Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Ferrari 488 Challenge - turbo na torze

Podczas corocznej imprezy Ferrari, która zwykle jest podsumowaniem sezonu wyścigowego włosi pokazali najnowszą zabawkę, gotowa do sezonu 2017.

Ferrari 488 Challenge Ferrari 488 Challenge

Auto wyścigowe pokazane na imprezie w Daytona Beach zostało opracowane specjalnie dla serii wyścigowej sygnowanej przez włoską markę. W przyszły roku Ferrari Challenge będzie obchodziło swoje 25. urodziny. Producent z Maranello podkreśla, że od 1992 r, kiedy wystartowała seria wyścigowa odbyło się ponad 1000 wyścigów, w których wystartował więcej niż 1000 kierowców.

Najnowszy model wyścigowy, czyli Ferrari 488 Challenge to pierwszy samochód włoskiej serii, który ma centralnie umieszczony silnik twin turbo. Jednostka napędowa V8 o poj. skokowej 3,9-litra oferuje 670 KM mocy. Motor ten zgarnął w tym roku tytuł International Engine of the Year.

Jak dobre jest nowe dziecko z Maranello? Bardzo szybkie. Ferrari podkreśla, że nowy model pokonał tor Fiorano w czasie 1 minuty i 15,5 sekundy. Mowa oczywiście o testowym obiekcie należącym do włoskiego producenta. To wynik o sekundę lepszy od poprzednika - 458 Challenge EVO. Dodajmy, że jest to o 7,5 s szybciej od drogowego 488 GTB.

488 Challange ma znacznie zmienione mapowanie silnika w stosunku do drogowej wersji Ferrari 488 GTB. Poza tym inżynierowie skrócili przełożenia skrzyni biegów oraz zmodyfikowali elektroniczne sterowanie układem jezdnym. Poza tym sama skrzynia F1 DCT ma znacznie zmienione sterowanie, tak by zwiększyć reakcję auta podczas zmiany biegów, do czwartego włącznie.

Ferrari 488 Challenge Ferrari 488 Challenge

To co da się zauważyć już na początku to duże nowości w nadwozi 488 Challenge. Projektanci i inżynierowie opracowali nowe chłodnice, które teraz są nieco pochylone ku tyłowi. Poprawia to przepływ powietrza i zmniejsza jego opór.

Takie rozwiązanie wymagało zastosowanie nowych otworów w zderzaku, tuż przy kołach. Przedni zderzak został również zmieniony w stosunku do tego z 458 Challenge EVO. Ma smuklejsze łączenie pomiędzy głównymi elementami a dodatkowy splitterem.  

Warto zauważyć jak bardzo auto jest dopracowane pod względem aerodynamiki. Reflektory zostały zasłonięte specjalnym zaślepkami, aby struga powietrza bez zakłóceń przepływała w tym miejscu. 

Ferrari 488 Challenge Ferrari 488 Challenge

Nowe i większe jest także tylne skrzydło, takie samo jak w wyścigowych 488 GTE, które starują w FIA WEC. Boczne wloty powietrza są odpowiedzialne za chłodzenie tylnych hamulców, nie tak jak w seryjnym 488 GTB, gdzie odpowiadają za chłodzenie silnika. 

Otwory, przez które wpada powietrze do silnika pozwalając mu odetchnąć są ulokowane poniżej pokrywy silnika, tuż pod tylnym skrzydłem. 

Ferrari 488 Challenge Ferrari 488 Challenge

W 488 Challenge kierowca może sterować niezależnie hamulcami oraz trakcją. Służą do tego trzy pokrętła tzw. manettinos. Jeden z nich odpowiada za ustawienia hamulców, a dwa pozostałe za regulacje kontroli trakcji i elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego. 

Ferrari 488 Challenge Ferrari 488 Challenge

Środek auta został maksymalnie wybebeszony. W aucie zamontowano klatkę bezpieczeństwa i system gaśniczy. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij