Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hybrydowa Toyota Auris

2010-03-05
Toyota, Auris HSD Toyota Auris HSD

Auris HSD (Hybryd Synergy Drive) napędzany jest zestawem składającym się z silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra i silnika elektrycznego. Średnie zużycie paliwa auta napędzanego w ten sposób ma wynosić 3,8 l/100km.

Silnik benzynowy VVT-i produkuje 98 KM mocy i 142 Nm momentu obrotowego. Moduł elektryczny produkuje 81 KM mocy (60 kW) i 207 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, Toyota podaje że w sumie układ wykorzystany w tym modelu produkuje 136 KM, co biorąc pod uwagę moc silnika, wydaje się być zaskakująco niskim wynikiem.

Hybryda Toyoty emituje 89 gramów CO2 na każdy przejechany kilometr.

W odróżnieniu od "zwykłego" modelu, hybryda została wyposażona w przeprojektowane elementy karoserii, optymalizujące przepływ powietrza. W tym samym celu auto zostało obniżone o 20 mm, pod podwoziem zamontowano specjalne osłony, a z tyłu znalazł się dyfuzor. Również 18-calowe felgi aluminiowe zostały zaprezentowane tak, by ograniczyć turbulencje powietrza. Nie zapomniano również o oporach ze zmniejszonymi oporami toczenia.

Auto będzie oferowało trzy tryby jazdy: tryb ECO, który dąży do maksymalnych oszczędności paliwa i wykorzystania napędu hybrydowego, tryb POWER wyciskający z auta więcej mocy oraz tryb EV, w którym auto może przejechać 2 km z prędkością 50 km/h korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego i nie zużywając wówczas zwykłego paliwa.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Toyota zaprezentowała w Genewie hybrydową wersję modelu Auris, która jeszcze tej wiosny ma trafić do sprzedaży w Europie.
    auto motor i sport, 2010-03-05 12:59:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij