Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

CO2 w dół – najbliżej Toyota, PSA i BMW

2011-03-31
Toyota, Vitz, Yaris Toyota Vitz

Unia zaostrza przepisy w kwestii emisji CO2. Według unijnego planu w 2015 roku średnia emisja CO2 samochodów sprzedawanych w Europie ma wynosić 130 g/km. By osiągnąć ten cel co roku zwiększa limity. W 2009 roku było to 125,9 g/km, w ubiegłym - 140,9 g/km. By zmotywować producentów do przyspieszenia swych starań od przyszłego roku wprowadzone zostaną kary za przekraczanie zakładanych limitów. W latach 2012 do 2018 producent będzie musiał zapłacić 5 euro kary za każdy pierwszy gram ponad limit ustalony przez UE, za drugi 15 euro, za trzeci 25 euro a za czwarty i kolejne gramy - po 95 euro. Oznacza to, że firma, która sprzedaje w Europie milion samochodów, a średnia emisja CO2 w jej flocie przekracza unijne limity o 1 gram, będzie musiała zapłacić 5 milionów euro kary. Jeśli przekroczy o 2 gramy - wtedy kara wzrośnie do 20 milionów euro.

130 g/km to średnia unijna na 2015 rok dla sumy wszystkich aut sprzedawanych na terenie UE, ale każdy producent dostał swój limit, zależny od średniej masy sprzedawanych samochodów i za jego przekroczenie będzie płacił kary. Najbliższe realizacji swojego celu są Toyota , koncern PSA i BMW. Średnia emisja CO2 w samochodach Toyoty w ubiegłym roku to 130 g/km. Na rok 2015 limit przyznany japońskiej marce wynosi 124,8, co oznacza konieczność redukcji o 4,2%. W koncernie PSA, do którego należy Peugeot i Citroen średnia ubiegłoroczna to 131,6 g/km, w 2015 ma wynieść 125,2, konieczna jest więc redukcja o 5,1%, a w przypadku BMW - o 7,1%, by z poziomu 147,9 zejść do 138,1.

Najniższą emisją CO2 może pochwalić się Fiat - na jego flotę przypada średnio 125,9 g/km. Jednak z racji tego, że UE dostosowuje limit do średniej wagi produkowanych aut, Fiata też czeka praca - do 2015 roku musi zmniejszyć swój wynik do 116,1 g/km.

Najwięcej pracy mają przed sobą Mercedes, Mazda i Nissan. By zmieścić się w swoich limitach Mercedes musi zredukować emisję CO2 o 19,8%, a dwaj pozostali producenci o 17,6%.

źródło: autonews.com

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 671 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A co zrobi takie Porsche?
    ~Samuraj, 2011-03-31 21:45:10
  • avatar
    zgłoś
    Uwzględnienie wagi auta ma spory sens. Fiat produkuje w większości małe silniki i małe auta. Średnia wychodzi mała. Taki VW inwestuje co widać i słychać w downsizing benzynowych, oszczędne wersje diesli i ma oczywiście wyższe CO2 tylko, że średnia wielkość aut i silników będzie sporo większa.
    ~eko, 2011-03-31 20:19:02
  • avatar
    zgłoś
    Ci trzej producenci mają najmniej do zrobienia w kwestii ograniczenia emisji CO2 w swoich samochodach.
    auto motor i sport, 2011-03-31 09:12:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij