Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Citigo – Skoda mniejsza niż Fabia

2011-09-27
Skoda Citigo Skoda Citigo

Czeska marka ma ambitny plan - od 2018 roku chce sprzedawać 1,5 miliona aut rocznie. Chcąc osiągnąć ten cel szykuje nowe modele, które mają szansę zdobyć uznanie szerokiej grupy klientów. Pierwszą nowością - siódmym modelem w całej gamie - ma być maluch, przygotowany jako alternatywa dla bratniego Volkswagena - Skoda Citigo.

Citigo ma 3,56 metra długości (3 cm więcej od "obecnej" - produkowanej w Tychach Pandy, 9 cm mniej od nowej), 1,65 metra szerokości (7 cm więcej niż obecna Panda, 1 cm więcej niż nowa) i 1,48 m wysokości (6 cm mniej niż obecna Panda, 7 cm mniej niż nowa). Ma od Pandy większy rozstaw osi (2,42 metra) i pojemniejszy bagażnik (Citigo - 251, Nowa Panda 225 litrów).

Producent zapowiada, że chce swym nowym modelem skusić klientów "po pięćdziesiątce", którzy mieszkają sami i nie potrzebują już wielkiego, rodzinnego auta. Citigo ma też być świetnym pomysłem dla młodych kierowców, którzy zaczynają przygodę z motoryzacją i docenią niewielkie i nieprzesadnie mocne auto. Jednych i drugich kusić mają niewielkie wymiary zewnętrzne i stosunkowo dużo miejsca w środku, a także niewielkie koszty eksploatacji - auto ma spalać średnio sporo poniżej 5 litrów. A dokładniej mówiąc 4,5 w przypadku wersji 60-konnej i 4,7 w wersji 75-konnej. Konie pochodzić mają z trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1 litra. Skoda nie planuje wprowadzania do sprzedaży wersji z silnikiem wysokoprężnym - ewentualne korzyści w zużyciu paliwa byłyby na tyle niewielkie w porównaniu z wersją benzynową, że zakup takiego auta nie miałby sensu.

Z wyjątkowych elementów, o których wspomina producent warto wymienić m.in. układ automatycznego hamowania, który do prędkości 30 km/h ma zapobiegać najechaniu na przeszkody przed autem. Z ciekawostek w kabinie wymienić warto system siatek w bagażniku, pozwalających na "zarządzanie" zakupami, czy takie elementy jak wieszak na torbę, albo zawieszkę do zdjęć.

Citigo niebawem pojawi się na rynku czeskim. Dostępny będzie w wersji trzydrzwiowej, w niesprecyzowanej jeszcze cenie. Zaznaczono tylko, że będzie tańszy niż volkswagenowski Up!. W marcu w Genewie swą premierę będzie mieć wersja pięciodrzwiowa, która zapewne spotka się z większym aplauzem ze strony klientów. Niedługo potem - jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku - Citigo trafi do sprzedaży w całej Europie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 470 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Up!/Citigo generalnie ma prawdopodobnie największy bagażnik w klasie. Widać, że i miejsca też ma w środku sporo. Teraz czekamy na ceny.
    garfield, 2011-09-28 20:35:19
  • avatar
    zgłoś
    Mi się ten nowy "ryjek" całkiem podoba i uważam, że Citigo jest ładniejsze niż Up! (choć właściwie to prawie to samo). Z relacji Espera wynika, że Skoda jest całkiem przestronna (jak na swoją wielkość) i tak naprawdę ma całkiem zacny bagażnik. Dobrze, że pojawi się wersja 5d, a przy cenie niższej niż VW może być naprawdę ciekawie. Czekam co zrobi Seat (o ile w ogóle coś zrobi).
    ~Samuraj, 2011-09-28 01:14:25
  • avatar
    zgłoś
    No to ostatecznie wybiłeś mi z głowy, żeby pozostać w tej marce
    airmatic, 2011-09-27 23:37:11
  • avatar
    zgłoś
    a skąd pomysł, że Skoda ma być innowacyjna i emocjonująca? Kolega marki pomylił
    esper, 2011-09-27 22:46:15
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli tak ma wyglądać nowa twarz Skody, to ani innowacyjnie, ani emocjonująco nie będzie. Zresztą przyczepienie czeskich emblematów karykaturalnie postarza dość wesołego up!'a w Citigo-le'POSTER' napisał(-a):Wolał bym go niż golfa.[u]Wolałbym[/u]. Nazwę modelową "Golf" z małej ci daruję
    airmatic, 2011-09-27 22:24:17
  • avatar
    zgłoś
    Powiem wam że całkiem fajny ten samochodzik. Wolał bym go niż golfa.
    ~POSTER, 2011-09-27 22:18:30
  • avatar
    zgłoś
    siedziałem w Ćitigo dzisiaj. Jakby moja żona ustawiła fotel pod siebie, to z tyłu siedzę na luzie. Jak usiadł facet koło 175 i ustawił fotel pod siebie, prawie dotykałem kolanami oparcia jego fotela. Jak na auto w tym gabarycie - zacnie.W środku - skodowato - nudno i praktycznie. Na zdjęciach podstawowej wersji, z półeczką zamiast radia, wygląda ultraskromnie. Ale chyba wciąż lepiej niż trojaczki PSA. Jeśli ma być dla klientów 50+ to trzydrzwiówka odpada - trzeba się nagimnastykować zarówno z przesuwaniem fotela jak i zajęciem miejsca na tylnej kanapie. Niestety nie było mi dane pojeździć, ale te 75 KM może być wystarczające.A na zdjęciu spójrzcie na obrotomierz. Maluśki, aż śmieszny
    esper, 2011-09-27 21:54:31
  • avatar
    zgłoś
    Sitigoł. W sumie Up też kretyńska
    Kołdziak, 2011-09-27 21:47:03
  • avatar
    zgłoś
    wszystko ok, lepiej, że tansza od VW.tylko co to za kretyńska nazwa....
    gt-tuner, 2011-09-27 21:15:25
  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze w tym roku w Czechach będzie można kupić mały, miejski model Skody - brata bliźniaka Volkswagena Up!
    auto motor i sport, 2011-09-27 21:06:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij