Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford Fiesta RS z mocą blisko 250 KM

Jeśli Ford może stworzyć coś bardziej emocjonującego niż Focus RS, to może być to tylko Fiesta RS. W 2017 roku pojawi się idealna okazja na debiut tego modelu - 40. rocznica powstania modelu Fiesta.

Bartosz Broński 2015-12-22
fot. autoexpress.co.uk

Od razu tonujemy emocje, co prawda w plotkach jest ziarenko prawdy, ale nic nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzone. Wszystko związane jest z zapowiedziami Forda, które dotyczyły aż 12 sportowych wersji istniejących modeli. Te auta mają się pojawić w najbliższej przyszłości, większość do końca dekady. Wśród nich jest Focus RS, który zadebiutuje na polskim rynku w marcu przyszłego roku. Do tego takie potwory jak F-150 Raptor, czy Mustang Shelby GT350.

Do całej tej gromady mocarzy Forda może dołączyć Fiesta RS. W 2017 roku producent spod znaku błękitnego owalu będzie świętował 40. urodziny Fiesty. Wersja RS była by idealnym prezentem dla fanów. Samochód stylistycznie upodobnił by się do starszego brata, Focusa RS, a pod maskę trafiłby motor 1,6 EcoBoost, czyli czterocylindrowa jednostka znana z Forda Fiesty ST, która tam dostarcza moc 182 KM. Jeśli wierzyć plotkom, w wersji RS moc mogłaby dojść do 250 KM. Przyznacie, że to byłoby coś!

Szanse na wprowadzenie napędu, przekazywanego na 4 koła są, ale naszym zdaniem Ford zrezygnuje z niego, zwiększy on masę auta, a ważnym atutem Fiesty ST jest zwinność auta w zakrętach. Logiczne, że Fiesta RS nie może utracić tej cechy na poczet napędu 4x4. Jakie są szanse na pojawienie się Fiesty RS na rynku? Wbrew pozorom duże. Auto mogłoby sporo na mieszać w segmencie małych hota hatchy. Ostatnio pojawiły się informacje, że Clio RS 220 Trophy wykręciło rekord przejazdu, na północnej pętli toru Nürburgring. Fiesta RS mogłaby spokojnie zdetronizować francuskie Clio RS 220 Trophy.

W pracach nad Fiestą RS Ford mógłby otrzymać pomoc od M-Sportu, który buduje „rajdówki” na bazie Fiesty i od lat rywalizuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Ostatnio brytyjska firma przedstawiła specjalny pakiet modyfikacji Fiesty ST. M-Sport skorzystał z silnika poddostawcy, który bazował na jednostce 1,6 EcoBoost. Inżynierom udało się wykrzesać z motoru 215 KM. To sprawia, że Ford może poważnie potraktować wsparcie M-Sportu. Pozwoli to również obniżyć koszty produkcji Fiesty RS. Mało tego, zaproszenie do współpracy inne firmy dodatkowo uatrakcyjni model, zwiększając jego unikalność. I tak np. układ wydechowy mogłaby opracować renomowana firma Akrapovic. Pytanie, które na koniec musimy postawić brzmi – Czy Ford zdecyduje się na ograniczenie produkcji Fiesty ST? Miałoby to uzasadnienie w kwestii ceny auta i braku sytuacji, w której to projekt nie opłacałby się z biznesowego punktu widzenia. Mniej egzemplarzy w produkcji po prostu może się firmie bardziej opłacać. Pojawienie się na rynku Fiesty RS wymusiłoby na Volkswagenie wprowadzenie na rynek następcy limitowanego Polo R WRC. Zdrowa konkurencja na rynku nikomu jeszcze nie zaszkodziła.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij