Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Debiut Ferrari 458 Challenge

2010-07-15
Ferrari, 458, Challenge Ferrari 458 Challenge

458 w wersji Challenge bazuje na modelu 458 Italia, ale posiada zmodyfikowaną przekładnię dwusprzęgłową F1, elektroniczny dyferencjał "E-Diff" oraz system kontroli trakcji "F1-Trac", który umożliwia dostosowanie ustawień do panujących warunków atmosferycznych i na bieżąco monitoruje poziom przyczepności. Dodatkowo wyposażony został w wyścigowe zawieszenie (obniżone o 30 mm) składające się z aluminiowych tulei, sztywniejszych sprężyn i jednostopniowych amortyzatorów, a 19-calowe koła z oponami od Pirelli jeszcze bardziej podkreślają jego sportową duszę. 458 Challenge by skutecznie móc się zatrzymać dysponuje hamulcami Brembo CCM2 (z modelu 599XX), zintegrowanymi z systemem ABS o dwóch konfiguracjach - na niską przyczepność oraz wysoką wydajność na suchej nawierzchni.

570 KM i 540 Nm momentu obrotowego, wytwarzane przez 4,5-litrowy silnik V8 umożliwiło okrążenie toru Fiorano w 1 minutę 16,5 sekundy, co jest wynikiem lepszym od F430 Challenge aż o 2 sekundy.

Zastosowanie okien typu z Lexanu, karbonowych elementów i cieńszych paneli nadwozia, pozwoliło na ograniczenie masy samochodu. Zdecydowano się na takie zabiegi wyłącznie dlatego, że jest to samochód stworzony jedynie do jazdy po torze. Ferrari nie udostępniło jednak konkretnej informacji o wadze auta. Wiadomo tylko, że jest lżejsze od 458 Italia ważącego 1380 kg.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Włoski producent koncern zaprezentował swoje najnowsze dziecko na dorocznym spotkaniu dystrybutorów w Maranello.
    auto motor i sport, 2010-07-15 07:48:20
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij