Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Honda Accord VIII: Dream Team

Od niego, w 2004 roku, zaczęły się złote lata Hondy w Europie. W najnowszym wcieleniu wyrósł i dojrzał, ale zachował najlepsze cechy poprzednika. Na drogach pojawi się latem, u nas już teraz – nowy Accord.  

Maciej Ziemek 2008-04-28
Honda Accord VIII Honda Accord 2008 – szersza niż obecna, ale o podobnej długości nadwozia

Bardziej wyrazisty styl, z groźnym spojrzeniem reflektorów i uwypuklonymi nadkolami, dużo szersze nadwozie i przestronniejsze wnętrze, wyższa jakość wykonania, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (mnóstwo nowinek), przyjaźniejsze dla środowiska silniki i jeszcze bardziej sportowe zachowanie na drodze – w porównaniu z poprzednikiem, nowemu Accordowi Honda podniosła poprzeczkę pod każdym względem.

Zza kierownicy najbardziej zauważalną różnicą ma być precyzja prowadzenia, szybkość reakcji auta na polecenia wydawane kierownicą i stabilność nadwozia. Nowa „jakość” wrażeń z jazdy jest zasługą przede wszystkim konstrukcji nadwozia o wysokiej sztywności na skręcanie. Razem z obniżonym środkiem ciężkości, większym rozstawem kół i nowym zawieszeniem (z przodu na podwójnych wahaczach, natomiast z tyłu – wielowahaczowym z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia) nowa Honda Accord jeszcze dobitniej niż dotąd celuje w gusta miłośników jeżdżenia, a nie tylko wożenia się. Usportowiony charakter rodzinnej limuzyny ma także podkreślać nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) o bardziej bezpośrednim niż dotychczas przełożeniu.

Nowy Accord będzie seryjnie wyposażony nie tylko w komplet poduszek powietrznych (po dwie dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny), ale również w system stabilizacji toru jazdy (VSA), aktywne zagłówki przy przednich fotelach i uchwyty ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Za dopłatą Accorda będzie można wyposażyć w układ integrujący działanie EPS i VSA, który podczas utraty stabilności auta na zakręcie lub w czasie hamowania będzie „podpowiadał” kierowcy właściwy kierunek obrotu kierownicy. Jako wyposażenie dodatkowe będzie też oferowany zaawansowany system wspomagania jazdy (ADAS), łączący działanie trzech układów. Pierwszy (LKAS) odpowiada za utrzymanie samochodu na pasie ruchu, wyznaczonym przez linie boczne.

Drugi (ACC), tzw. aktywny tempomat, ma utrzymywać na autostradzie stałą odległość od poprzedzającego pojazdu. Trzeci (CMBS), w razie potrzeby, „wyśle” do kierowcy ostrzeżenie o zmniejszającym się odstępie od poprzedzającego auta i – jeśli uzna to za niezbędne – uruchomi hamulce, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Do napędu nowego Accorda posłużą dobrze znane silniki z poprzedniego modelu, ale gruntownie zmodyfikowane, bardziej zaawansowane technicznie, charakteryzujące się jedną z najniższych emisji spalin w porównaniu z jednostkami napędowymi konkurentów modelu.

Podstawowy, dwulitrowy silnik benzynowy uzyskuje teraz 156 KM zamiast 155 KM. Różnica w mocy niewielka, ale dzięki zaworom dolotowym o większej średnicy oraz zoptymalizowaniu skoku zaworów i czasu ich otwarcia – zdecydowanie mniejsze jest zapotrzebowanie na paliwo. Większa, 2,4-litrowa jednostka napędowa przybrała na mocy o 10 KM i osiąga teraz 200 KM. O 10 Nm wzrosła też wartość maksymalnego momentu obrotowego, ale silnik uzyskuje ją przy tej samej prędkości obrotowej co wcześniej, czyli przy 4500 obr/min.

Świetna wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,2 l doczekała się drugiej generacji – z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, filtrem cząstek stałych i efektywniejszym systemem recyrkulacji spalin. W efekcie, maksymalna moc zwiększyła się o 10 KM i wynosi obecnie 150 KM przy tej samej prędkości obrotowej co dotychczas, czyli przy 4000 obr/min. Wartość momentu obrotowego też się zwiększyła – teraz już przy 2000 obr/min silnik dysponuje 350 Nm. Wszystkie silniki nowej Hondy Accord seryjnie współpracują z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Wyposażeniem obowiązkowym każdego Accorda z przekładnią mechaniczną jest system podpowiedzi dla kierowcy, wyświetlanych na obrotomierzu, dotyczących optymalnego momentu zmiany przełożeń (w górę i w dół) i pozwalający uzyskać jak najniższe zużycie paliwa. Nagrodą dla posłusznych i wytrwałych ma być zużycie mniejsze o 5%. Jako opcję do wersji z benzynowymi jednostkami napędowymi oferuje się 5-stopniową przekładnię automatyczną. Accord z automatem jest wyposażony w dźwignie zmiany biegów przy kierownicy, które umożliwiają ręczną zmianę przełożeń w trybie sekwencyjnym, bez odrywania rąk od kierownicy.

Sportowego ducha nowego Accorda widać zaraz po zajęciu miejsca we wnętrzu. Gruba, trójramienna kierownica, sporych rozmiarów okrągłe zegary i szeroka konsola środkowa, która szczelnie izoluje kierowcę od pasażera – nawet podróżując w towarzystwie, łatwo skoncentrować się na prowadzeniu auta.

Wszystkie elementy obsługi są albo na wyciągnięcie ręki (na konsoli środkowej), albo tylko palca (na kierownicy). Duży wyświetlacz nawigacji znajduje się wysoko i jest umieszczony pod sporym, lecz zgrabnym daszkiem.

Poprzedni model Accorda przysporzył Hondzie wielu nowych klientów. Dzięki kompaktowemu Civicowi i SUVowi CR-V ten trend trwa do dzisiaj. W ubiegłym roku Honda osiągnęła rekordową sprzedaż – w ciągu 12 miesięcy przybyło jej blisko 400 tys. nowych klientów. Rekord sprzedaży ustanowiły aż 32 kraje, w tym Polska, w której sprzedaż Hondy wzrosła o 30% w porównaniu z 2006 r.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Honda Accord VIII ma szanse namieszać w segmencie D. Jej wygląd jest groźny, który ma przestraszyć konkurencję.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/prezentacja-premiera-Honda-Accord,18856,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-30 13:31:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij