Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Finaliści zza Oceanu

2008-12-22
Hyundai Genesis Hyundai Genesis

Do finału zakwalifikowało się dwóch producentów europejskich, dwóch amerykańskich oraz po raz pierwszy w historii - wytwórca z Korei Południowej. Dwa z sześciu aut napędzane są silnikami wysokoprężnymi, charakteryzującymi się niską emisją dwutlenku węgla do atmosfery. To pierwszy przypadek w 16-letniej historii konkursu, by do finału weszły pojazdy z tego rodzaju napędem.

Do finałowej rozgrywki 50 dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało Forda Flex, Hyundaia Genesis oraz Volkswagena Jettę TDI. Natomiast w konkursie North American Truck of The Year w finale znalazły się Dodge Ram, Ford F-150 i Mercedes ML320 BlueTEC.

Jurorzy plebiscytu biorą pod uwagę przede wszystkim stylizację nadwozia, bezpieczeństwo, prowadzenie, stosunek ceny do wartości, przyjemność z jazdy oraz innowacyjność. Aby samochód zakwalifikował się do udziału w konkursie musi być albo całkowicie nowy albo "znacznie zmieniony".

W tym roku na początku konkursu wytypowanych zostało 50 pojazdów, z których jurorzy wybrali 14 aut osobowych i 11 "ciężarówek".

Zwycięzcę poznamy 11 stycznia podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Ostatni zwycięzcy North American Car of The Year 2008 oraz North American Truck of The Year 2008 to, odpowiednio, Chevrolet Malibu oraz Mazda CX-9.

Do tej pory w plebiscycie North American Car of The Year cztery razy zwyciężały hybrydy, amerykańscy wytwórcy stawali na najwyższym stopniu podium 8 razy, japońscy wygrali trzy razy, a Europejczycy - cztery razy.

Natomiast w konkursie North American Truck of The Year statystyki przedstawiają się następująco: Amerykanie zwyciężyli dziewięć razy, Japończycy cztery razy, a europejscy producenci - dwukrotnie.

Źródło: automotoportal.com

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij