Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Bugatti Chiron - tak rodzi się bestia

Tylko garstka osób ma dostęp do tego miejsca. Zobacz w jakich warunkach montowany jest jeden z najdroższych i najbardziej fenomenalnych aut.

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Kilka faktów dla przypomnienia. Bugatti Chiron to następca Veyrona. Samochód ma centralnie umieszczony silnik W16 o pojemności 8 litrów. Jednostka napędowa generuje moc 1500 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 1600 Nm.

Jeździliśmy prototypowym Bugatti Vision Gran Turismo

Chiron jest w stanie osiągnąć 100 k/h w czasie 2,5 sekundy. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 420 km/h! Być może samochód jest w stanie dobić po zdjęciu blokady do 445-450 km/h. To wie prawdopodobnie tylko Bugatti.

 

W sumie ma powstać tylko 500 egzemplarzy Chirona, a cena ma wynosić sporo ponad 10,4 mln złotych (2,4 mln euro). Każdy z nich montowany jest ręcznie w fabryce ulokowanej we francuskim Molesheim.

Czas który mija od momentu złożenia zamówieni przez klienta aż do otrzymania przez niego swojego wymarzonego Chirona to 6 miesięcy. Porces doboru materiałów i wybór specyfikacji może być bardzo pochłaniający, gdyż Bugatti ma bogatą ofertę personalizacji auta.

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Obecnie w Molsheim jest montowanych 12 egzemplarzy hipersportowego auta. Pierwszy z nich trafi do klienta w ciągu najbliższych miesięcy. 

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

W całym 2017 roku zmontowanych zostanie 70 Chironów. To wystarczająca liczba - w ciągu trzech lata produkcja pokryje 220 złożonych już zamówień na Chirona. Gdybyśmy dziś zamówili Chirona, to nasz egzemplarz odebralibyśmy gdzieś w okolicach roku 2020! 

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Bugatti Chiron dostępne opcje:

  • 23 kolory nadwozia
  • 8 wariantów karbonowych dodatków
  • 31 różnych kolorów tapicerki
  • 8 wersji kolorystycznych wykończenia alcantarą
  • 30 opcji kolorów przeszycia tapicerki
  • 18 wariantów dywaników
  • 11 kolorów pasów bezpieczeństwa
Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Silnik Chirona, który ma 4 turbosprężarki waży 628 kg, tyle samo ile jednostka napędowa Veyrona mimo, że ma o 300 KM większą moc. 

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Hiperauto z Molsheim składa się z 1800 podzespołów. Chiron jest montowany w pomieszczeniach o powierzchni 1000 m2. W tym samym miejscu produkowano przez 10 lat Veyrona we wszystkich jego wersjach. 

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Silnik Chirona powstaje w fabryce jednostek napędowych ulokowanej w niemieckim Salzgitter. Montaż odbywa się w specjalnej, wyłączonej strefie, do której nie mają dostępu szeregowi pracownicy. Test każdej 8-litrowej jednostki napędowej trwa 8 godzin.W Molesheim inżynierowie łączą dostarczony silnik z nową 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową. 

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Ciekawostka monocoque jest łączony z tylną częścią do której mocowany jest silnik za pomocą 14 śrub wykonanych z tytanu. Każda z nich waży zaledwie 34 gramy.

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Mycie? Nie, to 30 minutowy test szczelności. Inżynierowie sprawdzają czy wszystkie elementy zostały poprawnie zamontowane i nigdzie np. nie przecieka dach auta. 

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron

Kokpit auta jest montowany dopiero wtedy gdy hiperauto przejdzie pozytywnie test szczelności. Po zamontowaniu wnętrza samochód przechodzi bardzo wnikliwy test jakościowy.

Bugatti Chiron Produkcja Bugatti Chiron - test na drodze

Po pozytywnym przejściu kontroli jakości hiperauto jest pokrywane specjalną folią, a proces ten trwa cały dzień. Ostatnim elementem produkcji jest jazda testowa. Ta wykonywana jest na dystansie 300 km, które Chiron pokonuje z Vosges na lotnisko Colmar. Na nim sprawdzane są wszystkie podzespoły podczas jazdy z prędkością 250 km/h. Powrót odbywa się w spokojnym tempie na autostradzie, aby wszystkie układy mogły zostać schłodzone.

Podczas testów auto nie ma zamontowanych oryginalnych kół oraz elementów zawieszenia, aby te nie uległy uszkodzeniu. Po powrocie z testów są one montowane w siedzibie Bugatti. Następnie auto przechodzi ostatnia jazdę próbną na dystansie 50 km. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij