Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Całkowicie nowa Honda Accord

Honda Accord 2008 Honda Accord 2008

Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym stylem.

Postęp, jaki dokonał się w stosunku do modelu poprzedniej generacji jest jeszcze lepiej widoczny w przypadku wersji Tourer, w której duży nacisk położono na możliwości transportowe.

W nowym Accordzie dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniających normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2009 r.

Zadebiutuje także silnik Diesla drugiej generacji, wzorowany na jednostce i-CTDi.

Podobnie jak poprzednik, nowy silnik i-DTEC jest kompaktowy, lekki i cichy. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie piezoelektrycznego, wielostopniowego wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych. Jednostka produkuje 150 KM/110kW przy 4 000 obr./min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min.

2-litrowy silnik i-VTEC osiąga podobną moc, jak w przypadku poprzednika - 156 KM przy 6 300 obr./min., jednak jest jeszcze bardziej oszczędny. W konstrukcji silnika zwiększono średnicę zaworów dolotowych, zoptymalizowano skok zaworów i system zmiennych faz rozrządu oraz zwiększono przepustowość układów - dolotowego i wydechowego.

Silnik o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 200 KM przy 7 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4 500 obr./min. - wcześniej 190 KM i 223 Nm. Lepsze parametry osiągnięto dzięki zwiększeniu stopnia sprężania z 10.5 do 11.0:1, powiększeniu średnicy zaworów, udoskonaleniu systemu zmiennych faz rozrządu i zredukowaniu ciśnienia w układzie wydechowym.

Wszystkie trzy silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.

W modelach z manualną przekładnią, w centralnej części obrotomierza umieszczono kontrolkę zmiany przełożeń (Shift Indicator Light - SLI). Na wyświetlaczu pojawiają się symbole ‘UP' (wyższy bieg) i ‘DOWN' (niższy bieg), sugerujące odpowiedni moment (pod względem ekonomiki jazdy), w którym należy zmienić bieg.

Uzupełnieniem licznych elementów zwiększających bezpieczeństwo pasywne jest pełna gama systemów, takich jak system kontroli stabilności jazdy VSA (Vehicle Stability Assist). Stanowi on część wyposażenia standardowego i zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas wchodzenia w zakręt, przyspieszania lub gwałtownych manewrów, przyhamowując prawe bądź lewe koła i odpowiednio dostosowując moment obrotowy.

W nowym Accordzie zastosowano również innowacyjny system będący połączeniem układu VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS. Samoadaptacyjny układ EPS wykrywa niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w zakręt oraz hamowania, a następnie automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.

Sygnały te są praktycznie niezauważalne, co daje kierowcy pełną i stałą kontrolę nad zachowaniem pojazdu, a jednocześnie na tyle sugestywne, aby kierowca intuicyjnie podjął odpowiednią decyzję i odzyskał kontrolę nad pojazdem lub maksymalnie skrócił drogę hamowania.

W wersjach Executive modeli z silnikami 2.2 i-DTEC i 2.4 i-VTEC dostępny jest opcjonalny system wspomagający jazdę Advanced Driving Assist System (ADAS), w którego skład wchodzą trzy najnowocześniejsze układy poprawiające bezpieczeństwo do niedostępnego wcześniej poziomu. Pierwszym z nich jest Lane Keeping Assist System (LKAS), który dzięki kamerze utrzymuje pozycję samochodu na obranym pasie ruchu, wspomaga w razie konieczności kierowanie i zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy autostradą, przez co przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa.

Adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) wykorzystuje radar, który pozwala utrzymać stały odstęp czasowy od poprzedzającego Hondę Accord samochodu, zapewniając kierowcy komfort i bezpieczeństwo.

Trzecim systemem wchodzącym w skład ADAS jest Collision Mitigation Brake System (CMBS), który stale monitoruje dystans pomiędzy Hondą Accord, a poprzedzającym ją pojazdem, ostrzega kierowcę o prawdopodobnej kolizji i pomaga zredukować siłę uderzenia, kiedy kolizja będzie już nieunikniona.

Informacja prasowa

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 400 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    honda jak honda BMW to jest samochod 740i e38 jest najlepszym samochodem na swiecie
    ~łuki, 2009-03-02 11:44:31
  • avatar
    zgłoś
    fajnie może stanieje poprzednik a co myślicie o zakupie tego czy może poczekać aż stanieje tak z pół roku
    ~Łukasz, 2008-09-14 12:36:18
  • avatar
    zgłoś
    bezbadziejna to jest twoja stara honda : nowa to jest skok technologii : no ale coz jak to sie mowi kazdy chwali swoje : życze powodzenia z bmw :>
    ~lukas, 2008-07-01 12:18:55
  • avatar
    zgłoś
    hehe Ten MOTOMANIEK TO CHYBA TOTALNY WIEśNIAK- MA 4 HONDę ALE TERAZ KUPI BMW , A CO NIBY Z Tą HONDA CI SIE DZIAłO , PALIWACI BRAKLO KUP SOBIE MITACUBISZI BO SASIAD PEWNIE MA TO I TY TEZ MUSISZ MIEC I PONAKLEJAJ SOBIE PELNO NAKLEJEK GTI I PAJONIER A I NIE ZAPOMNIJ KOPłAKóW ZAłOZYC WIEśNIAKU JEDEN - WIDAC JAKIE MASZ POJECIE O HONDZIE - A BMW TO FAKTYCZNIE DLA CIEBIE I DZWI MUSISZ MIEC PRZEZROCZYSTE ZEBY PASKI NA DRESACH BYłO WIDAć - CYMBAł NA POTęGE Z CIEBIE - A JAK CZYTAM TAKIE BZDURY JAK OPISUJESZ TO FLAKI SIę PRZEWRACAJA.
    ~Tomi, 2008-06-30 14:03:25
  • avatar
    zgłoś
    motomaniek, prymityw przez ciebie przemawia. Jak możesz się tak srodze wypowiadać na temat takiego pięknego auta? Ja przynajmniej je widziałem na żywo i jest naprawdę wspaniale wyposażone i cudowne! No ale cóż, jak porównujesz takie cudeńko do BMW to ubierz swój dresik i idź do fryzjera.Nowy Accord jest świetnie wybajerzony, a tylko człowiek bez wyobraźni może twierdzić, że na cywilne auto 200KM to mało. Gdzie ty znajdziesz drogi w Polsce, żeby bujać się silniejszą maszyną? Chyba po wiejskich drogach, chcąc nie chcąc potrącając niewinne dzieci idące do szkoły, bo przecież nie na autostradzie z ograniczeniem 130km/h gdzie lotni takim jak ty z radością dowalają 500pln i więcej za takie wyczyny (i bardzo dobrza, bo gdzie można, to można...)!
    ~amotomaniek :-P, 2008-05-18 20:30:13
  • avatar
    zgłoś
    BEZNADZIEJA!!! wygląda jak połączenie auta koreańskiego z amerykańskim. STO RAZY wolę moją obecną z 2005 roku, ta nowa jest niby podobna a jednak TROSZKĘ im nie wyszła. Czekałem na tą premierę wstrzymując się z zakupem auta. Teraz juz wiem ze kupię BMW. Tym bardziej że przy tym co oferuje dzisiaj konkurencja najmocniejszy motor 2,4 z 200 KM wypada bladziutko. Jedyny plus za wnętrze. Podsumowując: obecne moje auto (accord Type S) jest moim czwartym samochodem w życiu, czwartą hondą i chyba OSTATNIĄ
    ~motomaniek, 2008-02-23 13:03:06
  • avatar
    zgłoś
    No, no piękne te Hondy teraz robią, nawet ten combi przypadł mi do gustu. A ten czarny miód
    ~Szopa, 2008-02-11 21:55:39
  • avatar
    zgłoś
    Honda zaprezentowała całkowicie nowy model Accord przeznaczony na rynek europejski.
    auto motor i sport, 2008-02-11 13:53:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij