Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Czarna Perła od G-Power

Niemiecki tuner G-Power przedstawił kolejną wizję swojego BMW X5 Typhoon. Tym razem auto zyskało przydomek Czarna Perła.

2008-06-09
G-Power BMW X5 Typhoon Black Pearl G-Power BMW X5 Typhoon Black Pearl

BMW o nazwie X5 Typhoon mogliśmy podziwiać już wcześniej. Projekt G-Powera wyróżnia się bardzo agresywnym bodykitem z wyraźnie poszerzonymi błotnikami oraz podwójnym, centralnie umieszczonym układem wydechowym i dyfuzorem pod tylnym zderzakiem.

Z przodu uwagę przykuwa przede wszystkim przedni zderzak z paskiem LED-ów po bokach oraz maska z dodatkowymi wlotami powietrza do komory silnika. X5 Typhoon porusza się na przeogromnych 23-calowych aluminiowych obręczach obutych wyczynowymi oponami Michelin.

Między jego przednimi kołami pracuje 4,4-litrowy silnik V8, który przeszedł wyraźną kurację wzmacniającą. Za wzrost mocy z 407 do 625 koni mechanicznych w głównej mierze odpowiadają sprężarka mechaniczna SK III RS, bardziej wydajny układ dolotowy oraz nowy układ wydechowy z wyścigowymi katalizatorami oraz tłumikami.

Tak zmodyfikowane auto do 100 km/h przyspiesza w ciągu 4,5 sekundy, a do 200 km/h w około 16 sekund. Prędkość maksymalna wynosi powyżej 300 km/h.

A czemu Czarna Perła? Ze względu na czarny perłowy lakier. Jeśli macie wolne 295 tysięcy euro, to X5 Typhoon w tym wydaniu możecie już zamawiać u niemieckiego tunera G-Power.

 

"156" kurację odmładzającą przeszła dopiero po sześciu latach. Nieznacznie zmieniony został przód - trzy okrągłe reflektory umieszczono za wspólnym kloszem.

Atutem Alfy 156 jest bogate wyposażenie seryjne, do którego należą dwie poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera), ABS, regulacja wysokości kierownicy oraz fotela kierowcy, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz centralny zamek.

Alfa Romeo 156 za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego oraz sztywnego zawieszenia prowadzi się po równej drodze jak po sznurku. Jednak na wyboistej nawierzchni czar pryska. Twardo zestrojone zawieszenie przenosi na karoserię nieprzyjemne dla ucha uderzenia, które nie służą gumowym elementom zawieszenia.

Sportowy atrybut Alfy 156 to także kilka dobrych i mocnych silników w ofercie. Najbardziej popularną jednostką na polskim rynku jest 1.8 Twin Spark, mający cechy silnika zarówno dla miłośników sportowej jazdy (9,3 s do setki), jak i dla kierowców o spokojniejszym stylu jazdy. O ile jednostka napędowa posłusznie reaguje na każde dodanie gazu, o tyle skrzynia biegów nie toleruje brutalnego traktowania. Objawia się to szczególnie podczas redukcji przy wysokich obrotach, a newralgicznym punktem jest trzeci bieg, który stawia duży opór. Po kilku latach eksploatacji samochodu, w niektórych egzemplarzach "156" pojawiają się nierównomierne obroty. Sprawcą tej dolegliwości jest przepływomierz, którego wymiana powinna unormować pracę silnika.

Alfa Romeo to niepowtarzalny styl, za którym w parze niestety nie podąża niezawodność. Według raportów Dekry, do najczęściej występujących usterek należy zaliczyć nieszczelność układu hamulcowego oraz ubytki płynu z chłodnicy. Uciążliwe są także awarie poszczególnych lampek kontrolnych oraz nierówna praca silnika na biegu jałowym. Wspomnieć należy również o dość częstych awariach systemu ABS. Usterki elementów delikatnego zawieszenia to kolejna, nieprzewidziana wizyta w serwisie.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: archiwum

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 294 300 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zaprezentowana we wrześniu 1997 roku - Alfa Romeo 156 w okamgnieniu podbiła serca dużego grona kierowców na świecie.
    auto motor i sport, 2008-06-09 20:32:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij