Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Fiat 500 w wersji SUV pojawi się w 2013 roku

2012-07-09
Fiat 500X Fiat 500X

 

Fiat ostro zabrał się do pracy i prezentuje nowe odmiany swojego miniautka. Pierwszy był kabriolet, potem Abarth, z kolei jeszcze jesienią tego roku na ulice ma wyjechać minivan 500L. Chociaż przydomek L ma oznaczać wersję "long" to samochód nie przekracza rozmiarów typowego auta miejskiego. Mimo wszystko długość nadwozia - 4,14 m - jest wyraźnie większa od długości standardowego Fiata 500, która wynosi 3,55 m. Pięciodrzwiowa "elka" będzie wyposażana w dwa silniki benzynowe i jednego diesla do wyboru. Wśród tych pierwszych znajdzie się Twinair o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM oraz jednostka 1.4 16V osiągająca moc 100 KM. Diesel to znany z Fiata 500 1,3-litrowy Multijet z systemem start/stop, o mocy 95 KM.

Na płycie podłogowej Fiata 500 L powstanie wersja SUV. Od pierwowzoru będzie się różnić mocniej pochyloną tylną szybą i przednim oraz tylnym zwisem nadwozia, które przystosowano do pokonywania bardziej stromych podjazdów. Ponadto 500X będzie miał wykonane z tworzywa osłony podwozia i nieco większy prześwit. Pod maską znajdą się te same jednostki napędowe, co w 500L, ale możliwy jest też montaż mocniejszych silników z Fiata Punto. Małego SUV-a będzie można zmówić w wersji z napędem na cztery koła.

 

Następca modelu Sedici w sprzedaży znajdzie się zapewne dopiero w roku 2014, choć oficjalnej prezentacji można spodziewać się wcześniej. Fiat 500X, w nieco zmienionym kształcie, pod nazwą Jeepster pojawi się również jako podstawowy model Jeepa.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Panowie, obawiam się, że ta dyskusja za chwile może stać się bezprzedmiotowa. Europa się starzeje, więc nowych klientów nie przybywa, a starym coraz trudniej wmówić, że do szczęścia potrzebują trzeciego albo czwartego auta w rodzinie, a to pierwsze ma już ponad dwa lata i też wypadałoby kupić nowe. Są jednak rynki z dużą liczbą potencjalnych klientów (choć jeszcze ze słaba siłą nabywczą ale to może się zmienić) i niskimi kosztami pracy. Stopniowo ale systematycznie przenosi się tam produkcję, a nowe modele coraz śmielej zaczyna projektować pod inne gusty niż nasze. Obym się mylił.
    przydrożny, 2012-07-15 10:10:49
  • avatar
    zgłoś
    Nie, na Śląsku w okolicach Tychów i na autostradzie A4.
    rzęsor, 2012-07-15 00:07:43
  • avatar
    zgłoś
    W Wawie to widziałeś?
    ~Samuraj, 2012-07-14 14:33:43
  • avatar
    zgłoś
    Widać już pierwsze sztuki na drogach, pewnie są w trakcie homologacji.
    rzęsor, 2012-07-14 13:00:51
  • avatar
    zgłoś
    Przecież jest nim Viaggio.Jeszcze go u nas nie ma, więc spokojnie. Co do 500XL - słyszałem, ale karaczan niezły.
    ~Samuraj, 2012-07-14 01:20:38
  • avatar
    zgłoś
    Ale tym razem w wypadku Lancii chodzi głównie o przygarnięcie osieroconych Chryslerów, których znaczki jakiś włoski decydent wyrzucił do Tybru akurat w porze picia espresso. Zobaczymy, czy śródziemnomorskim "amerykanom" wyjdzie to na dobre... Nie żebym nie lubił włoskiej motoryzacji, ale tamtejsza gospodarka ma się raczej "po grecku" niż "po niemiecku", rynkowa sprzedaż Fiatów i reszty nawet tam znacząco spadła, a i w polskich reklamach o promocji na Fiaty do klienta wdzięczą się tylko Punto, Panda i Journey. Do Punto akurat nic nie mam, ale cała reszta to "ten duży" i "ten mały". Środek gdzie?
    airmatic, 2012-07-13 23:11:18
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Fiat na razie musi ratować tyłek własny i Chryslera, więc powinien mieć w ofercie oba kombi - ciut sportowe i bardziej zwykłe (tańsze). W grupie VW nie mają tego problemu - są kombiaki Skody i VW, brakuje tylko LeonaNie powinien wydawać pieniędzy na model który znajdzie może 10 tys. nabywców rocznie.'Samuraj' napisał(-a):Przydałby się zatem budżetowy rywal dla choćby Chevroleta Cruze.Przecież jest nim Viaggio.'airmatic' napisał(-a):Myślenie Fiata jest tak logiczne, że aż spadł w sprzedaży z drugiego miejsca (maj 2011) na dziewiąte (maj 2012) Ale przestał notować straty i ma teraz zyski. 'airmatic' napisał(-a):A podział - choć dla nas oczywisty - z udziałem "mieszańców" Chryslera popsuł oczywisty porządek. Teraz nawet pójście do salonu Fiata/Lancii oznacza oglądanie na ekspozycji czegoś, co kompletnie nie jest "włoszczyzną" i rujnuje włoski klimat wystawy Poprzednia Thema też nie była włoszczyzną tylko Saabem 9000 za znaczkiem Lancii.
    rzęsor, 2012-07-13 15:48:15
  • avatar
    zgłoś
    A że szykują siedmiomiejscową "500-elkę", słyszał ktoś?[img]http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/387203_5794_big_500L-1.jpg[/img][img]http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/387203_8161_big_500_xl_2.jpg[/img]Ma się to nazywać: 500 XL (choć ja, ze względów sentymentalnych i historycznych, wolałbym: 500 Gardiniera)
    airmatic, 2012-07-13 14:39:13
  • avatar
    zgłoś
    Takie mamy czasy.
    ~Samuraj, 2012-07-13 13:23:02
  • avatar
    zgłoś
    Jaka w tym zasługa "centoprozenti italiani nuova Panda", odgrzewanego Punto z drogim MultiAirem i ciągle obsuwającego się Bravo - wiadomo. Fiat po prostu pogubił się w meandrach ekonomii, marketingu i zwłaszcza specjalistom od badania rynku powinien utrącić premieA podział - choć dla nas oczywisty - z udziałem "mieszańców" Chryslera popsuł oczywisty porządek. Teraz nawet pójście do salonu Fiata/Lancii oznacza oglądanie na ekspozycji czegoś, co kompletnie nie jest "włoszczyzną" i rujnuje włoski klimat wystawy
    airmatic, 2012-07-13 00:34:23
  • avatar
    zgłoś
    Mówiłem o samym podziale, bo sprzedaż zeszła trochę "na psy".
    ~Samuraj, 2012-07-13 00:24:55
  • avatar
    zgłoś
    Myślenie Fiata jest tak logiczne, że aż spadł w sprzedaży z drugiego miejsca (maj 2011) na dziewiąte (maj 2012)
    airmatic, 2012-07-13 00:21:54
  • avatar
    zgłoś
    Obniżyli ceny, więc zobaczymy jaka będzie reakcja klienteli. Swoją drogą myślenie Fiata jest całkiem logiczne - spod brandu Fiata wyjeżdżają małe autka kuszące "stosunkowo" przystępną ceną, Alfa robi samochody ze sportowym zacięciem, a Lancia to takie "Premium". Przydałby się zatem budżetowy rywal dla choćby Chevroleta Cruze.
    ~Samuraj, 2012-07-13 00:14:17
  • avatar
    zgłoś
    Mam jednak wrażenie, śledząc polski rynek, że Fiat popełnił ogromny falstart z nową Pandą (przynajmniej na naszym rynku - albo lepiej - na moich lokalnych drogach, bo widziałem dopiero jedną)
    airmatic, 2012-07-12 22:31:59
  • avatar
    zgłoś
    Może to obiegowa opinia (czytaj: banał - a fe!!!) ale Fiat rzeczywiście najlepiej zna się na produkcji małych samochodów. I dostawczaków, na bazie których ma też coś na kształt kombi-vanów (Qubo, Doblo). Większe modele nigdy nie miały szczęścia na rynku i tak już raczej zostanie. Alfy, Lancie razem z przebierańcami od Chryslera nic tu nie pomogą. To auta niszowe.
    przydrożny, 2012-07-12 19:41:55
  • avatar
    zgłoś
    Przychylam się jednak do zdania Airmatica, choć mówienie, że Fiat nie idzie z duchem czasu jest odrobinę na wyrost (przecie mają w planach 500X, wchodzi 500L).
    ~Samuraj, 2012-07-12 18:09:52
  • avatar
    zgłoś
    Fiat na razie musi ratować tyłek własny i Chryslera, więc powinien mieć w ofercie oba kombi - ciut sportowe i bardziej zwykłe (tańsze). W grupie VW nie mają tego problemu - są kombiaki Skody i VW, brakuje tylko Leona
    airmatic, 2012-07-12 12:27:04
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Nie wiem jak zapotrzebowanie na rynku, ale Fiatowi moim zdaniem przydałoby się jakieś kombi (to moje indywidualne odczucia). Croma była względnie droga to i się nie sprzedawała, natomiast w przypadku Bravo co rusz było słychać głosy, że brakuje kombiaka. Rozumiem crossovera, minivana, a nawet SUV - a, więc czemu nie kombi?Bo odbierałoby klientów Giulietcie Sportwagon.
    rzęsor, 2012-07-12 12:08:51
  • avatar
    zgłoś
    Właśnie dlatego klienci flotowi omijają salony Fiata i garną się do Skody, gdzie Octavia Combi od dekady jest rynkowym wzorem metra. A nie zapominajmy, że czasy Marei Weekend były okresem włoskich problemów z kulejącą jakością. No i wtedy wiodącym pojazdem z kratką był... Fiat SeicentoSzkoda, że włoska marka nie czuje tempa idących zmian... Bo w najbliższych czasach wszystko we flotach zostanie na obecnym poziomie kompaktowych kombi z kratką, a przecież Fiat mógłby poszerzyć swój rynkowy udział nie tylko pojazdami typu Ducato/Scudo/Fiorino
    airmatic, 2012-07-12 11:16:52
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem jak zapotrzebowanie na rynku, ale Fiatowi moim zdaniem przydałoby się jakieś kombi (to moje indywidualne odczucia). Croma była względnie droga to i się nie sprzedawała, natomiast w przypadku Bravo co rusz było słychać głosy, że brakuje kombiaka. Rozumiem crossovera, minivana, a nawet SUV - a, więc czemu nie kombi?
    ~Samuraj, 2012-07-12 02:15:19
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij