Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Citroen C5 Aircross pokazany na targach w Szanghaju

Francuzi wprowadzają do oferty kolejny podwyższony model, o segment większy niż C4 Cactus.

Citroen C5 Aircross Citroen C5 Aircross

Auto nawiązuje do konceptu C-Aircross, pokazanego w marcu w Genewie. Wyróżnia się awangardową stylizacją przodu z podwójnymi kloszami reflektorów, podobnymi do tych z najnowszego C3. Nie zabrakło również paneli ochronnych Airbumps, chroniących progi i dolne partie drzwi. C5 Aircross powstał na modularnej platformie EMP2, z której korzysta np. Peugeot 3008. Nowy SUV Citroena mierzy 4,5 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,67 m wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2,73 m, a pojemność bagażnika - 482 l. Ma on być modelem globalnym - sprzedawanym na kilku kontynentach. Gama silników nie jest jeszcze znana, wiadomo tylko, że na rynku chińskim auto ma być oferowane z jednostkami benzynowymi o mocy 165 i 200 KM. Producent nie podał dokładnie, jaki to będzie silnik, ale można przypuszczać, że chodzi tu o znany 1.6 THP. Ponadto możemy liczyć też na wersję hybrydową plug-in o mocy 300 KM. Silnik spalinowy ma napędzać przednie koła, elektryczne - tylne. Silnik benzynowy, zapewne 1.6 THP, ma mieć 200 KM mocy i będzie współpracować z dwiema jednostkami elektrycznymi. W wersji hybrydowej C5 Aircross będzie najmocniejszym modelem tej marki w historii. Na samym prądzie ma przejechać około 60 km. Można przypuszczać, że w Europie, oprócz wyżej wymienionych, dostępne będą jeszcze diesle o mocy 120-180 KM oraz słabsza wersja benzynowa.

Wewnątrz znajdziemy typową dla obecnych Citroenów, minimalistyczną deskę rozdzielczą. W C5 Aircross wygląda estetycznie i sprawia wrażenie dobrze wykonanej. Przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy ekran, zastępujący liczniki, a multimedia obsługuje się za pomocą 8-calowego wyświetlacza dotykowego. Dźwignia automatycznej skrzyni biegów przypomina tę z Peugeota 3008. Wyposażenie nowego SUV-a w dziedzinie komfortu może obejmować panoramiczny szklany dach, zaawansowany system oczyszczania powietrza oraz przednie fotele z masażem. Wśród systemów bezpieczeństwa znajdziemy system aktywnej kontroli martwego pola, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop. Poza tym na pokładzie nowego Citroena znajdziemy Hill Assist Descent Control oraz znany z Peugeotów 3008 i 5008 system Grip Control.

Nowy SUV jest pierwszym modelem francuskiej marki, w którym zastosowano zawieszenie wyposażone w progresywnie działające poduszki powietrzne – Progressive Hydraulic Cusions. Dzięki temu zawieszenie ma zapewniać wysoki komfort jazdy i lepiej niwelować nierówności jezdni.

Samochód ma trafić do sprzedaży na chińskim rynku w październiku tego roku, zaś w Europie dopiero pod koniec 2018 r. Ciekawe, czy będzie tak chętnie kupowany, jak Peugeot 3008.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij