Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Fiat 500L

2012-05-29
Fiat 500L Sylwetka auta  udanie maskuje jego „rozmiar”, jedynym ostrzejszym akcentem są mocno przetłoczone nadkola

 

Rynkowy sukces "pięćsetki", której sprzedano już ponad 800 tysięcy egzemplarzy, zachęcił Fiata do poszerzenia gamy tego modelu, na którą już składają się trzy auta - hatchback i kabriolet w wydaniu Fiata oraz usportowiony Abarth. W porównaniu z "500", model 500L jest zdecydowanie większy i pod względem wymiarów plasuje się w połowie drogi między autami małymi a kompaktami. 500L ma dużą powierzchnię szyb bocznych i panoramiczną przednią szybę, która - razem z trójkątnymi okienkami po bokach - maskuje przednie podwójne słupki. Taka konstrukcja rozjaśnia wnętrze i potęguje wrażenie przestronności. Pełna krągłości tablica przyrządów - z lakierowanym frontem - wprost nawiązuje do wcześniejszych "pięćsetek". Jak w minivanie, fotele umieszczone są wysoko i zapewniają dobrą widoczność z miejsca kierowcy. Pasażerowie tylnej kanapy nie mogą narzekać na brak miejsca ani na nogi, ani nad głową. W dużym, 400-litrowym bagażniku podłogę można umieścić na jednym z trzech poziomów. Do wyboru będą przynajmniej trzy silniki - najmocniejszy, 105-konny z gamy dwucylindrowych TwinAirów, 1.4 MultiAir oraz diesel 1.3 Multijet. W nieodległej przyszłości można spodziewać się wersji 4x4, a nieco później duże szanse na produkcję ma przedłużona wersja 7-miejscowa. Fiat 500L zadebiutuje w Europie na jesieni. W przyszłości ma być oferowany również w USA, Ameryce Środkowej i w Azji.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tak, wiem
    airmatic, 2012-05-30 19:33:05
  • avatar
    zgłoś
    Fusiona już nie oferują.
    ~Samuraj, 2012-05-30 09:31:09
  • avatar
    zgłoś
    Z oryginalną "nuova 500" ten samochodzik nie ma zbyt wiele wspólnego. Jeśli ktoś spodziewał się dizajnu w stylu Gardiniery, może tu obejść się smakiem. Ale Fiat naprawdę wie o co chodzi - nie można w pogoni za klasyką decydować się na rozwiązania, które w tamtych czasach sprowadzały się do doczepienia obwisłego tyłu w kształcie kombi i delikatnego przedłużenia rozstawu osi. Teraz auto musi być proporcjonalne i spójne, ale nie bez nawiązań do jedynie słusznego modelu. Taka jest właśnie 500 "L" - co potwierdza, że Fiat wie o co chodzi A w środku widać nawet więcej Pandy niż Pięćsetki, ale to akurat z korzyścią dla przyszłego konkurenta Forda B-Maxa. Pytanie tylko, ile osób potrzebuje takiego samochodu... Fusion czy Honda Jazz nie robią oszołamiającej kariery, zresztą więcej po drogach jeździ Focusów czy Civików. Podwyższanie dachów na bazie auta wielkości Fiata Punto też nie odbierze zbyt wielu fanów miejskiemu bestsellerowi. De facto 500L ma szansę odnieść lepszy wynik sprzedaży niż Bravo, ale to nie wina włoskiego kompaktu
    airmatic, 2012-05-29 16:49:12
  • avatar
    zgłoś
    Pojemna „pięćsetka". Fiat 500L jest w pełni dojrzałym rodzinnym autem, bazującym na płycie podłogowej następcy Punto.
    auto motor i sport, 2012-05-29 11:30:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij