wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, co docenią młode mamy przewożące dzieci w fotelikach tyłem do kierunku jazdy.

Ponadto sygnał dźwiękowy przypomina o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 470 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ma 5 gwiazdek, wcale nie ma wyników gorszych od iQ. Który z konkurentów, wymienionych wcześniej ma "boczne z tyłu, kolanowe i frontalną chroniącą pieszych"?
    esper, 2012-06-02 17:55:02
  • avatar
    zgłoś
    Znowu odsyłam Cię do cennika.
    ~Samuraj, 2012-05-22 16:50:18
  • avatar
    zgłoś
    Up ma ESP za dopłatą.
    rzęsor, 2012-05-22 11:08:09
  • avatar
    zgłoś
    ani frontalnej chroniącej pieszych brakTo dopiero w V40 weszło. Co do linku - zastanawiające, że Up! ma identyczny wynik co jego bracia, a jest niżej.
    ~Samuraj, 2012-05-21 17:40:18
  • avatar
    zgłoś
    U faktycznie ma ESP, ale poduszek kurtynowych, bocznych z tyłu, kolanowych ani frontalnej chroniącej pieszych brak.W dodatku wyniki w Crash testach ma gorsze od iQ czy Swifta, a nawet Rio i Aveo, więc nie jest najbezpieczniejszym samochodem w tej klasie.
    rzęsor, 2012-05-21 14:32:17
  • avatar
    zgłoś
    Zajrzyj jeszcze raz do cennika i sprawdź czy trzeba dopłacać za ESP.
    ~Samuraj, 2012-05-21 00:37:36
  • avatar
    zgłoś
    No niestety, w standardzie ma tylko cztery poduszki, tyle co kompaktowe samochody 10 lat temu.
    rzęsor, 2012-05-20 18:24:42
  • avatar
    zgłoś
    Według Ciebie w Citigo trzeba dopłacać za te elementy?
    ~Samuraj, 2012-05-20 01:37:46
  • avatar
    zgłoś
    Konieczność dopłacania za poduszki i ESP to jest kompromitacja w dzisiejszych czasach.
    rzęsor, 2012-05-19 15:19:30
  • avatar
    zgłoś
    Pytanie o bezpieczeństwo jest w przypadku małego auta szczególnie uzasadnione. Konstruktorzy Skody Citigo stworzyli najbezpieczniejszy model w tej klasie. O życie i zdrowie podróżujących nim dbają sztywne nadwozie oraz systemy elektroniczne.
    auto motor i sport, 2012-05-18 11:24:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij