Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Honda CR-Z powróci!

Japończycy planują powrót swojego wielkiego rynkowego niewypału. Honda CR-Z ma powrócić w iście sportowym stylu, korzystając z serca Civica Type-R.

2015-03-26
fot. mattcastruccihonda.com

W roku 2010 Honda sama strzeliła sobie w kolano. Mając opisać porażkę CR-Z-ta nie bardzo wiadomo od czego zacząć, gdyż w wizerunku tego auta niewiele trzymało się kupy. Choć pomysł stworzenia atrakcyjnego i mało praktycznego coupe z ekonomicznym napędem hybrydowym wydawał się nie najgorszy, to sprzedaż okazała się na tyle mizerna, że auto wycofano z produkcji.

Japończycy z Hondy idą jednak w zaparte i wierzą w potencjał liter CR-Z. Tym razem jednak podejdą do tematu w znacznie prostszy sposób, dając ludziom to czego chcą, a nie coś, na co nie są gotowi albo nie wiedzą, że to chcą. W przepisie na nowe wcielenie CR-Z-ta ma dominować jedno słowo – sport. Nie będzie miejsca na kompromisy, ani na dziwne połączenia auta sportowo-miejsko-eco-lifestylowego.

CR-Z, który wjedzie na rynek w 2017 zapożyczy podwozie od aktualnego Civica hatchback, ale oczywiście odpowiednio skrócone. Do Europy nowe coupe dotrze prawdopodobnie ze zmodyfikowanym, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o czterech cylindrach wprost ze świeżutkiego Civica Type-R. Spodziewana moc? Około 280 KM, podobnie jak w piekielnym Civicu z literką „R”.  W Japonii jednak CR-Z może ukazać się z zupełnie innym zespołem napędowym, który idąc śladem pierwszej generacji będzie połączeniem „benzyniaka” z silnikiem elektrycznym, czyli hybrydą.

Przednionapędowy CR-Z swoją stylistyką ma czerpać z dwóch sportowych, zaprezentowanych już modeli: NSX i Civica Type R. Nie ma jeszcze oficjalnych szkiców ani zapowiadających auto concept carów. Załączone zdjęcie jest jedynie wizualizacją tego, czego można się spodziewać. Styliści Hondy będą musieli się postarać, bo rywalizacja z tak zjawiskowym coupe jak Peugeot RCZ-R, nie będzie łatwa. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Nie ma co się oszukiwać, Honda CR-Z była rynkową porażką. Trochę szkoda, bo choć niewiele w niej było sensu, to wyróżniała się na ulicy. Nowe wcielenia też ma się odróżniać, ale charakter ma mieć zupełnie inny.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Honda-CR-Z-powroci,19337,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-03-26 10:25:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij