Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

DS 7 Crossback – nowy SUV DS-a

Salon genewski będzie miejscem premiery nowego francuskiego SUV-a. Do gamy DS-a dołącza duży, elegancki i hybrydowy (w jednej z wersji) model – DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback

Nadwozie nowego DS-a mierzy 4,57 m długości, 1,62 m wysokości i 1,89 m wysokości. Pojemność bagażnika DS 7 Crossbacka to 555 litrów. W jego wnętrzu, do czego francuski producent już nas przyzwyczaił, sporo jest eleganckich elementów wykończeniowych – m.in. obszycia skórzane na drzwiach czy z alcantary oraz drewniane aplikacje na desce rozdzielczej.

Skórzana kierownica to standard w każdej odmianie. Zwieńczeniem deski rozdzielczej jest zegarek B.R.M. R180 marki BRM Chronographes. Wyłania się on ze swojej oprawy w momencie, gdy ruszymy "deesem" z miejsca.
Napęd topowej wersji DS 7 Crossback to układ hybrydowy zwany E-TENSE. 

Oprócz benzynowego, 200-konnego silnika w DS 7 Crossback zamontowano dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi). Łączna moc zestawu to 300 KM. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h umieszczono pod podłogą. Moment obrotowy DS 7 Crossbacka to 450 Nm. Jeden z silników elektrycznych napędza tylną oś, co zapewni mu lepszą trakcję oraz dynamikę podczas ruszania.

DS 7 Crossback może jeździć w trzech trybach: 100% elektrycznym (zasięg DS 7 wynosi wtedy do 60 km), hybrydowym bez konieczności ładowania (dobry na długie trasy) oraz kombinowany (sport). W tym ostatnim akumulatory mogą być doładowywane podczas zwalniania i hamowania. Ładowanie do pełna z gniazdka zajmie 4,5 h lub 2,5 h w przypadku gniazda 32 A.

Silniki DS 7 będą mieć moc od 130 (silnik 1.2 PureTech) przez 180 do 225 KM (jednostki THP, łączone tylko i wyłącznie ze skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach). Wśród diesli w ofercie znajdziemy 130-konnego BlueHDi oraz 180-konnego BlueHDi z 8-stopniowym "automatem". Ten jest zupełnie nową konstrukcją, która w porównaniu do poprzedniej, 6-biegowej ma zmniejszyć zużycie paliwa o 4%.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback

Na pokładzie DS 7 Crossback znajdzie się zaawansowany aktywny tempomat z funkcją stop & go (jest aktywny do 3 sekund po zatrzymaniu), który działać będzie od 0 do 180 km/h. Nowością jest też układ DS CONNECTED PILOT, który, dzięki kamerom i czujnikom, utrzymuje auto na zadanej ścieżce.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback

Podróżowanie w nocy ułatwi z kolei system DS NIGHT VISION. Zamontowana w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień potrafi wykrywać obiekty (ludzi, zwierzęta) w odległości do 100 m od samochodu. Ewentualne zagrożenia kierowca widzi na w pełni cyfrowym wyświetlaczu za kierownicą.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback

Bardzo zaawansowany jest też układ świateł DS 7 Crossback, który działa w pięciu trybach (parkowanie, miasto, droga, autostrada, pełne oświetlenie). Specjalny program oświetlenia przewidziano też na niepogodę, możliwe jest też dynamiczne doświetlanie zakrętów zgodne z ruchami kierownicy.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback

Na deser – zawieszenie. To w DS 7 Crossback nie korzysta co prawda z hydrauliki tak jak w Citroenie DS z dawnych lat, ale potrafi (dzięki kamerze, czterem czujnikom przechyłu i trzem przyspieszeniomierzom, które przesyłają zebrane dane do elektronicznego modułu) dostosowywać pracę kół niezależnie od siebie oraz regulować twardość zawieszenia.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback

Miejsce produkcji DS 7 Crossback to francuska fabryka w Miluzie oraz chińska w Shenzen. DS 7 Crossback zadebiutuje oficjalnie w Genewie.

Konkurenci DS 7 Crossback to m.in. Volvo XC60 (model nowej generacji również zadebiutuje w Genewie), BMW X3, Audi Q5 czy Lexus NX

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij