Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

CR-Z od Mugena – z turbiną pod maską

2011-05-19
Honda CR-Z Mugen Honda CR-Z Mugen

CR-Z sportowy wygląd miał od początku, ale czy to miano pasowało do jego osiągów - można by dyskutować. Jest jednak nadzieja - Honda przy współpracy z firmą Mugen buduje mocniejszą wersję modelu i planuje zaprezentować ją podczas lipcowego Festival of Speed na torze Goodwood. Już dziś natomiast możemy oglądać pierwsze zdjęcia prototypowego egzemplarza. Zgodnie z wcześniejszymi szkicami auto otrzymało nowy bodykit, a dla obniżenia masy zastosowano maskę z włókna węglowego i kute felgi. Z informacji prasowej dowiadujemy się dodatkowo, że auto ma zmodyfikowane zawieszenie i wzmocnione hamulce.

A co pod maską? Seria modyfikacji silnika 1.5 i jednostki elektrycznej. Podobno w pierwszych testach auto przyspieszało do 100 km/h w czasie "podobnym jak Civic Type R" czyli około 6,6 sekundy. Później wprowadzono dalsze zmiany, pozwalające na poprawę wyników o 15%. Jakie są osiągi finalne - tego Japończycy jeszcze nie zdradzili. Wiadomo natomiast, że pozostawiono trzy tryby pracy jednostki napędowej. Najostrzejszy z nich - Sport - zmienił nazwę na "Mugen mode". Nazwa obiecująca.

Póki co Honda nie mówi o planach wprowadzenia tego modelu do seryjnej produkcji. Ale w 2009 w podobnych okolicznościach prezentowała 240-konnego Civica Type R Mugen i jemu udało się trafić jako seria limitowana do oferty, może więc i tym razem...

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bo takie było założenie - CR - Z miał być następcą CRX - a, a cena swoją drogą, bo żeby kupić to auto trzeba być chorobliwie zakochanym w jego designie lub, jak wspomniałeś, być fanatykiem hybryd. Fan Hondy kupi nietuzinkowego Civica.
    ~Samuraj, 2011-05-19 22:53:23
  • avatar
    zgłoś
    Problem to cena. Standardowa lepsza wersja to ponad 95 tyś. Po takich ulepszeniach pewnie wyjdzie sporo powyżej 100. Myślę, że bliżej 110 tyś. Na żywo "zwykły" to taki nowy CRX. Są dwie opcje - albo trzeba być fanem hybryd, albo Hondy. W tej cenie to jakoś taki Scirocco z 2 litrowymi TSI i DSG bardziej do mnie przemawia. Inni pewnie mają kolejne propozycje.
    ~hot, 2011-05-19 19:29:05
  • avatar
    zgłoś
    No dobra, osiągi fajne choć na ostateczne wyniki jeszcze poczekajmy, wygląd też całkiem niezły, ale tak trudno było wsadzić jakąś fajną benzynkę pod maskę? Hybrydę już mamy.
    ~Samuraj, 2011-05-19 14:37:47
  • avatar
    zgłoś
    Nadworny tuner Hondy zaostrzył pazurki hybrydowemu ścigaczowi.
    auto motor i sport, 2011-05-19 09:00:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij