Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Elektryczny Saab w Paryżu

2010-09-17
Saab, 9-3, ePower, Saab 9-3 ePower,

 

Na Paris Motor Show zaprezentowany zostanie model 9-3 ePower, pod maską którego zamontowano 184-konny silnik elektryczny, połączony z litowo-jonowymi akumulatorami, zabudowanymi pod podłogą. Elektryczny Saab rozpędza się do 150 km/h i bez ładowania może przejechać do 200 kilometrów. Ładować je można przez zwykłe gniazdko elektryczne - trwać to będzie do 6 godzin.

Nie zaplanowano seryjnej produkcji tego modelu, ale zbudowanych zostanie 70 sztuk, które przejdą testy w różnych częściach świata, pozwalając inżynierom Saaba na zgromadzenie wiedzy pozwalającej na budowę produkcyjnej wersji w przyszłości.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Póki baterie słoneczne i wiatraki nie stanieją i nie staną się bardziej sprawne - tez lipa :F
    ~Nitric, 2010-09-18 23:46:25
  • avatar
    zgłoś
    Sens to by to miało, jakbyśmy mieli na domach baterie słoneczne, albo mini elektrownie wiatrowe. Albo prąd z atomu. Póki palimy węgiel - lipa.
    esper, 2010-09-18 23:33:30
  • avatar
    zgłoś
    Tu już nie chodzi o koszta, ale w jakimś stopniu o uwolnienie miast od spalin. Elektryczne auta w centrach miast mają racje bytu, bo elektrownia, produkująca prąd do naładowania baterii, stoi sobie gdzieś na uboczu i nie truje nas bezpośrednio, a natura w okolicy poradzi sobie ze zwiększonym poziomem CO2.Sprawa opłacalności. Pewnie opłacałoby się gdyby auta elektryczne były wielkości, powiedzmy Smarta. 2 osoby i nic więcej. Zdecydowana wiekszość polskich osobówek wozi po jednej osobie i w tym jest problem ekonomiczności.
    ~Nitric, 2010-09-18 23:04:12
  • avatar
    zgłoś
    oczywiście, masz rację, z tego powodu elektryki nie mają u nas racji bytu. Ostatnio zresztą to liczyliśmy z chłopakami i przy naszych cenach prądu, elektryk to żaden biznes.
    esper, 2010-09-18 22:33:13
  • avatar
    zgłoś
    emisje CO2 w przypadku elektryków powinno sie podawać jako to, co elektrownia wydaliła generując energie potrzebną do jednokrotnego naładowania akumulatorów. Nie ma tak, że jest elektryk = nie ma CO2
    ~Nitric, 2010-09-18 22:06:29
  • avatar
    zgłoś
    No fakt. Już się pogubiłem w tych wszystkich elektrykach i hybrydach.
    ~Samuraj002, 2010-09-18 11:48:16
  • avatar
    zgłoś
    no jak elektryk, to no emission?
    esper, 2010-09-18 01:26:24
  • avatar
    zgłoś
    Ciekawe, Mercedes prezentuje klasę A również "zieloną" z mniejszym silnikiem i niższą mocą, a zasięg ma taki sam jak Saab ze 184 koniami pod maską. Tylko krócej się ładuje. ;P Ile ma to emitować CO2?
    ~Samuraj002, 2010-09-18 00:57:19
  • avatar
    zgłoś
    Na francuskich targach zobaczymy prototypową, elektryczną odmianę modelu 9-3.
    auto motor i sport, 2010-09-17 17:26:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij