Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Fundacja Mam Marzenie i Wojna Północ-Południe spełniły marzenie Michała

Wojna Północ-Południe, wraz z fundacją Mam Marzenie postanowiły pomóc 11-letniemu Michałowi z Wrocławia. Michał - chory na ziarnicę złośliwą fan tuningu - wymarzył sobie, by w garażu jego domu stanął niezwykły samochód.

2008-08-10
Mam marzenie, Wojna Północ-Południe, Peugeot, 206 Peugeot 206 przygotowany dla Michała przez fundację Mam Marzenie i Wojnę Północ-Południe

Marzenie to spełniło się w niedzielę, 24 stycznia, kiedy to ekipa Wojny Północ-Południe, wraz z fundacją Mam Marzenie przekazała w ręce Michała ukończonego Peugeota 206.

Peugeot należący do mamy obdarowanego zmodyfikowany został tak jak wymarzył sobie to Michał. Jego wizje skonfrontowane z tuningową rzeczywistością i doświadczeniem ludzi odpowiedzialnych za projekt, zaowocowały bardzo ciekawym efektem finalnym.

Auto otrzymało nowy zestaw karoseryjny, pokryty pięknym lakierem. Nie brakło też dodatków w postaci nowych reflektorów i lamp tylnych oraz 17-calowych felg aluminiowych. W kabinie obszytej gdzie się da skórą, zagościł rozbudowany zestaw car audio.

Cieszy nas to, że znaleźli się ludzie, którzy poświęcili swój czas i chęci na to, by spełnić marzenie chłopca z Wrocławia. Podziękowania należą się też sponsorom, dzięki którym Michał może cieszyć się teraz przepięknym, jedynym w swoim rodzaju samochodem.

Jeżeli więc w aucie, które zamierzamy kupić słychać pracę zawieszenia, możemy być pewni, że jest z nim coś nie tak. W parze z dobrym zawieszeniem idą skuteczne hamulce. Testowany Accord 1.8, z prędkości 100 km/h zawsze zatrzymywał się na dystansie 40,6 m. Bez znaczenia było, czy testerzy przeprowadzali pierwszą czy też dziesiątą z kolei próbę. Podstawowa, a zarazem najpopularniejsza w Polsce wersja Hondy Accord była napędzana 136-konnym silnikiem o pojemności 1,8 l. Ten szesnastozaworowiec, z tylko jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy, charakteryzuje się typowym dla Hondy zachowaniem. To znaczy, maksymalne wartości mocy i momentu są uzyskiwane przy względnie wysokich obrotach - 136 KM przy 6000 obr/min, 175 Nm przy 4800 obr/min. Taka charakterystyka wymusza odpowiedni styl jazdy.

Dynamiczna jazda jest możliwa jedynie po mocnym naciśnięciu pedału gazu i przy utrzymywaniu silnika na wysokich obrotach. Gwałtowne przyspieszenia będą okupione sporym zużyciem paliwa, bez większych problemów dochodzącym do niemal 13 l/100 km. Średnio, testowane przez redakcję auto motor i sport auto zużywało 10,6 litra benzyny na każde sto przejechanych kilometrów. W próbie elastyczności Honda Accord 1.8 wypada raczej blado. Na ostatnim biegu, od 80 do 120 km/h, auto przyspiesza w 15,9 s. Kto lubi naprawdę ostrą jazdę, powinien rozejrzeć się za Accordem 2.2 Type-R. 2,2-litrowy benzynowiec uzyskuje najwyższe wartości mocy i momentu przy obrotach, kojarzących się bardziej z motocyklami - 212 KM przy 7200 obr/min, 215 Nm przy 6700 obr/min.

Tekst: Jacek Ociepko
Zdjęcia: archiwum

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Co to za bzdety!? Publikacja artykułu sprzed kilku lat??? Ale macie reflex, nie do pozazdroszczenia. Honda zdązyła już w tym czasie 2 razy zmienić model .... Gratulacje!
    ~Pemkinson, 2008-08-11 12:04:33
  • avatar
    zgłoś
    Motto stylistów odpowiedzialnych za projekt „europejskiej" Hondy Accord (do tej pory samochód był produkowany w amerykańskim Ohio) brzmiało - nie wyważa się otwartych drzwi. Wykorzystali oni pomysły z Audi A4 i BMW serii 3.
    auto motor i sport, 2008-08-10 20:17:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij