Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Elektryka mróz nie tyka

2011-03-29
Volvo C30 EV Volvo C30 EV

Zabrali je do szwedzkiej Kiruny, położonej za kołem podbiegunowym i testowali w temperaturach od -10 do -33 stopni Celsjusza. Sprawdzano odporność akumulatorów na ujemne temperatury i wydajność układu ogrzewania kabiny pasażerskiej. Wszystko po to, by przygotować C30 EV na pracę w każdych warunkach.

W modelu tym zastosowano trzy układy chłodzenia/ogrzewania. Pierwszy troszczy się o odpowiednia temperaturę akumulatorów, drugi dogrzewa/schładza silnik i elektronikę, a trzeci - kierowcę i pasażerów. Ten ostatni wykorzystuje bioetanol zatankowany do 14,5-litrowego zbiornika, dzięki czemu nie zmniejsza wydajności akumulatorów i nie ogranicza zasięgu auta.

Testy w Kirunie potwierdziły, że C30 EV w ujemnych temperaturach może bez ładowania przejechać do 80 km, co podobno pokrywa zapotrzebowanie większości kierowców, podróżujących codziennie autem do pracy.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Fajnie, że im się chciało i przynajmniej wiemy, że nie gadają bzdur.
    ~Samuraj, 2011-03-29 08:18:59
  • avatar
    zgłoś
    To założenie próbują udowodnić inżynierowie Volvo testujący elektryczne C30 za kołem podbiegunowym.
    auto motor i sport, 2011-03-29 07:26:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij