Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Golf nr 7 – oto jak może wyglądać

2012-08-27
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII

Dla tych, którzy nie mogą doczekać się berlińskiej prezentacji nowego Golfa, zaplanowanej na 4 września, mamy garść szczegółów, które udostępniono na chwilę przed premierą.

Wiemy już, że siódmy golf będzie większy od poprzednika - o 56 mm dłuższy, 12 mm szerszy, a do tego 28 mm niższy (4255x1799x1452 mm). Auto powstanie na modularnej platformie MQB, będzie mieć o 59 mm większy rozstaw osi. Urósł również rozstaw kół - z przodu o 8, a z tyłu o 6 mm.

Co ciekawe, znaczący wzrost długości nadwozia przekłada się nie na przestrzeń w kabinie. Jest ona zaledwie o 14 mm dłuższa, za to sporo, bo aż o 31 mm szersza na wysokości ramion. Przybyło też przestrzeni ładunkowej - pojemność bagażnika wzrosła z 350 do 380 litrów, a przy tym obniżono próg załadunkowy, który teraz będzie znajdował się 685 mm od podłoża (017 mm niżej niż w Golfie VI).

Mimo zwiększenia wymiarów, Golf VII ma być lżejszy od poprzednika średnio o 100 kg. Oszczędności uzyskano m.in. dzięki zmianom w sposobie budowy karoserii, a także dzięki lżejszym jednostkom napędowym. Przykładowo - turbodoładowane 1.4 waży teraz 22 kg mniej niż poprzednik. Lżejsze jest też zawieszenie, w którym wykorzystano wiele elementów aluminiowych, a także wyposażenie wnętrza - dla przykładu 7 kg "urwano" z wagi foteli, a kolejne 3 z okablowania. Wszystko to sprawiło, że w podstawowej wersji Golf może ważyć zaledwie 1050 kg.

Na liście wyposażenia nie mogło zabraknąć szeregu rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa. Wiadomo już, że w aucie będzie można mieć dodatkowe wspomaganie hamowania - układ zadba o to by w momencie awaryjnego hamowania szczęki hamulcowe chwyciły tarcze z maksymalną siłą, skracając możliwie drogę hamowania. Do tego pojawi się znana z Golfa GTI elektroniczna szpera, aktywny tempomat, układ awaryjnego hamowania zapobiegający kolizjom do prędkości 30 km/h, asystent pasa ruchu, czy układ rozpoznawania znaków drogowych. Nie zabraknie też asystenta parkowania.

Nie podano jeszcze pełnej gamy jednostek silnikowych. Wiadomo, że pod maskę Golfa trafić może odmłodzony silnik 1.4 o mocy 140 KM. Wśród wysokoprężnych dostępna będzie m.in. jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM, której do pokonania 100 km ma wystarczyć ok. 3,2 litra oleju napędowego. W Paryżu zobaczymy też nowego Golfa GTI, który pod masą będzie miał dwulitrowa o mocy 222 KM.

Z pierwszych wieści o Golfie warto wyłuskać również fakt, że jakością wykonania nie będzie praktycznie odbiegał od standardów, do których przyzwyczaiło klientów Audi.

Ile te wszystkie zalety mają kosztować? Tego precyzyjnie nie określono, ale podobno zastosowanie platformy MQB, na bazie której powstanie wiele nowych modeli Grupy Volkswagena, pozwoliło na znaczne obniżenie kosztów. Nowy Golf nie będzie więc droższy od poprzednika, a oszczędnościami z linii produkcyjnej producent podzieli się z klientem oferując bogatsze wyposażenie standardowe.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie chciało mi się dymać do Berlina.
    ~Samuraj, 2012-09-05 03:16:08
  • avatar
    zgłoś
    Jesteś na premierze?Pokazali już?
    rzęsor, 2012-09-04 17:00:11
  • avatar
    zgłoś
    Tak samo uporządkowana jak w pozostałych autach koncernu VAG. Ja faworyta nie mam, ale podejrzewam, że VW zrealizuje swoje założenia dotyczące "bardziej dynamicznej" sylwetki Golfa drastycznie go przy tym nie zmieniając. Publikowane fotki są myślę bardzo bliskie finalnego efektu.
    ~Samuraj, 2012-09-04 14:01:28
  • avatar
    zgłoś
    Nom, wyraźnie nawiązują do wnętrza Golfa III.Jak dla mnie wzorcem w tej klasie jest deska Audi A3.
    rzęsor, 2012-09-04 10:02:58
  • avatar
    zgłoś
    Ale progres ... . No ale rozumiem - kontynuacja polityki "im mniej, tym lepiej".
    ~Samuraj, 2012-09-04 01:06:07
  • avatar
    zgłoś
    Wnętrze:
    rzęsor, 2012-09-03 16:29:56
  • avatar
    zgłoś
    Obejrzyj kiedyś Hondę Civic
    rzęsor, 2012-08-31 11:42:27
  • avatar
    zgłoś
    Ja mam wrażenie, że każdy kolejny Golf wygląda tak samo jak poprzednik. I nawet więcej: każdy nowy samochód z tego segmentu kopiuje rozwiazania z Golfa... To niesamowite, jak Volkswagen rozdaje karty na rynku - i to od tak dlugiego czasu.
    Kukuruku, 2012-08-30 23:06:01
  • avatar
    zgłoś
    możesz mieć rację
    esper, 2012-08-27 21:33:46
  • avatar
    zgłoś
    Odmłodzony 1.4TSI? Ja myślę, że chodzi tu o wersję z odłączanymi cylindrami.
    garfield, 2012-08-27 19:29:37
  • avatar
    zgłoś
    Coś pomiędzy Polo a Passatem.W jakość jak w Audi jakoś nie wierzę.
    rzęsor, 2012-08-27 17:01:52
  • avatar
    zgłoś
    Podobna wizja była w "Auto Bildzie", więc może coś w tym jest. W gruncie rzeczy taki design spełniałby założenie, że Golf VII ma mieć nieco bardziej "agresywną linię" (z akcentem na "nieco"), a tak wiele by się nie zmienił pod kątem wrażeń organoleptycznych.
    ~Samuraj, 2012-08-27 14:14:04
  • avatar
    zgłoś
    Na 9 dni przed pierwszą prezentacją prezentujemy wizualizację najnowszego Golfa i garść najnowszych szczegółów.
    auto motor i sport, 2012-08-27 11:51:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij