Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
5.0

Honda Civic - oto 10 generacja dla Europy

Honda Civic przedstawiła dziesiątą generację swojego flagowego kompakta. Auto wyróżnia się stylistyką, proporcjami nadwozia i zrywa z dotychczasowym wizerunkiem Civica.

Bartosz Broński 2016-09-16
Honda Civic X

Najpierw Honda pokazała amerykańską wersję nowego Civica, teraz tuż przed targami Paryż Motor Show przyszedł czas na wariant europejski, który nie różni się za bardzo od swojego kuzyna zza Oceanu. Dziesiąta generacja Hondy Civic jest o 130 mm dłuższa, 30 mm szersza i 20 mm niższa od odchodzącego modelu. Poza tym inżynierom udało się odchudzić auto o 16 kg dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej. Ta ma o 30 mm większy rozstaw osi, co przekłada się na ilość miejsca na nogi pasażerów.

Nowy Civic będzie oferowany w Europie z podstawowym, trzycylindrowym silnikiem turbo (benzynowy) o pojemności 1 litra. Motor oferuje 127 KM mocy i dopasowano do niego 6-biegową skrzynię mechaniczną i opcjonalną CVT. Mocniejszy silnik to również jednostka turbodoładowana 1.5 o mocy 180 KM, która będzie oferowana w wersjach z tymi samymi skrzyniami biegów. W gamie jednostek napędowych nie zabraknie turbodiesla 1.6, który dostarczy 118 KM mocy.

 

Honda Civic w najnowsze odsłonie wyróżnia się nową bryłą nadwozia, która w porównaniu do poprzednika optycznie jest bardziej rozciągnięta. Z przodu samochód ma bardzo agresywny wygląda z dużymi wlotami powietrza i wąskimi reflektorami. W tylnej części jest jeszcze ciekawej, gdyż lampy o ostrych kształtach są jakby zintegrowane z spojlerem. Sportową sylwetkę auta podkreślono centralnie umieszczoną podwójną końcówką układu wydechowego.

Honda Civic na Paryż Motor Show 2016

 

Wnętrze zyskało nowy ekran pełniący funkcję obrotomierza i dwa wyświetlacze po bokach, zastępujące analogowe wskaźniki. Widać, że projektanci na nowo nakreślili kierownicę, która ma przede wszystkim cieńszy wieniec i wygląda zgrabniej. Nowy panel klimatyzacji przede wszystkim zwraca uwagę zastosowanie pokręteł do obsługi klimatyzacji. Tradycyjną dźwignię hamulca ręcznego zastąpiono przyciskiem (elektryczny ręczny). Na desce rozdzielczej pojawia się ozdobna listwa przypominająca włókno węglowe. Zmianie nie uległa pojemność bagażnika, która jest taka sama jak w poprzedniku - 478 l. Oczywiście nie zabrakło system łatwego składania foteli tzw. Magic Seats.

Honda w nowym Civic będzie oferował 3 różne systemy audio. Podstawowy składa się z czterech głośników o mocy 160 W, średni to 8 głośników o mocy 180 W, zaś topowy zestaw posiada dodatkowe 3 głośniki. W aucie nie zabrakło 7-calowego ekranu dotykowego, który jest centralną jednostką sterującą systemem infotainment kompatybilnym z Apple CarPlay i Android Auto. Za dopłatą można zamówić fabryczną nawigację Garmina z 5-letnim, darmową aktualizacją map.

W Civic nie zabraknie takich systemów wspomagających jak adaptacyjny tempomat, system ostrzegający o czołowej kolizji, zjeździe z pasa ruchu czy obiekcie w martwym polu.

W przyszłości do oferty Civica może dołączyć wersja hybrydowa, poza tym nie zabraknie nowej odmiany sygnowanej szyldem "Type R". Ta jednak pojawi się nieco później, wcześniej bo już w przyszłym roku zobaczmy auto z nadwoziem typu sedan i kombi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij