Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Honda Civic Type-R VTEC Turbo: tak wygląda hot-hatch Hondy, nowe silniki

Honda pokazała praktycznie produkcyjną formę nowego Civica Type R - silnik wolnossący w tym modelu odchodzi do lamusa!

2013-11-19
Honda Civic Type-R

A to nie koniec nowości silnikowych Hondy, bo wkrótce Japończycy pokażą kolejne nowe jednostki - wszystkie z doładowaniem. Będzie to 1-litrowy silnik o trzech cylindrach, a także dwa 4-cylindrowce o pojemności 1,5 i 2,0-litra - właśnie ten ostatni znajdzie się pod maską nowego "tajpera".

Inżynierowie Hondy są zdeterminowani, żeby nowy Type-R był najszybszym samochodem przednionapędowym na świecie - na celowniku Civica jest rekordzista Nurburgringu czyli Renault Megane Trophy RS (z czasem na Północnej Pętli na poziomie 8:07.97). Co najciekawsze, Type-R może nawet zbliżyć się do swojego aktualnego rekordu w ogóle, który posiada model NSX-R - 7:56.73.

Oprócz nowego, ponad 280-konnego silnika VTEC Turbo, Civic Type-R będzie miał 19-calowe felgi, poszerzony bodykit i duże hamulce Brembo.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wygląd super szkoda że nie zdycodowali sie na napęd na cztery koła jak w Golfie R , pewnie miałby lepsze osiągi, moze nawet porównywalne do Golfa R czyli 4,9s

    wasyl, 2013-11-26 19:07:32
  • avatar
    zgłoś
    Jak ja lubię z Tobą dyskutować :460889637:

    airmatic, 2013-11-25 19:24:27
  • avatar
    zgłoś
    Doskonale o tym wiem, ale posta miałeś zobaczyć Ty.

    Samuraj, 2013-11-24 12:26:44
  • avatar
    zgłoś
    Zaprzeczyłeś sam sobie :460889637:

    airmatic, 2013-11-23 22:39:36
  • avatar
    zgłoś
    Nie skomentuję tego ...

    Samuraj, 2013-11-23 22:29:31
  • avatar
    zgłoś
    Będzie lepszy od Octavii RS :460889637:

    airmatic, 2013-11-23 10:39:13
  • avatar
    zgłoś
    No i dobrze. :)

    Samuraj, 2013-11-21 23:48:29
  • avatar
    zgłoś
    Za późno, już zapowiedzieli, że będzie Civic Tourer Type-R.

    rzęsor, 2013-11-21 01:41:51
  • avatar
    zgłoś
    No nieeeee :D

    airmatic, 2013-11-20 22:46:08
  • avatar
    zgłoś
    Albo kombi. :)

    Samuraj, 2013-11-20 22:14:22
  • avatar
    zgłoś
    Nie ma europejskiego Cifa 3 d, więc niech będzie. Zawsze mogli zrobić sedana... :dobani:

    airmatic, 2013-11-20 09:14:57
  • avatar
    zgłoś
    Ale przecież Honda już od lat 80 ma trochę 3-cylindrowych silników, wolnossących i doładowanych. Tylko, że one spełniają normy kei car, a ten nowy doładowany 3-cylindrowy silnik ma być bardziej globalny (mocniejszy, o większej pojemności).
     
    Jeden przykład: początek lat 90, napęd na tył, 3-cylindry, silnik umieszczony centralnie:
    https://www.youtube.com/watch?v=Kfd9bgLB7lY
     
    A co do nowego Civica Type R, spojler z tyłu musi być, bez niego wygląda nieciekawie i nie bardzo rozumiem, co ma być w nim "wiejskiego". Design całego samochodu jest dla mnie trochę zbyt toporny, ale ja generalnie średnio przepadam za jakimikolwiek 5-drzwiowymi kompaktami.
    Honda długo cisnęła wolnossaki, nawet jeśli pod koniec samochody odstawały od konkurencji, to wysokoobrotowy VTEC zawsze był i będzie czymś osobliwym. Natomiast VTEC Turbo... oficjalnie brzmi ciekawie, ja tam do turbo nic nie mam, a wręcz z niecierpliwością czekam na ten silnik, nie musi być od razu najmocniejszy w klasie i czarować cyferkami, ważne aby był solidny i rozwojowy. Honda chyba nigdy nie miała wtopy z silnikiem, która eliminowałaby zainteresowanie danym modelem, mam nadzieję, że tak pozostanie.

    staryjaponiec, 2013-11-20 00:28:34
  • avatar
    zgłoś
    Nieee nooo!
    Honda i litrowy silnik 3-cyl.
    Ostatni bastion padł :dobani:

    konjo, 2013-11-19 22:52:57
  • avatar
    zgłoś
    Z jednej strony lotka, z drugiej 5-ka drzwi. Type-R i kompromisy - to się nie godzi! :(

    eri, 2013-11-19 22:31:30
  • avatar
    zgłoś
    Filozofią TYPE-R'ów była zawsze wielka lotka na tylnej klapie, więc "blat" ma być. Obowiązkowo ;)

    airmatic, 2013-11-19 20:36:52
  • avatar
    zgłoś
    Jeżeli nie poszaleją z ceną (nie będzie droższy od Focusa) to ma szanse na rynku - tym bardziej że to pierwszy Type-R 5door - jednak dla wielu ojców rodzin to może mieć znaczenie. Cena na poziomie 110k zapewne zapewni sukces rynkowy (o ile przy takich samochodach można użyć słowa sukces).
    Pytanie - czy da się tym jeździć zimą? Przednia oś i ponad 280koni - chyba że będzie tryb eco co będzie zamulał ten sprzęt.
     
    I czy ten wiejski spojler z tyłu naprawdę jest potrzebny? Psuje on trochę wizualnie samochód.....

    wickedway, 2013-11-19 18:11:56
  • avatar
    zgłoś
    "Chcieliście benzynowców z turbodoładowaniem, to je macie" - powie ktoś.
    Z innego punktu widzenia, Hondzie można by bardziej zaufać - spore, wieloletnie doświadczenia z silnikami i ułożeniem ich mocy za pomocą sprężarki. To jednak może być trochę naiwne myślenie, bo przecież do tej pory nie łączono tego z downsizingiem.
    Tak czy owak, oczekiwania pod kątem osiągów i trwałości motorów mamy wobec Hondy jak zwykle wysokie. Pokażcie Volkswagenowi, Samuraje, co są warte jego TSI :460889637:

    airmatic, 2013-11-19 14:31:04
  • avatar
    zgłoś
    Honda pokazała praktycznie produkcyjną formę nowego Civica Type R - silnik wolnossący w tym modelu odchodzi do lamusa!Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-11-19 14:02:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij