Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ford Focus Mk3 – światowa premiera w Detroit

2010-01-11
Ford, Focus Ford Focus

W najbardziej zatłoczonej i najostrzej konkurującej klasie zrobi się teraz jeszcze bardziej gorąco. Stary konkurent VW Golfa, Toyoty Corelli i Hondy Civic pojawia się w nowym wcieleniu. Zapowiada się ostra walka!

Trzeba przyznać, że mający dziś swoją światową premierę na targach w Detroit Focus trzeciej generacji prezentuje się bardzo dobrze. Ford wprowadzając na rynek nowego C-maxa, dostępnego nawet w wersji 7-osobowej, mógł sobie pozwolić na nadanie Focusowi bardziej sportowych cech. I wykorzystał tę możliwość zarówno w hatchbacku jak i w wersji sedan. Obie wersje wyglądają dynamicznie i nowocześnie. Są po prostu ładne. Jeden z naszych redakcyjnych kolegów stwierdził, że przód "zalatuje Koreą" i przypomina Kię Cee'd. Czy ma rację?

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, Ford oczywiście koncentruje się na obowiązkowym w dzisiejszych czasach ograniczaniu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Stąd też zapowiedź wprowadzenia do oferty turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa - EcoBoost. W Europie ma być to silnik o pojemności 1,6 litra, a premierowe egzemplarze w USA zaprezentowano z silnikami 2.0, w których dodatkowo zastosowano układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT. Ford zapewnia, że silnik ten pozwala na zaoszczędzenie nawet 10% paliwa w porównaniu ze zwykłym 2.0 Duratec.

Premierowe auta otrzymały dodatkowo dwusprzęgłowe skrzynie biegów PowerShift, które mając sześć przełożeń zapewniają kolejne oszczędności paliwa, w porównaniu ze stosowanymi dotąd automatami z czterema przełożeniami.

Oczywiście nie zabraknie też silników diesla, ale w tym temacie szczegółów póki co brak. I z pewnością usłyszymy jeszcze sporo na temat wersji elektrycznej.

Dzisiaj w nowym aucie nie może zabraknąć ciekawych gadżetów. Focus otrzyma więc "aktywny grill", który w zależności od prędkości i temperatury będzie regulował ilość powietrza, jaka wpada pod maskę. Do tego system elektroniczny Sync pozwoli na łączność internetową z pokładu. W opcji pojawi się również tempomat z czujnikiem odległości, a gdy trzeba Focus odczyta znaki drogowe, a nawet sam się zaparkuje.

Porządnie wykonany, dobrze jeżdżący Focus w sensownej cenie może zrobić sporo zamieszania na rynku. Czy ma szanse na zwycięstwo w swojej klasie? Pojeździmy - zobaczymy...

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 151 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij