Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dwa nowe Abarthy - Punto Evo i 500C

2010-02-25
Abarth 500C Abarth 500C

 

W przypadku Punto, po prezentacji odmiany Evo tego auta, można było się spodziewać, że wkrótce Włosi swoim klientom zaproponują odmienionego Abartha. I tak też się stało. Zmiany objęły nie tylko wygląd nadwozia, w którym pojawiły się elementy charakterystyczne dla Evo, jak tylne lampy z nowym wnętrzem czy też ciemny pas z kierunkowskazami po bokach. 

Najwięcej nowego dzieje się pod maską. Tutaj w miejsce poprzedniego silnika 1.4 T-JET debiutuje 165-konny silnik 1.4 Mulitair (wzrost mocy o 10 KM). Jego duża turbosprężarka firmy Garrett pozwala na wyprodukowanie maksymalnego momentu obrotowego o wartości 250 Nm już przy 2250 obr/min.

Abarth Punto Evo do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7,9 sekund. Jeszcze lepsze osiągi ma gwarantować ostrzejsza odmiana tego auta o nazwie SS, produkująca moc 180 koni mechanicznych. Podobnie, jak w mniejszej 500, teraz w układzie przeniesienia napędu Evo pojawił się system TTC, odpowiedzialny za jak najlepsze przekazanie mocy na asfalt. 

Wewnątrz auta, podobnie jak w Abarthcie Grande Punto, zaistniała nowa deska rozdzielcza, wykonana ze znacznie lepszych materiałów niż dotychczas. 

Druga nowość to Abarth 500C, czyli w otwartej wersji z elektrycznie przesuwaną środkową częścią miękkiego dachu, rozciągającą się od przedniej szyby aż po pokrywę bagażnika. Brezentowy dach oferowany jest w czerni lub w kolorze szarym. Auto między przednimi kołami będzie miało ten sam silnik, co dotychczasowa pięćsetka, a więc 1,4-litrowy T-JET o lekko podniesionej mocy - ze 135 do 140 koni mechanicznych.

Abarth podaje, że 500C od 0 do 100 km/h przyspiesza w przeciągu 8,1 sekundy, a średnio na 100 km zużywa 6,5 litra benzyny. 

Oba samochody trafią do europejskiej sieci sprzedaży Abartha już w marcu. 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij