Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Citroën C-Aircross - koncepcyjna wersja C3 Picasso

Francuzi zaprezentowali ciekawy model koncepcyjny, który zapowiadać ma produkcyjną wersję popularnego Citroena C3 Picasso. Czym wyróżnią się ten prototyp?

Citroën C-Aircross Citroën C-Aircross

Citroen C3 Picasso to dość popularny model francuskiej marki. Najnowsza jego generacja powinna zostać pokazana w najbliższych miesiącach. Wiadomo jedynie, że samochód jak sama nazwa wskazuje, będzie zbudowany w oparciu o całkiem nowego Citroena C3. Tym razem samochód jednak nie będzie miejskim vanem, a przyjmie kształty crossovera. Na razie producent nie mówi więcej o nadchodzącym modelu, ale w zamian prezentuje nam efektowny prototyp - C-Aircross.

Znalazły się tutaj wszystkie rozwiązania, za które doceniamy obecne modele Citroena. Są to przede wszystkim rozdzielone przednie reflektory - osobno zamontowano światła do jazdy dziennej, a osobno światła drogowe i mijania - widzimy także osłony Air Bump oraz pionowo zamontowany tablet na środku deski rozdzielczej. Tutaj jednak każdy z tych elementów jest nieco przestylizowany, ale można się spodziewać, że nowe C3 Picasso będzie mieszanką designu modelu C3 z "nadmuchanymi" kształtami C4 Cactusa.

W modelu koncepcyjnym zrezygnowano ze słupka B, co poza stylistycznym majstersztykiem jest także ukłonem w stronę praktyczności - do kabiny bajecznie łatwo będzie się wsiadało. Czy takie rozwiązanie trafi do seryjnego modelu? Technicznie jest to możliwe, ale obawiamy się że Citroen nie wykorzysta tego w obawie przed wzrostem ceny tego samochodu. Jest szansa jednak, że samochód wzorem prototypu, w którym widzimy 12-calowy tablet, otrzyma podobnej wielkości wyświetlacz oraz opcjonalnie - tak jak w koncepcie - duży wyświetlacz przezierny head-up.

Co pod maską? Spodziewamy się, że znajdziemy tam znane dobrze trzycylindrowe silnik 1.2 PureTech o mocy do 130 KM, a także wysokoprężną jednostkę napędową 1.6 eHDi. Z pewnością w opcji nie zabraknie także systemu Grip Control, czyli elektronicznie symulowanego mechanizmu różnicowego przedniej osi, który rozdziela moment obrotowy między koła w przypadku jazdy drogą o zmiennej przyczepności.

Z pewnością samochód zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie, a jego produkcyjna wersja zostanie pokazana pod koniec roku lub z początkiem 2018 roku.  


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij